smort1 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (Og ja, for å få fullt utbytte så MÅ det høres på et GODT anlegg med GODE høytalere)! Og det har vi, selvsagt Ya ma ha med Pioneer og System Audio.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ya ma ha med Pioneer og System Audio.... Ånei, du. Her går det i Rotel RC/RB 1070 og dynaBel Exact. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Dynaudio-høyttalere og Arcam-forsterker. Er ingen fanboy når det gjelder fotomerker, men det er jeg når det gjelder høyttalere! Danske Dynaudio for the win! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Tror jeg holder mine høytalerkunnskaper og hva jeg har skjult jeg, i fare for å bli gjort narr av Lenke til kommentar
brainsalad Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Selv har jeg et gammelt Bang&Olufsen-anlegg fra slutten av 70-tallet med heimelaga Seas-høyttalere. Men det viktigste av alt når det gjelder Pink Floyd er at det skal være vinyl.Mitt hjem er CD-fri sone. 1 Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Exact her og. For tida drevet av en rimelig Pioner sak. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Sitter med første Vinyl album siden tidlig 90 tallet - debutalbum til Ørkenkjøtt som har fått veldig bra kritikker og som har tatt noe bilder av. Morsom gjeng som vet at kjøleskap på backstage som er omringet av bord på alle kanter bør sjekkes ut. Forrige helgs gevinst var alkohol for 5 laken som etter kort tid var historie. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Litt sprøtt spørsmål: Er det mulig å få kjøpt vinduer med polarisert glass? Er det noen sjans for at det ikke vil koste astronomiske summer? 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Det finnes i for eksempel bilvinduer - bakruta er ofte polarisert. Beste alternativet er nok å kjøpe ark med polarisert film: http://www.polarization.com/polarshop/ Endret 15. april 2012 av Trondster Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Det er ikke kamerautstyret som er det dyre leketøyet hjemme.. Nei, det vel kona - :dukke raskt: Faktisk så har jeg brukt mer på foto enn stereo de siste 10-12 årene. Kan ha noe med at akustikken i stua er på et nivå som gjør at det ikke er noe vits å oppgradere mere. CD samlinga er forøvrig mer verdt enn stereo-anlegget, fotoutstyret og PC-parken tilsammen. HiFi fronten brukte jeg mye på tidligere, men slått meg til ro med det jeg har. Bruker faktisk Nakamichi stereoblokken fra 1995 fortsatt på fronthøytalerene (til da pris på litt over 25.000), den er magisk Når det gjelder pengebruk i forhold til foto så leder foto med 10* minst Endret 15. april 2012 av TGB Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Så litt fotorelatert her i fototråden igjen Kan ikke huske å ha sett noe mer info om Japan Photos nasjonale fotovandring her i det siste. Info er i alle fall her: http://www.scribd.co...al-Fotovandring Endret 15. april 2012 av Ratleto Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 HYSJ! fotorealtert er fy! er whiskey og hifi som gjelder nå, kremt.. anyways: noen som har noen tenker om hvordan canon skal løse problemene med 5d mk3? recall eller inn på service? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 HYSJ! fotorealtert er fy! er whiskey og hifi som gjelder nå, kremt.. anyways: noen som har noen tenker om hvordan canon skal løse problemene med 5d mk3? recall eller inn på service? Spørsmålet er om problemet er stort nok til at det er noen vits i å tilbakekalle eller sette i gang masseservice. Det sies jo at problemet også er der på 5D mkII og alle andre Canon-modeller med toppdisplay, så hvorfor er det først nå noen som klager på denne feilen? Og etter hva jeg har lest, så er det kun ved fremprovosering at man ser feilen, og kun ved at lukkertiden endrer seg. Er det i det hele tatt noen som har merket noen innvirkning på bildekvaliteten? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Dynaudio-høyttalere og Arcam-forsterker. Er ingen fanboy når det gjelder fotomerker, men det er jeg når det gjelder høyttalere! Danske Dynaudio for the win! Arcam på Dynaudio? Det var ikke en kombinasjon jeg hadde gjettet ville spille særlig spenstig. Liker dynaudio godt men de krever sin forsterker. Hvilken forsterker/høyttalere er det snakk om? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Har et fullt sett Focus - 220 i front, 140 bak og 200C senterhøyttaler. Har en fin AVR350 som forsterker - den spiller overraskende bra stereo til å være surroundforsterker. Prøvde å stappe i en kraftigere effektforsterker, men hørte ingen forbedring. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ya ma ha med Pioneer og System Audio.... Ånei, du. Her går det i Rotel RC/RB 1070 og dynaBel Exact. Å jo da! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Selv har jeg et gammelt Bang&Olufsen-anlegg fra slutten av 70-tallet med heimelaga Seas-høyttalere. Men det viktigste av alt når det gjelder Pink Floyd er at det skal være vinyl.Mitt hjem er CD-fri sone. Har jo kjørt dobbelt med CD og vinyl siden starten av 80-tallet, men må vel bare medgi at det er vinyl som gir "gromlyden" - på et par gamle men gode Tandberg-anlegg fra slutten av 70-tallet....(etterhvert supplert med et par JVC-høytalere som faktisk er veldig bra). Og platespilleren en en legendarisk Technics SL 15oo Mk II .... Et par gamle gode TCD-cassettespillere/ Tandberg båndopptakere er også greie å ha når en skal mimre rundt gamle opptak på kassetter/lydbånd ....... Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Beklager å bryte opp i hifisnakket med noe fotorelatert.... Noen med litt kunnskap om juss? Jeg jobber i en barnehage, og i forbindelse med en forestilling tok jeg et bilde, men barnehagens utstyr (det er snakk om dette bildet). Vi har en blogg hvor dette bildet havnet. Gan Aschehoug så dette bildet, og har kjøpt bildet, men hvem eier egentlig bildet? Jobben eller jeg? Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Beklager å bryte opp i hifisnakket med noe fotorelatert.... Noen med litt kunnskap om juss? Jeg jobber i en barnehage, og i forbindelse med en forestilling tok jeg et bilde, men barnehagens utstyr (det er snakk om dette bildet). Vi har en blogg hvor dette bildet havnet. Gan Aschehoug så dette bildet, og har kjøpt bildet, men hvem eier egentlig bildet? Jobben eller jeg? Litt vanskelig å svare på men siden du jobber i barnehagen og har brukt dens utstyr i tillegg til at din hovedbeskjeftigelse ikke er fotografering (antakelse) vil jeg si at barnehagen eier bildene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Litt vanskelig å svare på men siden du jobber i barnehagen og har brukt dens utstyr i tillegg til at din hovedbeskjeftigelse ikke er fotografering (antakelse) vil jeg si at barnehagen eier bildene. I tillegg så fikk du vel betalt under seansen samt kanskje pålagt å ta bildet, vil anbefale deg og sjekke med ansvarlig leder i barnehagen før du gjør noe mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå