Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på min første tippeligakamp i går, her er noen av bildene: http://www.varden.no/bildeserier/str-msgodset-mot-odd-1.7365121 (de 24 første)

Fikk også byttet et Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM mot EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM :)

 

Har lenge tenkt på å kjøpe meg en 50mm, og ser at komplett har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321686 til 1999 i dag, hvordan er den i forhold til 17-55? Er det noen andre forskjeller enn blenderen som gjør den til et bedre valg i visse situasjoner?

Lenke til kommentar

4K er veldig billig, man finner ikke bruke 70-200 for den prisen engang.

 

Fins det noe mer kipt en at nærmeste nabo er en "outsider" som er meget glad i stoff og har begynt å invitere alle andre likesindige fra nær og fjernt, de folka skyr ingen ting, går inn over alt i bygninger som er åpent "4 ganger har jeg møtt enkelte av de innendørs på jobben de siste 14 dagene i områder som er beregnet for ansatte", stjeler åpenlyst "bare flaks gjorde at ikke et batteri forsvant fra en bil på parkeringsplassen mitt i arbeidstiden i går" og man på passe på som faen så ting ikke forsvinner.

Har invester i alarm overalt hjemme nå så jeg kan ta de på fersken hvis de er så dumme og prøver seg på meg."synd at det ikke er skuddpremie på dem, for og ringe til politiet hjelper ikke en døyt".

 

 

Godt og bli kvitt litt frustrasjon her :)

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hehe, kjenner meg igjen der Nautica, politiet er støtt og stadig på døra hos min nærmeste nabo. Har ikke hatt noen problemer med dem selv, men er mye feststøy (og dette sier jeg som student..) og bråk utafor til alle døgnets tider...

 

Naboen har levd der endel år men har holdt en lav profil så det har aldri vært noen spesielle problemer utenom all søpla som slenger rundt dørene der og blåser avgårde en gang i blandt, men nå har det eksplodert med narkomaner i nærområdet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fikk en telefon i fra JP i dag. :) Hadde ikke forventet dette da, men morro læll.. Bildet mitt skal på trykk i Sandnesposten til uka, samt at det blir presentert på nettsiden til avisen også.. :)

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir konsert i kveld, og for første gang har jeg opplevd at arrangør spesifikt nevner at blits er tillatt, dog kun etter at de tre første sangene er spilt. Faktisk første gang jeg ikke får beskjed om at blits er fyfy...

Mistenker det basert på lyssettingen ikke betyr noe - sikkert massiv flash og blink ;)

Lenke til kommentar

Fikk tidenes skyllebøtte siden mine bilder var brukt i en se&hør sak som ikke reflekterte fakta, men er det fotografs ansvar for redaksjonelle beslutninger og tekst som brukes sammen med bildene?

 

Edit:

Forøvrig ikke sett siste nummer av se&hør selv. Men spørsmålet var mer på generell basis.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fikk tidenes skyllebøtte siden mine bilder var brukt i en se&hør sak som ikke reflekterte fakta, men er det fotografs ansvar for redaksjonelle beslutninger og tekst som brukes sammen med bildene?

 

Edit:

Forøvrig ikke sett siste nummer av se&hør selv. Men spørsmålet var mer på generell basis.

 

 

Jeg vil ikke si det er fotografs ansvar dersom redaksjonen bruker vedkommendes bilder til en senere anledning som redaksjonen finner passende. Vil tro at alle redaksjoner lagrer alle bilder de har brukt i et bildearkiv, ihvertfall sånn det funker i "min" avis, og med mindre annet er avtalt er bildene en fotograf tar på oppdrag av en avis\ et magasin redaksjonens eiendom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...