Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min kjære AF-S 24-70mm f/2.8 som gikk i gulvet med et brak ble reparert (betalt av forsikring). Men tror du ting var gjort rett? Selvsagt ikke, indre element skrapet mot ytre når man zoomet. 6 uker ut vinduet, er det mulig? Tester disse verkstedene noe som helst etter å ha gjennomført reperasjon. Tok meg 1 sekund å finne, så nektet å ta i mot :)

Forsikringsselskap nektet å gi meg ny siden det kostet noen få kroner mindre å reparere. La meg garantere at fokus er fullstendig off når de har fikset for 2 gang :hmm:Synd det skal straffe seg å være ærlig, hadde jeg knust den med hammer først hadde ikke dette vært et issue. Magisk!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

64kb should be enough for everybody! ;-) :tease:

i7 er håpløst treigt, 8Gb er 100Gb for lite.

Hvis i7 er for tregt, så lurer jeg på om det er arbeidsmetodikken der er noe feil med :p Eller feil program. Kan dog være enig i at 8GB kan være i det minste laget innimellom.

Lenke til kommentar

Spent på hva det blir av meg:

1. 215848 FOTO HiOA Fotojournalistikk

2. 194366 GENS NTNU Filosofi, årsstudium

3. 215454 GENS HiOA Journalistikk

4. 184909 GENS UiB Retorikk

5. 185439 GENS UiO Estetiske studier

6. 185626 GENS UiO Kristendom

7. 194179 GENS NTNU Historie, årsstudium

8. 194481 GENS NTNU Historie

9. 212872 GENS HiN Internasjonal beredskap

10. 194912 GENS NTNU Spansk, årsstudium

Filantrop i en eller annen ideell/humanitær/multikulturell og ikke komersiell organisasjon eller noe lignende , kanskje, muligens, f.eks.... :hmm:

Lenke til kommentar
"Ingen" følger med på G+ fordi "ingen" poster der

"Ingen" poster på G+ fordi "ingen" følger med der

En slags ond sirkel, kan du si. Ingenting galt med G+ som tjeneste, men de sliter litt med å ta igjen fjasebok på brukermasse...

Jeg har prøvd å bryte ut av den onde sirkelen ved å legge til G+ blant startsidene mine. Da følger i hvert fall jeg med og føler det er kortere vei for å poste noe der. Jeg ser også at aktiviteten på G+ begynner å ta seg litt til blant bekjentskapene mine. Facebook er så oversvømt av "hva jeg spiste til middag"-spam at jeg glatt hopper over noen dager mellom hver gang jeg gidder å sjekke.

Lenke til kommentar
Min kjære AF-S 24-70mm f/2.8 som gikk i gulvet med et brak ble reparert (betalt av forsikring). Men tror du ting var gjort rett? Selvsagt ikke, indre element skrapet mot ytre når man zoomet. 6 uker ut vinduet, er det mulig? Tester disse verkstedene noe som helst etter å ha gjennomført reperasjon. Tok meg 1 sekund å finne, så nektet å ta i mot :) Forsikringsselskap nektet å gi meg ny siden det kostet noen få kroner mindre å reparere. La meg garantere at fokus er fullstendig off når de har fikset for 2 gang :hmm:Synd det skal straffe seg å være ærlig, hadde jeg knust den med hammer først hadde ikke dette vært et issue. Magisk!

Vet hvordan du har det. Hadde mitt D700 på verksted i seks uker i fjor sommer pga. et problem med sensoren. Sendte verkstedet detaljerte opplysninger om problemet så de kunne se det selv, annet enn i testbildene jeg la ved. Kameraet kom omsider tilbake, og jeg fikk beskjed om at de hadde gjort noe tweaking i software som visstnok skulle ha fikset det. Men neida, problemet var der fortsatt!

Lenke til kommentar

Jeg har kun hatt et objektiv på reparasjon, et billig 55-200mm VR fra Nikon, men det måtte inn tre ganger før det ble bra. Problemet var at skruer inne i objektivet hadde løsnet, og lå på innsiden av frontelementet. Da jeg fikk det tilbake var innsiden av frontelementet fullt av oljesøl fra skruene. Utrolig lett å se, leverte det igjen med en gang. Etter bare et par uker så gikk VR-funksjonen i stykker, og sto i en av sine ekstremalposisjoner (ikke at verkstedet kunne forutsi dette). Tror jeg var uten objektiv i mer enn tre måneder. Bruker sjeldent telelinser uansett, og fikk en driter av en Tamron som låneobjektiv da jeg trengte det, men verkstedet har jeg lite til overs for. Fikk et nytt objektiv etter tredje feil, men nå har autofokusmotoren i det sluttet å fungere. Jeg har kanskje tatt 100 bilder med det siden jeg fikk det. Skikkelig driter av et objektiv det der altså...

Lenke til kommentar

Jeg har kun hatt et objektiv på reparasjon, et billig 55-200mm VR fra Nikon, men det måtte inn tre ganger før det ble bra. Problemet var at skruer inne i objektivet hadde løsnet, og lå på innsiden av frontelementet. Da jeg fikk det tilbake var innsiden av frontelementet fullt av oljesøl fra skruene. Utrolig lett å se, leverte det igjen med en gang. Etter bare et par uker så gikk VR-funksjonen i stykker, og sto i en av sine ekstremalposisjoner (ikke at verkstedet kunne forutsi dette). Tror jeg var uten objektiv i mer enn tre måneder. Bruker sjeldent telelinser uansett, og fikk en driter av en Tamron som låneobjektiv da jeg trengte det, men verkstedet har jeg lite til overs for. Fikk et nytt objektiv etter tredje feil, men nå har autofokusmotoren i det sluttet å fungere. Jeg har kanskje tatt 100 bilder med det siden jeg fikk det. Skikkelig driter av et objektiv det der altså...

Virker ikke som kvalitetskontrollen etter reparasjon er god nok. De har det vel for travelt til å sjekke nærmere enn at det ser ut til å fungere, og det straffer seg.

De billigste telelinsene, som er tilsvarende kitobjektivene i kvalitet (både byggekvalitet og optisk) er nesten som å kaste penger ut av vinduet. Det er bedre å spare litt til, og få seg noe som er et hakk bedre. Selv de som påstår at de er så dårlige til å ta bilder at de ikke vil se forskjell, vil få mye mer glede av hobbyen sin med et objektiv som er bedre skrudd sammen enn en dassrull :)

Lenke til kommentar

Det faktumet at flere fotoutikker legger ut rabatter, kampanjer, konkurranser og produkter med lavere pris på facebook bør være et godt nok argument for å melde seg inn. Selv nyter jeg å kunne få svar fra forhandlere på minuttet på facebook, i tillegg til å kunne rette spørsmål direkte mot det norske kontoret til de store merkene, f.eks Canon og Fujifilm. På den måten slipper jeg ørten mail som forsvinner i mottakers innboks, og jeg slipper å saumfare individuelle nettsider etter firmwareoppdateringer, konkurranser eller nyheter.

Lenke til kommentar

Som Krølle skriver så kan Facebook også være nyttig.

Takket være Facebook har jeg nå kontakt med famlie som knapt har snakket med over mange år, Nikon, Olympus og andre fotografer fra de fleste kontinent, fått kontakt med mange kule modeller, MUA m.m.

I tillegg funnet flere kule locations for bilder og fått veldig mye tilbakemeldinger på mine bilder fra alt fra nærmeste familie til fotografer i India.

Har også kommet i kontakt med både Ken Rockwell, Steve Huff, Jared Polin aka Fro Knows Photo og flere andre dyktige fotografer, hvor flere av de mer enn gjerne deler råd og tips med andre, så for min del så er Facebook den mest nyttige siden fotografisk sett med akam som nest mest besøkte.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Galaxy Tab 10 som ikke blir brukt.

Noen som har noen formening om det er en salgbar gjenstand på bruktmarkedet. Eller er alle som meg og foretrekker Ipad?

Det er garantert at ikke alle er som deg, og foretrekker iPad. Så jeg er sikker på at du får solgt den. Har dog ingen aning om hva du kan ta for den.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...