Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Det hadde vært moro å sett bildet som var så attraktivt å plagiere. Så slipper jeg å lage noe lignede ved en tilfeldighet!

 

Jeg vil jo helst slippe trusler fra Akam-redaksjonens om deres fulle vrede!

 

Vi får nok ikke se det.. fordi det er så jævlig hemmelig her inne.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jasså, skal Canon lansere en 40mm F2.8 pancake? Spennende!

Kult! Det er gøy med pannekaker. Voigtländer 20mm 3,5 SL-II har vært klistra på D7000-en min veldig mye siden jeg kjøpte den. Med objektiver som er så små at de nesten ikke bygger ut mer enn grepet blir det veldig enkelt å mappe og drasse kameraet. 40/2,8 høres riktignok kjedelig ut, i alle fall på EF-S, mer stas på EF.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Det legger seg mellom 35 og 55mm. Burde være en grei brennvidde det.

Som brennvidde på FF så er den fin; liker godt 20mm-en min til µ-4/3.

 

Men på APS-C så blir det hverken fugl eller fisk. På Canon crop så er 35mm akkurat ikke vidt nok til være en grei normal (30mm passer bedre), mens 50-55mm er en grei kort tele.

 

Kan det hende at et speilløst FF med EF-fatning er like rundt hjørnet :)

Fra konservative Canon som tjener penger i bøtter og spann? Skeptisk.

 

Men det hadde jo faktisk vært spennende.

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen med et pannekake objektiv på et hus som er på størrelse med en stor murstein?

 

Canon hus er akkurat passe. Selv har jeg plass til en 1dMIII + 70-200 påmontert i lomma på en jakk. Null problem med store hus og store objektiver. Trenger ikke fotosekk når man skal fotografere hvis man bare har riktige klær-

Lenke til kommentar
.

Men hva er vitsen med et pannekake objektiv på et hus som er på størrelse med en stor murstein?

Min umiddelbare tanke er at det viser at Casonikon fortsatt ikke har forstått trenden med utstyr av praktisk størrelse. De tror liksom det er nok å rope me too.

 

Men så slår det meg at det kan hende det er nettopp det de har, at de har noe smågodt på gang. Time will show.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Det hadde vært moro å sett bildet som var så attraktivt å plagiere. Så slipper jeg å lage noe lignede ved en tilfeldighet!

 

Jeg vil jo helst slippe trusler fra Akam-redaksjonens om deres fulle vrede!

Vi får nok ikke se det.. fordi det er så jævlig hemmelig her inne.. ;)

Det synes jeg bør være opp til eieren av bildet å vurdere, så fremt ikke plagiatøren henges ut.

 

Jasså, skal Canon lansere en 40mm F2.8 pancake? Spennende!

I så fall vil jeg ønske velkommen etter. Rettere sagt 36 år etter Pentax. :green:

 

</dagens stikk>

 

Ps. Objektivet på bildet er en Panasonic 20mm f/1,7 med manipulert inn Canon-logo. Bildet er muligens hentet fra Adorama.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Blir det noe junifest i år?

 

Tenkte å feste jeg. Må bare komme i mål med festninga i fra april.

 

April festen skal ferdigstilles innen tirsdag. Ferdig med eksamen og endelig tid til foto igjen. Endelig får jeg vist frem resten av april.

Hadde også vært hyggelig med kommentarer til det jeg hittil har publisert :https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1426481&st=0

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...