Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tidenes skyllebøtte siden mine bilder var brukt i en se&hør sak som ikke reflekterte fakta, men er det fotografs ansvar for redaksjonelle beslutninger og tekst som brukes sammen med bildene?

 

Edit:

Forøvrig ikke sett siste nummer av se&hør selv. Men spørsmålet var mer på generell basis.

At du skal få skyllebøtte for en avgjørelse desken har tatt er jo helt absurd. Fotografen kan ikke holdes ansvarlig for hvordan magasinet/avisen/det kulørte ukebladet bruker bildene.

Lenke til kommentar

Fikk tidenes skyllebøtte siden mine bilder var brukt i en se&hør sak som ikke reflekterte fakta, men er det fotografs ansvar for redaksjonelle beslutninger og tekst som brukes sammen med bildene?

 

Edit:

Forøvrig ikke sett siste nummer av se&hør selv. Men spørsmålet var mer på generell basis.

At du skal få skyllebøtte for en avgjørelse desken har tatt er jo helt absurd. Fotografen kan ikke holdes ansvarlig for hvordan magasinet/avisen/det kulørte ukebladet bruker bildene.

Første gang jeg har opplevd, så ble en smule overrasket og ba dem snakke med redaksjonen om det var noe de mente ikke var rett.... jeg leverer bare bilder av hendelser og personer (forøvrig var det ingen som klagde på bildene, var mer vinklingen på historien).

 

Så litt satt ut av å få en usammenhengende klage-monolog på valg jeg ikke har noe med fordi jeg tok bildene som ble benyttet :)

Lenke til kommentar
(..) i en se&hør sak som ikke reflekterte fakta

Og du er overrasket fordi.. ? ;)

For min del kjenner jeg ikke bakgrunnen for dette; jeg bare tok bilder. Jeg fikk bare beskjed om at det var fakta-feil i artikkelen; men igjen hvordan er det mitt problem?

Lenke til kommentar

..Du tok bilder for Se & Hør - er ikke det nok grunn til tyn i seg selv? :D

 

Og - du tror gjennomsnittsleseren til Se & Rør klarer å skille snørr fra barter og skjønne forskjell på fotograf og skribent? Du hadde sikkert lest teksten på forhånd og tatt bilder ut fra det. Og det er irrelevant om det ville vært mulig eller ikke.

 

 

Men - i kveld er du trygg - nå sitter nemlig hele den målgruppen og ser på MGP. ;)

Endret av Trondster
  • Liker 4
Lenke til kommentar

..Du tok bilder for Se & Hør - er ikke det nok grunn til tyn i seg selv? :D

 

Og - du tror gjennomsnittsleseren til Se & Rør klarer å skille snørr fra barter og skjønne forskjell på fotograf og skribent? Du hadde sikkert lest teksten på forhånd og tatt bilder ut fra det. Og det er irrelevant om det ville vært mulig eller ikke.

 

 

Men - i kveld er du trygg - nå sitter nemlig hele den målgruppen og ser på MGP. ;)

Helt problemfritt for din del, var bare ute etter synspunkter som jeg har fått :)

 

Edit:

Tekstene skrives alltid etterpå, bare slik at du har fakta rett ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har funnet ut at den beste nettleseren på OSX er Safari.. om du har de rette tilleggene.. :) Bruker adblock, JavaScript Blocker & disconnect.. Da funker dette fjell.. den er også raskere enn Chrome 19 også.. :)

Lenke til kommentar

Går stille og rolig unna, har kjøper til AF-D 180mm f/2.8 også nå. Bare 2 kandidater igjen i samlingen som potensielt skal bort da.

 

Får forøvrig prisen jeg ber om... så lenge man er på fornuftig planet så ordner ting seg, har som kjent ingen hastverk :)

Lenke til kommentar

Med tanke på det lille jeg har sett/hørt av MGP så var det en lidelse jeg skal spare meg selv for ;)

Når det gjelder MGP, så er det kun to strategier som gjelder.

 

1. Drikke seg sveiseblind.

2. Ikke se på MGP.

 

Nå er det ingenting i veien for å kombinere 1 & 2, men det gjør ikke søndagen noe bedre ;)

Lenke til kommentar

Med tanke på det lille jeg har sett/hørt av MGP så var det en lidelse jeg skal spare meg selv for ;)

Når det gjelder MGP, så er det kun to strategier som gjelder.

 

1. Drikke seg sveiseblind.

2. Ikke se på MGP.

 

Nå er det ingenting i veien for å kombinere 1 & 2, men det gjør ikke søndagen noe bedre ;)

Så lenge man ikke er typen som dresser seg opp i rosa skjorte og drikker fargesprakende parasoll-drinker med MGP på full speaker for hele nabolaget så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...