Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er den største vidvinkel på mellomformat kamera med 120mm film?.. Mamiya 7 med 43mm tilsvarer 22mm i 35mm formate - finnes det noe bedre enn det?..

Det videste jeg kan komme på i farta er Schneider Super-Angulon 38/5,6, som kan dekke både 6x9 og 6x12. Det finnes jo også noen spesielle ultravidvinkel-kameraer, som for eksempel Horseman SW612, som med 35mm-objektivet og 6x9-film angivelig skal tilsvare 15mm, eller enda videre hvis man bruker 9x12.

Lenke til kommentar

Hva er den største vidvinkel på mellomformat kamera med 120mm film?.. Mamiya 7 med 43mm tilsvarer 22mm i 35mm formate - finnes det noe bedre enn det?..

Det videste jeg kan komme på i farta er Schneider Super-Angulon 38/5,6, som kan dekke både 6x9 og 6x12. Det finnes jo også noen spesielle ultravidvinkel-kameraer, som for eksempel Horseman SW612, som med 35mm-objektivet og 6x9-film angivelig skal tilsvare 15mm, eller enda videre hvis man bruker 9x12.

 

Takk! Horseman virker veldig spennende, men tankte meg noe under 1000 USD...

Lenke til kommentar

Man får visst aldri nok bæreutstyr.

 

I dag har jeg kjøpt en rykende fersk Think Tank Retrospective 7, selv om jeg har Retrospective 20. Sistnevnte har blitt litt vel stor etter at jeg solgte 70-200mm. Dedikert padded rom for tab'en er også kjekt :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Bittlelitt mindre enn 10'ern.

 

7: innvendig 31.8 × 22.4 × 12.7 cm, utvendig 34.3 × 24.1 × 17.8 cm

10: innvendig 30.5 x 24 x 15.2 cm, utvendig 33 x 26.7 x 17.8 cm

20: innvendig 30.5 x 29.8 x 15.2 cm, utvendig 33 x 30.5 x 17.8 cm

30: innvendig 40.6 x 24 x 15.2cm, utvendig 43.2 x 26.7 x 17.8 cm

 

Think Tanks mål for hva som kan pakkes er konservative - jeg har fint pakket 2.8 trifecta med 5DmkII + grep og blits i Retrospective 10, uten å bruke ytterlommen. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Håper for guds skyld at ingen akamister skal fotografere kveldens konsert med guttungen på operaen. Det er iallefall ikke fra operataket en skal prøve seg på å dokumentere konserten fra tilskuernes ståsted :)

 

Tror de fleste Oslo-fotografene her er slitne etter å ha lekt papparzzi i hele dag :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg sitter å ser på vgtv. Bare venter på at noen skal bli klemt ihjel eller noe. Skjønner ikke at folk er så interessert i kjendiser.

 

Vet ikke hva som er værst; fjortisene eller de vip menneskene som har fått fin og romslig plass forran alle super-fansene til Blubber-boy. vip folket er ikke interessert i guttungen, de er bare der for å dyrke ego og status.

Endret av kelux78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...