Trondster Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jepp.. Da blei det Canon 430 EX II blitz med diffuser, funker overaskende bra faktisk! Hvorfor har jeg ikke kjøpt det før? Har sett én enkelt bruker her inne som ikke så noe stort poeng i ekstern blits - alle de andre sier bare "hvorfor gjorde jeg ikke dette før??". 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jepp.. Da blei det Canon 430 EX II blitz med diffuser, funker overaskende bra faktisk! Hvorfor har jeg ikke kjøpt det før? Har sett én enkelt bruker her inne som ikke så noe stort poeng i ekstern blits - alle de andre sier bare "hvorfor gjorde jeg ikke dette før??". Og når de finner ut grunnen for at man kan vri blitsen i forskjellige vinkler blir det enda mer gøy 1 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg skyr blits som pesten. I 99,9% av bildene mine foretrekker jeg naturlig lys og heller litt iso støy. Den siste 0,1% tenker jeg "faen, nå skulle jeg hatt sb-800en og orbisen som jeg solgte for noen år siden". Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som har noen gode audio podcaster å anbefale? Jeg har en kollega som maser på meg og sier at podcast er slik en kjekk teknologi, og da tenkte jeg at jeg skulle gi det en sjans Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Og jeg har skaffet meg m43 i form av E-M5 og 12mm. Hører at IBISen lager bråk. Blir vel levert tilbake da? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Må innrømme at jeg prøver å unnå blits så ofte jeg kan. Jeg foretrekker helt klart å bruke naturlig lys, og der det er vanskelig, kjører jeg heller opp isoen. Som regel gjør isoen noe positivt med bildet. I startfasen forbannet jeg meg over at jeg ikke hadde kjøpt blits tidligere. Etter en måned var den solgt. Endret 3. mai 2012 av Krølle Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Og jeg har skaffet meg m43 i form av E-M5 og 12mm. Hører at IBISen lager bråk. Blir vel levert tilbake da? Ingenting i forhold til x-pro1 som ble returnert, den lave summelyden fra e-m5 kan jeg lett leve med Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Det kan godt være ringperm, men vil bare presisere at jeg ikke annerkjenner meg selv som noen proff fotograf av den grunn. Jeg befinner meg i beste fall på entusiast stadiet, og det er i grunn der jeg liker meg best. Den dagen jeg MÅ ta bilder for å tjene til dagens brød blir det nok ikke like morsomt lenger vil jeg tro Jeg vet ikke om dette er god takt å tone, men for ikke å spore av 50mm debatten for mye, så flytter jeg min del av diskusjonen inn her Man trenger ikke å være proff for å være en fotograf. Jeg tror det er mer en innstilling og "levesett" i mangel av bedre ord. Og selvfølgelgi dyktighet i faget Jeg har iallefall merket at etter jeg oppdaget fotografi, så har jeg begynt å se meg mer rundt når jeg er ute å går. Om det er et ubevisst søken etter motiver, vet jeg ikke. Men jeg tenker iallefall mye mer foto og motiver nå enn jeg har gjort før. Nå hører det med til historien at jeg leter, men ikke finner. Men så lenge jeg leter så er det iallefall håp Jeg tror ikke den vanlige mann i gata som tilfelfdigvis har et kamera tenker på samme måte. Her mistenker jeg at skrytebilder på facebook er motivasjonen og gjerne med skeiv horisont og bilder tatt med pop up blits. Jeg er selv glad i sistnevnte, så det forteller jo at jeg har en fot og 4 tær i den leiren selv 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hvordan men EGENTLIG skulle vaska objektiver. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Førstkommende lørdag blir det Supermåne. Da er det bare å håpe på klarvær og komme seg ut. Kilde Mistenker jeg skal teste ut D800 med AF-S 300mm f/2.8 VR II og TC 1.4EII 2 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Gimp 2.8 er ferdig, ein god del nytt: http://www.gimp.org/release-notes/gimp-2.8.html 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Trenger noen kloke ord om bildet mit : http://www.varingen....?Page=14#anchor Skal ut på tynn is og prate litt for en "liten" forsamling. Hva burde jeg egentlig si om selve bildet foran en forsamling av journalister i fra Oslo og Akershus? Det er journalister i fra de fleste større aviser i området, men skal også være noen i fra de store norske slik som VG, Dagbladet osv. Ikke lett å finne ord for å skulle "skryte" sine egne bilder opp. Endret 3. mai 2012 av k-h-s Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Jeg ville nok talt noen ord om hvordan du opplevde situasjonen og om du hadde kameraet ferdig innstilt eller måtte fikle med det først, gjerne i litt humoristisk preg. Endret 3. mai 2012 av Nautica Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 "Jeg satte den på Grønn firkant og bare hamra løs på knappen jeg!!!" eller... "Brukte konsekvent P-modus, siden det står for 'profesjonell'". Også har man: "Tok en kjapp titt på scenen, målte opp lyset, satte blender og lukker. Så gikk jeg inn i snikskytermodusen min og tok ett par enkle eksponeringer. Ferdig." Mye å velge mellom! 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 "Jeg måtte zoome skikkelig mye for å ta det bildet". Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Noen som vet om en skikkelig god, grunnleggene HDR guide/tutorial? Er virkelig fascinert av teknikken, men har aldri forsøkt meg på det før. Jeg bruker et Canon 1000D hvis det er av betydning. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Hva burde jeg egentlig si om selve bildet foran en forsamling av journalister i fra Oslo og Akershus? Det er journalister i fra de fleste større aviser i området, men skal også være noen i fra de store norske slik som VG, Dagbladet osv. Ikke lett å finne ord for å skulle "skryte" sine egne bilder opp. F.eks.: "en god (h)elg" er en (h)elg du får et "blinkskudd" uten at du trenger å "skryte" .... (huff, nei, nå begynner jeg å bli trøtt gitt.... , ikke godt å komme med så fornuftige råd da......) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Selvangivelse, næringsoppgave og en uendelig stabel skjema levert inn.... Like pes hvert år. Favoritten er når avrundinger gir diff på 1 kr, som altinn nekter å godta selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå