Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk i dag 1978 kroner (frilanssatsen) på konto fra en bokhandel som hadde "lånt" et bilde av meg uten å spørre. Greie lommepenger det. Jeg vet at jeg sikkert kunne ha kjørt hardere på med frilanssatsene x 3 i og med at det var stjålet og uten kredittering, men jeg valgte å holde en moderat linje.

Lenke til kommentar
Skjer det noe om man bruker ISO 200 på kameraet når man bruker ISO 100 film? Analoge kameraer altså, hvis det var forvirrende for dere d1g1tal1ster.

Filmen blir undereksponert med ett trinn.

 

Er vell ikke noe som direkte skjer med filmen(?), men lysmåler vil gi deg omtrent -1ev når det i realiteten skulle stått 0ev der.

Lenke til kommentar
Skjer det noe om man bruker ISO 200 på kameraet når man bruker ISO 100 film? Analoge kameraer altså, hvis det var forvirrende for dere d1g1tal1ster.

Filmen blir undereksponert med ett trinn.

 

Er vell ikke noe som direkte skjer med filmen(?), men lysmåler vil gi deg omtrent -1ev når det i realiteten skulle stått 0ev der.

 

Og dermed undereksponert når man sette måleren på 0.

Lenke til kommentar

Skal teste Black Rapid RS-7, blir fort litt surr med 3 kamerahus. Greit å ha 1 mindre å tenke på :) Flere kabler til batteripakke for flere blitser er og blir en stor ufordring uansett. Favoritten min er når alt er så surret at man knapt får det av igjen :)

Lenke til kommentar

Skal du ha mer enn ett kamera kan du i det minste kjøpe DR-1 istedenfor RS-7

Vurderte men passer ikke meg.

 

Jeg har hatt dette hengende i DR-1

Canon 1d Mark III + 430ex II + 70-200 f2.8L

Canon 7D+ batterigrep med 2 batterier + Canon 300mm f2.8 l IS

 

Hadde i tilegg en 5D m II med 17-50 f2.8 hengende "vanlig" rundt halsen.

Lenke til kommentar

Ofte når jeg har med 3 kamerahus så har jeg et med AF-S 300mm f/2.8 VR II, det ønsker du uansett ikke å henge i en slik ;)

Antyder du at blackrapid ikke tåler vekten? Tåler nok mye mer enn du tror, blackrapid tåler å holde vekten av en voksen mann.

Vekten tåler den, men bruker stort sett AF-S 300mm f/2.8 på monopod; da blir det ekstremt klønete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er litt som å banne i kjerka her inne.. men Mac & OSX er overlegent alt annet (åhh.. ja.. har vært Windows hore i mange år, og jeg har kjørt Linux i like mange år). :) Har nå på reininstallert OSX på MBP & iMac'en.

 

Først en clean install i fra partisjonen som ligger som recovery på hardisken. Så den går rett på nett og henter siste versjon av OSX under installerings-prosessen så det trenger jeg ikke å tenke på. Og før jeg kommer inn i OS'et spør det etter om jeg har en Time Machine kopi (selvfølgelig har jeg det!), og der i fra henter den alle programmene mine, musikken min, bildene mine, brukeren min, alle mine tidligere innstillinger osv.. :D

 

Så nå jeg kommer inn på maskina igjen, har jeg ett nytt installert operativsystem, raskere maskin.. og det beste av alt.. DEN ER KLIN LIK SOM FØR SELVE RE-INSTALLERINGEN!

 

Kan det bli noe bedre?? Dette er bare sykt enkelt!! :D

Lenke til kommentar

OS X er ekstremt bra, enkelte ting er litt "hæ" når man kommer fra Windows-verden, men med Unix i bunn og gjennomført grensesnitt lagt oppå så kan man ikke gå feil. Ikke minst, OS'et er veldig ryddig uten alt mulig ræl som Windows har kastet inn (ser Microsoft også har tenkt å kopiere denne strategien nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...