Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg innstiller SyncToy til "Contribute" jeg, passer best for meg. (Gjør det med bilder, iTunes lydbøker, musikk, og slektsprogramdata, m.m.)

RandiA

 

Tamron 17-50mm /F2.8 på meg i dag :D Signatur må oppdateres :)

edit: sånn

 

Den synes jeg er veldig bra, det var et heldig kjøp...

RandiA

Lenke til kommentar
RandiA: Contribute? dvs? (Husker ikke hva jeg har satt min på)

Det er vel egentlig mitt forslag (tror jeg). Med innstillingen contribute, så kopieres kun endrede og nye filer ut på target-en. Dvs. at når du sletter lokalt, så blir det ikke slettet i andre enden.

 

Tom

Lenke til kommentar
RandiA: Contribute? dvs? (Husker ikke hva jeg har satt min på)

Det er vel egentlig mitt forslag (tror jeg). Med innstillingen contribute, så kopieres kun endrede og nye filer ut på target-en. Dvs. at når du sletter lokalt, så blir det ikke slettet i andre enden.

Tom

Det står greit forklart hva alternativene går ut på , der i SyncToy.

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Blir vel Canon EF 400mm 5.6 L USM til rundt 11 000kr.

 

Eller nei.. om du ønsker å zoome er Canon EF 28-300mm L IS USM den billigste superzoomen du får til overkant av 20 000kr.

Det er ikke nødvendig å komme med slike forslag til en som ikke vet hva L er. Du får jo meg til å fremstå som en snobbete kødd som ikke gir seriøse råd. En 70-200/4 L koster 5300 på Japan Photo, og er et av de beste kjøpene som kan gjøres. Superskarpt og billig med topp byggkvalitet.

Jeg svarte på spørsmålet hans. Ser ikke problemet i hva jeg skrev.

Ja, 70-200/4 er et enormt godt objektiv, men det er ikke det billigste objektivet i L-serien hvor telezoom er i fokus.

Han var nok mer interessert i hva zoomer som passer hans budsjett koster, ikke hva en sinnsykt dyr superzoom og et svindyrt fastobjektiv. Det siste er ikke engang en zoom.

 

Han skriver "Kva er billigaste L objektiv som bygger på skikkelig zoom no for tida da? Såg ett til 5000...", og med det mener han nettopp den zoomen jeg skriver om. Når du skrev slik du skrev her så virker det som om jeg har kommet med et latterlig forslag til en noob om å kjøpe telezoom til 20k. Det er helt out of caracter for meg.

Lenke til kommentar

Hei, jeg spørte for noen måneder siden om hvor dere sendte bildene deres inn til fremkalling, spørsmålet er følgelig forbeholdt den andelen av fotografer som faktisk benytter film og som ikke sverger til selv-prosessering, men vel: Jeg synes ikke jeg fik nok svar, samtidig som jeg ikke er i stand til å finne ut hvilke fremkallere som både framkaller dias og samtidig leverer bildene digitalt.

 

Hvordan er forøvrig kvaliteten og størrelsen på de innscannede bildene man får tilbake?

Lenke til kommentar
Blir vel Canon EF 400mm 5.6 L USM til rundt 11 000kr.

Eller nei.. om du ønsker å zoome er Canon EF 28-300mm L IS USM den billigste superzoomen du får til overkant av 20 000kr.

Jeg svarte på spørsmålet hans. Ser ikke problemet i hva jeg skrev.

Ja, 70-200/4 er et enormt godt objektiv, men det er ikke det billigste objektivet i L-serien hvor telezoom er i fokus.

Han var nok mer interessert i hva zoomer som passer hans budsjett koster, ikke hva en sinnsykt dyr superzoom og et svindyrt fastobjektiv. Det siste er ikke engang en zoom.

Helt sikkert. De jeg nevnte er nok ikke relevant for han, men det betyr likevel ikke at de ikke kan nevnes for å vise hvor mye L-optikk koster.

Eh.. hvordan kan du si at 28-300mm ikke er en zoom?

Han skriver "Kva er billigaste L objektiv som bygger på skikkelig zoom no for tida da? Såg ett til 5000...", og med det mener han nettopp den zoomen jeg skriver om. Når du skrev slik du skrev her så virker det som om jeg har kommet med et latterlig forslag til en noob om å kjøpe telezoom til 20k. Det er helt out of caracter for meg.

Hvem foreslår? Jeg bare -nevnte- at den dyreste optikken i L-serien som bygger på kraftig zoom ligger på 20k. Jeg sier ikke at han er nødt til å kjøpe den. Vet at han så på 70-200/4, men ville bare konstantere at det ikke er mye zoom med den.

Lenke til kommentar
Han var nok mer interessert i hva zoomer som passer hans budsjett koster, ikke hva en sinnsykt dyr superzoom og et svindyrt fastobjektiv. Det siste er ikke engang en zoom.

Eh.. hvordan kan du si at 28-300mm ikke er en zoom?

Les det du selv siterer en gang til, så ser du at PM ikke gjør det. Endret av fototim
Lenke til kommentar
Er det noen andre butikker i Trondheim som kan ha ...
En telefon til importøren FOVI kan kanskje hjelpe deg. De har et tett forhold til mange av kundene sine, så det skulle ikke forundre meg om de kunne hjelpe deg med å finne noen som har det du er ute etter. Endret av fototim
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke jp i trondheim?

De har ikke inne det objektivet jeg skal ha. De bestilte en ladning slike objektiver på mandag eller tirsdag i forrige uke og det har enda ikke kommet. Skulle hatt det i dag helst. Alternativet mitt er å kjøpe på Lillehammer i morgen hvis noen har det.. Får ta en telefon til FOVI (takk fototim :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...