Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Et spørsmål til dere Photoshop guruer. En venninne av meg sliter med at PS dør (klager over videodriver som krasjer). Er PS (CS5) kresen på hvilke Nvidia drivere man installerer? Dette gjelder en laptop med Nvidia GT540M og Windows 7 64 bits/8GB.

 

Eller er det konfigurasjon av PS som er synderen?

Kan fort hende at noe er konfigurert feil i PS - sjekk om grafikkhardwareakselerasjon er slått på eller ikke, og velg det valget som ikke er valgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt på at det kan være RAM, så memtest86+ er lastet ned.

 

Når det gjelder GPU oppsett, så har vi prøvd "slått av", "Basic" og "Normal" ...

Har du testet en annen nVidia driver? Jeg har hatt samme problem selv tidligere, løste seg ved å bytte driver.

Med det sagt - kan være minnet som du allerede er inne på.

 

Over til noe litt annet.

Jeg driver å lager hjemmeside for å promotere meg selv som fotograf, første 'utkastet' mitt er klart:

http://egilh.no

 

Tips til forbedringer eller annet tas imot med takk :)

Lenke til kommentar

Har du testet en annen nVidia driver? Jeg har hatt samme problem selv tidligere, løste seg ved å bytte driver.

Med det sagt - kan være minnet som du allerede er inne på.

Har prøvd nyeste og nest nyeste driver. Det kan se ut som den nyeste (fra mars) er noe mer funky ..

 

Over til noe litt annet.

Jeg driver å lager hjemmeside for å promotere meg selv som fotograf, første 'utkastet' mitt er klart:

http://egilh.no

 

Tips til forbedringer eller annet tas imot med takk :)

Flash?

Lenke til kommentar

Over til noe litt annet.

Jeg driver å lager hjemmeside for å promotere meg selv som fotograf, første 'utkastet' mitt er klart:

http://egilh.no

 

Tips til forbedringer eller annet tas imot med takk :)

 

Fin side egilh, enkel og grei. Jeg likte godt layouten, ryddig, stilfullt og flotte bilder. Føler det mangler litt informasjon om konseptet ditt. Hva er det du ønsker å oppnå med siden din? Bare reklame for deg selv eller ønsker du å selge noen tjenester?

-

Hvilket program/programmeringsspråk har du brukt?

Lenke til kommentar

Har prøvd nyeste og nest nyeste driver. Det kan se ut som den nyeste (fra mars) er noe mer funky ..

På nVidia sine sider skal man også kunne finne 'Adobe godkjente drivere' eller noe i den duren. Men høres ikke ut som det skulle være feil da du har testet to siste.

Flash?

javascript :) Bruker noe som heter 'fancybox' på forsiden. Fungerer tilogmed på iphone!

Fin side egilh, enkel og grei. Jeg likte godt layouten, ryddig, stilfullt og flotte bilder. Føler det mangler litt informasjon om konseptet ditt. Hva er det du ønsker å oppnå med siden din? Bare reklame for deg selv eller ønsker du å selge noen tjenester?

-

Hvilket program/programmeringsspråk har du brukt?

 

Takk for kommentarer :)

Ja, er helt enig med deg. Det blir neste steg, og kanskje det vanskeligste ;)

Sålangt har jeg kun fått opp selve layouten over hvordan jeg vil ha det, så den skal oppdateres med mer snart. Også prøve å få til 'konseptet' mitt mer, da jeg faktisk ønsker å selge flere tjenester med hjemmesiden min ettersom jeg faktisk tar ett par oppdrag i ny og ne.

-

Jeg gjorde det veldig enkelt når jeg skulle lage ny hjemmeside denne gangen. Jeg kjøpte meg ett hotell og installerte WordPress, hvorpå jeg kjøpte ett ferdig theme som jeg syntes passet behovene mine. Alt kjører på php/mysql og evt. JavaScript. Kommer nok til å 'justere' themet etterhvert etter mitt behov, men grunnen til at jeg valgte å gjøre det slik denne gangen er rett og slett tid. Har ikke all verdens tid til å designe og skrive kode, så det enkleste ble det beste og eneste aktuelle :)

Lenke til kommentar

På nVidia sine sider skal man også kunne finne 'Adobe godkjente drivere' eller noe i den duren. Men høres ikke ut som det skulle være feil da du har testet to siste.

Begge er merket WHQL eller hva de kaller det ...

 

javascript :) Bruker noe som heter 'fancybox' på forsiden. Fungerer tilogmed på iphone!

Lurt. Kan være greit å unngå flash :)

Lenke til kommentar

Det er ikke ment som kritikk av noen (hverken her på forumet, eller av andre fotografer), men hvorfor skal kvinnelige modeller ha positur som ser mest mulig unormal og ekstrem ut?

 

Er det dagens "mote", eller er det noe som har "foregått" i lang tid?

 

Men først og fremst: Hvorfor?

Lenke til kommentar

Det har ihvertfall vært vanlig i motemagasinger så lenge jeg kan huske. En antakelse fra min side: De begynte med det en gang i tiden for å skille seg ut og det fungerte for alle involverte, fotograf, mediabyrå, modell, magasin, reklame osv. Så har man bare fortsatt med det samtidig som man glemte at det som en gang skilte seg ut nå er blitt normalen.

Lenke til kommentar

Det er ikke ment som kritikk av noen (hverken her på forumet, eller av andre fotografer), men hvorfor skal kvinnelige modeller ha positur som ser mest mulig unormal og ekstrem ut?

 

 

Er nok heller at de spiser bare litt selleri og spyr det ut igjen samt røyker mye, så modellene har nok vanskelig for å stå normalt grunnet beinskjørhet og div. andre sykdommer :)

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
En antakelse fra min side: De begynte med det en gang i tiden for å skille seg ut og det fungerte for alle involverte, fotograf, mediabyrå, modell, magasin, reklame osv.

 

Jeg er enig med teorien din. De fleste motebilder av kvinner.. så ser kvinnen ut som et fugleskremsel.. litt sånn Pinokio aktig ut.. Den fotografen som tørr å gå utenfor den etablerte boksen i moteverden, kommer til å gjøre det stort..!

 

Det er min påstand.. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke ment som kritikk av noen (hverken her på forumet, eller av andre fotografer), men hvorfor skal kvinnelige modeller ha positur som ser mest mulig unormal og ekstrem ut?

 

Er det dagens "mote", eller er det noe som har "foregått" i lang tid?

 

Men først og fremst: Hvorfor?

Er vel for at det skal fremheve mer eller mindre "attråverdige" atributter.... , eller rett og slett fordi at de "normale" positurer ikke vekker oppmerksomhet, noe som jo er essensielt for modellyrket..... ! Se bare på de "gamle" bilreklamer med ei lettkledd og "dreisen" dame lent over panseret mens hun "svamper" (eller hva det nå skal forestille at hun gjør)..... (tror nok de hadde lignende promotering helt tilbake til steinalderen - kfr. Flintstones....) :omg:

At det ser utrolig "corny" ut ser ikke ut til å legge en demper på den store hopen av denne typen foto's...... For meg så blir dette slik som med alskens reklamer på TV for div. hårprodukter/parfymer o.a...... ! Tragikomisk.....! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...