Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Leverte ut/solgte min første "offisielle" båt-bygg nå i kveld :w00t:

Grattis.

takker :)

 

Noen som kan gi meg et vettug svar på forskjellen mellom pop3 og IMAP som mail-klient ?

Har egentelig litt problemer med og få tilsendt samme epost på to pc'er, kanskje lurere og få en ekstern tilbyder til epost.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

POP3 laster ned eposten på maskinen din og blir der, mens på IMAP så vil eposten bli liggende på serveren samtidig som deler vil bli lastet ned på maskinen din, iPhonen eller iPad’en.

Dette er hovedforskjellen mellom disse protokollene.

POP3 kobler seg av hver gang den har hentet epost ifra serveren, mens IMAP vil være koblet til hele tiden til du avslutter programmet eller lukker tilkoblingen selv.

Derfor vil en IMAP tilkobling være mer krevende for serveren hvor du laster ned eposten din og kreve at du alltid er oppkoblet hvis du skal lese all epost du har.

Lenke til kommentar

POP3 laster ned eposten på maskinen din og blir der, mens på IMAP så vil eposten bli liggende på serveren samtidig som deler vil bli lastet ned på maskinen din, iPhonen eller iPad’en.

Dette er hovedforskjellen mellom disse protokollene.

POP3 kobler seg av hver gang den har hentet epost ifra serveren, mens IMAP vil være koblet til hele tiden til du avslutter programmet eller lukker tilkoblingen selv.

Derfor vil en IMAP tilkobling være mer krevende for serveren hvor du laster ned eposten din og kreve at du alltid er oppkoblet hvis du skal lese all epost du har.

 

Har sjekket endel nå, som du sier så laster man mailene til 1 maskin ved og bruke POP3, ved og bruke IMAP ligger mailene på en server og man har tilgang til mailene fra flere maskiner.Man kan også huke av for lagring på serveren via epost-programmet man bruker men det ser ikke ut som det virker "Tunderbird".

 

Så må man bruke en tilbyder for og kjøpe server-plass eller er IMAP gratis og noe som internettlevrandøren tilbyr i pakken ?

Er det andre alternativer som er ok, så som Windows mail, postmail eller andre tilbydere ?

Lenke til kommentar

Kjøpe en Nikon D4 til eller ikke....... det er spørsmålet?

 

Det synes jeg kan høres fornuftig ut, hvis du trenger det. Hvis ikke, så går det greit det og. :)

 

Jeg har jo aldri tatt i et D4, men jeg må si forgjengeren jeg kjøpte her for få dager siden er hakket over de D3 jeg har hatt før, og mitt nåværende D700.

 

Nå kjenner jeg at mitt D700 er tungt med grep og stort batteri. Nesten litt rart å ta tak i det "lette D3s".

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Kjør på. Penger har ingen verdi før de brukes.

Var ikke noe mål å svi av mest mulig penger; har alltid som strategi å tjene investeringer til utstyr fortest mulig. Men det blir ekstremt klønete å operere med et kamera fra D3-serien og et D4 som hovedkamera. Så tenkte å kvitte meg med Nikon D3 og beholde D3s som ekstremt god backup når det er dårlig lys; og 2 * D4. Dette for å slippe alt dette kaoset med forskjellige trådløse sendere, batterier, ladere osv.

 

Kjøpe en Nikon D4 til eller ikke....... det er spørsmålet?

 

Det synes jeg kan høres fornuftig ut, hvis du trenger det. Hvis ikke, så går det greit det og. :)

 

Jeg har jo aldri tatt i et D4, men jeg må si forgjengeren jeg kjøpte her for få dager siden er hakket over de D3 jeg har hatt før, og mitt nåværende D700.

Ingenting er bedre på høy ISO enn D3s, så forskjellen mellom D3 og D3s er ganske dramatisk. D4 er faktisk bittelitt dårligere enn D3s på høy ISO, men igjen man har dramatisk bedre dynamikk og ikke minst høyere oppløsning.

 

Foretrekker D4 som hovedkamera (trenger 3 for å være dekket). D800 får nyte livet i studio og på stativ ute, hadde et håp om at det kunne duge som kamera #3 i pressekittet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk å droppe laptop fullstendig i arbeidsflyten, bare kline bilder rett fra kamera til server. Mindre rot å slepe på, og raskere leveranse = mer cash :)

 

Edit

Har merket i det siste at jeg bare bruker macbook til å konvertere raw-bilder til jpeg; ikke ofte jeg har behov for å gjøre endringer fra det JPEG som genereres i kamera. Kommer naturligvis til å beholde RAW-filene til arkivet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk å droppe laptop fullstendig i arbeidsflyten, bare kline bilder rett fra kamera til server. Mindre rot å slepe på, og raskere leveranse = mer cash :)

Sånn tror jeg en del fotballfotografer jobber. Rett inn, rett ut!

Eneste måten å gjøre slike ting på; skal man importere 2000+ bilder og så sortere så er historien gammel før man får levert.

 

Men jeg liker å finpusse i Lightroom.... problemet er at det tar altfor mye tid, og i 90% av tilfellene er det ikke denne lille finpussen som betyr noe - men hastighet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Sånn tror jeg en del fotballfotografer jobber. Rett inn, rett ut!

Eneste måten å gjøre slike ting på; skal man importere 2000+ bilder og så sortere så er historien gammel før man får levert.

 

Men jeg liker å finpusse i Lightroom.... problemet er at det tar altfor mye tid, og i 90% av tilfellene er det ikke denne lille finpussen som betyr noe - men hastighet.

 

2000+ på fotballkamp? Hørtes litt mye ut. Det er uansett der photomechanic kommer inn i bildet. Går kjapt gjennom og tagger med spillere før man sender videre.

Endret av ehauger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...