Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg reiser business, ikke pleasure. Har allerede en 120 liters koffert full av utstyr og verktoy. Tar ikke med kameraet i tillegg da. Men jeg kommer definitivt tilbake en gang senere.

Du har feil kamera. Kjøp deg enten en E-420 med 25mm eller den ypperlige Canon G9. Kamera må man ha med, men det trenger ikke være stor speilrefleks.

Lenke til kommentar
Glad idag.

Har handla Minnekort og ekstra batteri. Er klar til bryllup nå. Noen som har erfaring og vet om man trenger mer enn 14 gb minne til enn dag?

Da jeg og en annen fotograf fotograferte fra 13:00-02:00 brukte vi 60GB. RAW + JPG

Men de må koste under 800 for at de skal sende de med brev

Greit nok, men kommer personen til å bestille minnekort for over denne summen?

Vet ikke hva minnekort koster i Norge jeg, siste jeg kjøpte her var et Extreme III 2GB til 999,- :)

I norge koster et Extreme III 2GB ca 300-400kr i dag.

Lenke til kommentar
Glad idag.

Har handla Minnekort og ekstra batteri. Er klar til bryllup nå. Noen som har erfaring og vet om man trenger mer enn 14 gb minne til enn dag?

Da jeg og en annen fotograf fotograferte fra 13:00-02:00 brukte vi 60GB. RAW + JPG

Var redd for det.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn var aldri Nikkor 18-70 noen vinner på D200 (pussig, siden den går glitrende sammen med D300) - ikke dårlig på noen som helst måte, men heller ikke så fabelaktig som den var på 6Mpix (og er igjen på D300 - aner ikke hvor mange Mpix den har... :roll:). Fordelen med 18-70 er at den faktisk har værtetning der det gjelder - ved fatningen. Dermed er den en god partner til D200 om du har tenkt deg ut i ruskevær. I det hele tatt et svært robust objektiv mtp. pris. Min har vært utsatt for utrolig mye rart på 3 år, og er optisk fortsatt glitrende... Mekanisk har den imidlertid begynt å merke kjøret. :)

Tamron 17-50 er aldri noe dårlig valg..

Endret av Anew
Lenke til kommentar
En Tamron 18-50mm f/2.8 ville jeg iallefall holdt meg LANGT unna.

Noen spesiell grunn, Mr. Olsen? ^^

Fordi en 18-50mm f/2.8 ikke finnes og sjangsen for at du da kjøper en dassrull med to bunner fra en colaflaske i glass er stor, trenger ikke mer enn en svart sprittusj. ;)

Har du laptop?

Jepp, den blir nok med til overføring av bilder. vil unngå at den brukes for mye, tar jo litt tid. Men det får vel holde.

Har du minnekortleser? Vi hadde kun rundt 25-30GB med minnekort vi og, men forholdene gjorde at vi bare kunne sette på minnekortene som var fulle og overføre fortløpende hele tiden. Vi var jo også 2 stk, så kunne ha en på bakrommet hele tiden uten at noen merket noe. Ikke at vi gjorde det, brukte bare 1min på å starte overføringen og sjekka innimellom. evt en bærbar HDD med automatisk overføring av bilder kan være kjekt, bare å putte i lomma el lignende.

Lenke til kommentar

Knallegod den etter hva jeg hører, førstevalget mitt før jeg så meg selv sjangsen til å bruke penger på en 17-55mm f/2.8

Anew nevnte vel at man hadde en Tokina i den klassen og, men jeg fant den ikke i produktguiden. Tokina er kjent for MEGET god byggkvalitet.

Mener Tamronen kan være litt plastic fantastic...

Lenke til kommentar
En Tamron 18-50mm f/2.8 ville jeg iallefall holdt meg LANGT unna.

Noen spesiell grunn, Mr. Olsen? ^^

Fordi en 18-50mm f/2.8 ikke finnes og sjangsen for at du da kjøper en dassrull med to bunner fra en colaflaske i glass er stor, trenger ikke mer enn en svart sprittusj. ;)

Har du laptop?

Jepp, den blir nok med til overføring av bilder. vil unngå at den brukes for mye, tar jo litt tid. Men det får vel holde.

Har du minnekortleser? Vi hadde kun rundt 25-30GB med minnekort vi og, men forholdene gjorde at vi bare kunne sette på minnekortene som var fulle og overføre fortløpende hele tiden. Vi var jo også 2 stk, så kunne ha en på bakrommet hele tiden uten at noen merket noe. Ikke at vi gjorde det, brukte bare 1min på å starte overføringen og sjekka innimellom. evt en bærbar HDD med automatisk overføring av bilder kan være kjekt, bare å putte i lomma el lignende.

Det er det som er planen ja, men vurderer å kjøpe ett 8gb til, men får tenke litt over det.

Lenke til kommentar

Dette er drøyt. Var på hyttetur i Sandefjord for to uker siden. Østerøya, forbi strand leirsted om det er noen lokalkjente her. Tok et bilde av bålet, samt kompisen. Er det noen som kan se kompis nr. 2?

post-24566-1215471920_thumb.jpg

Forøvrig er Tamron 17-50 2.8 det beste kjøpet mitt innen foto, om man ser bort i fra selve huset.

Lenke til kommentar
Knallegod den etter hva jeg hører, førstevalget mitt før jeg så meg selv sjangsen til å bruke penger på en 17-55mm f/2.8

Anew nevnte vel at man hadde en Tokina i den klassen og, men jeg fant den ikke i produktguiden. Tokina er kjent for MEGET god byggkvalitet.

Mener Tamronen kan være litt plastic fantastic...

tokinaen er good stuff etter det jeg forstår. litt dyrere tror jeg, litt usikker på det. Tokina 16-50/2.8, så den er veldig vid. god byggekvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...