Jann. Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Det er MAX overskyet i ikveld så jeg får ikke tatt bilde av Stormånen... irriterende! Er sikkert skyfritt noen steder i Norge, så legg dem ut i Mai - bildetråden hadde vært morro å se. Endret 5. mai 2012 av Jann. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg har tatt bilde av stormånen - da med 25mm (på µ4/3). Men jeg synes ikke månen var sååå stor Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg har tatt bilde av stormånen - da med 25mm (på µ4/3). Men jeg synes ikke månen var sååå stor Det er jo ikke rart med et 25mm objektiv da blir den liten uansett Selv med 200mm på µFT må man croppe en god del for ,at den skal se stor ut. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Den ser nå bra stor ut ifølge dette bildet tatt i oslo.. Her Er vell større en normalen, hjelper litt det. Endret 5. mai 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Det er MAX overskyet i ikveld så jeg får ikke tatt bilde av Stormånen... irriterende! Er sikkert skyfritt noen steder i Norge, så legg dem ut i Mai - bildetråden hadde vært morro å se. Som jeg skrev i tråden "På stjernehimmelen nå": Og her i Trøndelag så kom selvfølgelig skyene som alltid når det er noe spennende å se på himmelen. Og nedbør som snø - bare sånn for å gni det skikkelig inn. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Det er MAX overskyet i ikveld så jeg får ikke tatt bilde av Stormånen... irriterende! Er sikkert skyfritt noen steder i Norge, så legg dem ut i Mai - bildetråden hadde vært morro å se. Som jeg skrev i tråden "På stjernehimmelen nå": Og her i Trøndelag så kom selvfølgelig skyene som alltid når det er noe spennende å se på himmelen. Og nedbør som snø - bare sånn for å gni det skikkelig inn. Er bare så typisk og en smule irriterende ja, Jeg skal ta bedre vær med meg når jeg flytter nedover! Menmen Kommer flere ganger. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Her snør det faen meg. Og ikke lite heller. Ser nesten ikke hekken om jeg ser ut vinduet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Her snør det faen meg. Og ikke lite heller. Ser nesten ikke hekken om jeg ser ut vinduet. Kos deg med godværet - det var i disse traktene for 18 timer siden. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Nå er det ikke mange månedene før jeg forlater Bergen til fordel for Lofoten. Jeg kjenner at hele kroppen verker etter å reise, fy flate så jeg gleder meg. Blir nok fantastisk der oppe. Noen som har noen bilder/erfaringer fra Lofoten? Jeg hører/leser gjerne om det! Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Ikke annet enn at det er der jeg stammer fra og selv om jeg har bodd i Norges nest-vakreste område (Møre & Romsdal) i store deler av mitt liv så har jeg ingen problemer med å innrømme at Lofoten slår alt. Naturen er av en annen verden. Hadde jeg vært økonomisk uavhengig ville jeg flyttet dit sporenstreks. Damene er kule også Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 De som sier at det beste ved å drive egent firma er friheten, juger Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 De som sier at det beste ved å drive egent firma er friheten, juger Joda - du setter så mye mer pris på den når du endelig får noe. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Blir stadig imponert over fotopensumet ved journalistutdannelsen her... "Ved bruk av kraftig tele bør du unngå lengre lukkertider enn 1\125" Boken er fra tidlig 2000 tall, så er litt usikker på hvor utbredt bildestabilisering var på dette tidspunktet, men fortsatt.. Håndholdt 400mm uten stativ \ VR\IS, da skal du være flink for å få et veldig skarpt bilde på 1\125 sekund.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Adobe er forbanna treig.. har betalt for CS6, og den står som "pending". Leveringsdato 7. mai, men ordren blir ikke behandlet for neste arbeidsdag? Bestillings dato er også 7. mai.. Hvorfor ikke bare få nedlastningslinken med engang?? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Blir stadig imponert over fotopensumet ved journalistutdannelsen her... Hvor er det du utdanner deg? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Universitetet i Nordland, aka Bodø. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hva er en snill, kameratslig pris, men ikke gibortpris for et Olympus 40-150mm F/3,5-5,6 (altså gamle versjonen)? Edit: Jeg må ha strøket i norsktimene. Endret 7. mai 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Edit: Jeg må ha strøket i norsktimene. Hvordan stryker man egentlig i timen? Kan se hvordan noen stryker i et fag, men ikke i en spesifikk time. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hva er en snill, kameratslig pris, men ikke gibortpris for et Olympus 40-150mm F/3,5-5,6 (altså gamle versjonen)? 750 kroner? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 De nye koster fra ca 2500 kr ny og ett eksemplar av den gamle ble annonsert i fjor for 1250 kr. Hvis du tar utgangspunkt i siste pris og trekker fra det du vil gi i "kameratgave" så tror jeg du får en kameratslig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå