Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå lever ikke jeg av fotografering, og har vel ennå til gode å se at Facebook har gjort noe som helst med mine bilder, og jeg er rimelig sikker på at den dagen de prøver seg på noe sånt så er denne siden død...kjenner ett par profesjonelle fotografer som har ekstremt mange bilder liggende der og de sover også godt om natta.

 

Er vel enn å så lenge større sjanse for at vanlig folk tar bilder og bruker de uten å spørre, ala linken tidligere i dag som var sær lesing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå lever ikke jeg av fotografering, og har vel ennå til gode å se at Facebook har gjort noe som helst med mine bilder, og jeg er rimelig sikker på at den dagen de prøver seg på noe sånt så er denne siden død...kjenner ett par profesjonelle fotografer som har ekstremt mange bilder liggende der og de sover også godt om natta.

Det at facebook har oppført seg pent foreløpig, er faktisk ikke en unnskyldning i mine øyne. Fakta er at reglene er uakseptable, og de er ikke nødvendige heller. Jeg ser at for at facebook skal fungere, så må de ha visse rettigheter for å tillatte linking av bilder mellom brukere; men det er ikke det som er definerte i "Terms & Conditions" - istedet krever de fri bruk - no questions. Og det er det som blir så feil.

Er vel enn å så lenge større sjanse for at vanlig folk tar bilder og bruker de uten å spørre, ala linken tidligere i dag som var sær lesing.

Det er en annen sak, og ikke mindre bekymringsfullt.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Skal aldri på Dimmu konsert , hadde gladelig betalt billettprisen for å slippe høre på dem!

 

Hehe, det er ikke mitt favorittband \ sjanger eller, men må si meg enig med ene vakta: "æ hate egentlig sånn her musikk, men det her var faen mæ en fet kveld!"

Men veldig visuelt band, så en kan få mye artige bilder ut av en konsert, i forhold til de som står rett opp og ned i jeans og svart t-skjorte og spiller...

Lenke til kommentar

Facebook er en fantastisk markedsføringskanal, man må bare være bevisst på hva man legger der.

Dette er noe av det jeg tar for meg i min masteroppgave (som er ferdig i oktober (håper jeg)). Har intervjuet 12 fotballklubber og undersøker hvordan de bruker Facebook /Twitter som kommunikasjonskanal mot egne supportere. Jeg merker meg veldig godt hvordan de snakker om det som en ren markedsføringskanal.

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri hørt Dimmu, før jeg tok en titt på youtube nå i stad. Det eneste som kunne forsvart en tur ditt måtte å være der i jobbsammenheng. Jeg er ganske altetdnde når det kommer til musikk, men dette var ikke min stil.

Skal sies at Dimmu har endra seg litt i musikken fra tidlige Stormblåst og til den siste skiva Abrahadabra. Veit ikke hva du hørte, men mye av det de har kommet med de siste åra er veldig bra (for min del). Kan for øvrig anbefale konserten de hadde med KORK. Tror kanskje den fortsatt ligger på nrk.no.

Lenke til kommentar

No idea, men ser ut til at jeg og nettansvarlig ikke blir bedre venner etter denne episoden... Ikke første gang, selv om jeg er blitt forsikret at de ALDRI komprimerer noe som helst...

 

Edit: Hmpf, artig når hele bildeserien er komprimert til det ugjenkjennelige, og når i tillegg det er skribentene som får bildekrediteringa.. Ikke rart sjefen ikke tar telefonen.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...