Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål i kategorien "Snedige fototing du lurer på":

 

Hvorfor er Nikon 6mm f/2,8, (fullformat, 2,1mm tilsynelatende lysåpning, 220°) så inn i granskaugen diger i forhold til disse:

  • Sigma 4,5mm f/2,8 (1,6mm tilsynelatende lysåpning, APS-C, 180°)
  • Sigma 8mm f/3,5 (2,3mm tilsynelatende lysåpning, fullformat, 180°)
  • Canon 8-15mm f/4 (2,0mm tilsynelatende lysåpning på 8mm, fullformat, 180°)

Alle med samme eller omtrent samme registeravstand.

 

Det er forståelig at den skal være større grunnet 220° vs 180°, men hvorfor mye større? De tre er jo forholdsvis små og nette.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Et forhandlingsbuffer? :)

Joda, vi har noen av dem også :) Ser ut som salget går i boks, Ingen planer om å kjøre i gang noen budrunde, kamera selges til prisen som er oppgitt.

 

Edit:

Denne D3'en har vært med meg på lange reiser og det aller meste siden 2008. Kommer til å bli en tåredryppende avskjed. Håper å finne ny eier som behandler det pent ;)

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, vi har noen av dem også :) Ser ut som salget går i boks, Ingen planer om å kjøre i gang noen budrunde, kamera selges til prisen som er oppgitt.

Det er befriende å høre. Jeg liker at folk holder seg til prisen, selv om det kanskje blir hakket for lavt noen ganger.

Lenke til kommentar

Oppgradering er alltid bra. Spørsmålet er bare HVOR bra, og HVORDAN?

Fra 1 til 2GB buffer, pris 4390,-; gjort av Nikon; resultat 36 14bit raw i buffer vs 18 originalt :)

 

Edit:

Dyreste GB med minne jeg noensinne har kjøpt ;)

Forøvrig var det ikke bare minne, flere ting måtte byttes for å få gleden av 2GB, det er ikke som pc med løse minnebrikker man bare pushere inn.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Innimellom, så må man også stille seg spørsmålet, "Hva er en for lav pris?" Jeg har solgt en del saker, og eneklte av Canon tingene gikk fort. Kunne sikkert skrudd opp prisen før jeg la ut sakene for salg; men jeg føler at jeg fikk en grei sum penger tilbake, og da synes jeg at man skal være fornøyd. Kjøper man litt brukt også, så jevner det seg ut.

Lenke til kommentar

Innimellom, så må man også stille seg spørsmålet, "Hva er en for lav pris?" Jeg har solgt en del saker, og eneklte av Canon tingene gikk fort. Kunne sikkert skrudd opp prisen før jeg la ut sakene for salg; men jeg føler at jeg fikk en grei sum penger tilbake, og da synes jeg at man skal være fornøyd. Kjøper man litt brukt også, så jevner det seg ut.

Min tanke også.

Lenke til kommentar

I mostsetning til D4 som har 4GB buffer og med XQD kort spiser den 100 bilder før den begynner å få redusert hastighet. Med 14bit raw. Det er faktisk så ekstremt at man aldri får problem med buffer. Neste generasjon XQD kort vil gi enda flere bilder før man får redusert hastighet.

 

Mistenker det snart blir en D4 til :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...