Anew Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Filtrene, right? Og en softbox. Sweet. Hvor stor? Simon: Som du utvilsomt vet er journalisten ansatt i Norsk Folkehjelp. På tross av galskapen er jo Israel en slags rettsstat, så NF planlegger etter hva jeg vet rettslige skritt mot staten Israel. Endret 7. juli 2008 av Anew Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Det er ikke bare døden som truer krigsjournalister, i alle fall ikke om du er palestinsk og skal inn til Gaza... Annen kilde. Tragisk. Fy faen. Jeg er ikke oversaket, men alikevel sjokkert. Hvordan i helvete...? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Filtrene, right? Og en softbox. Sweet. Hvor stor? 38x46cm. Pics kommer etterhvert. Prøver å finne ut hvordan filterholderen kommer på nå. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Simon: Som du utvilsomt vet er journalisten ansatt i Norsk Folkehjelp. På tross av galskapen er jo Israel en slags rettsstat, så NF planlegger etter hva jeg vet rettslige skritt mot staten Israel. Jupp, jeg er klar over det. Erfaringsmessig har slike saker lite håp, dog. Dette er en lite dokumentert (vanskelig dokumentert) faktor i denne konflikten det er vanskellig å komme til bunns i. Jeg minnes en dokumentar om kvinner som har tjenestegjort i IDF, de sa bl.a. at de ikke rent skjelden 'ble med gutta' for å denge palestinere på lørdagskvelder. Akkurat det aspektet av okkupasjonen har man lite fokus på, men det er så absolutt til stede. Personer i de offentlige organene i Israel har generelt sett liten tro på at de noen gang kan bli tatt, og det gjør de facto palestinere 'mer' rettsløse enn jødiske israelere, i alle fall i enkelte tilfeller. Det aspektet ved konflikten er rett frem barbarisk. Fy faen. Jeg er ikke oversaket, men alikevel sjokkert. Hvordan i helvete...? Fordi det er så liten sjanse for å bli tatt, spesielt når det er snakk om palestinere. Det er litt som politivold her hjemme. Det er helt greit å denge en svarting, men be til din syndige gud om at den aktuelle svartingen ikke er dosent i markedsøkonomi ved ett eller annet universitet. For å uttrykke det litt kynisk, altså. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Gud som jeg elsker softboxen. Tatt noe produktfoto av filtrene på Tokina-en min. Gi meg ti min, så er de klare. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Men de må koste under 800 for at de skal sende de med brev Greit nok, men kommer personen til å bestille minnekort for over denne summen? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Men de må koste under 800 for at de skal sende de med brev Greit nok, men kommer personen til å bestille minnekort for over denne summen? Vet ikke hva minnekort koster i Norge jeg, siste jeg kjøpte her var et Extreme III 2GB til 999,- Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Men de må koste under 800 for at de skal sende de med brev Greit nok, men kommer personen til å bestille minnekort for over denne summen? Vet ikke hva minnekort koster i Norge jeg, siste jeg kjøpte her var et Extreme III 2GB til 999,- JP har tilbud på 16GB til den prisen... Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 JP har tilbud på 16GB til den prisen... Lave minnepriser er kjekt. Det er ganske kjedelig å gå igjennom flere hundre bilder, fjerne halvparten og fikse resten. Memo til meg selv: Begrens deg, bruk heller dobbelt så lang tid per bilde ... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Her er testbildene av utstyret. De to siste er en sammenlikning av med og uten 4-trinns GND-filter. Ekstremt dårlig eksempel, da nedereste delen ble utbrent, men får gå for nå. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg sitter paa nettkafe i Lerwick, Shetland for oyeblikket. Vaert i Aberdeen og Shetland den siste uka. Har sett utrolig mange flotte motiver med dette landskapet og gamle vikingruiner, samt dagens mur- og steinbygninger. Synd jeg ikke har med kameraet. Shetland anbefales til din fremtidige fotoferie, for de som er glad i landskap. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Man reiser IKKE uten kamera! Jeg reiste rundt på Balkan i elleve dager, med 80-liters sekk med klær på ryggen, og en 40-liters sekk på magen. På magen hadde jeg fotoutstyr og andre tunge ting, jeg hadde dessuten med meg fotobagen min. Og det ble mye gåing (hvem har råd til taxi?). Om man ikke gidder å en gang ta med seg et kamera, da syns jeg forfallet i dagens samfunn har gått for langt! () Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 *riste på hodet* Ikke ta med seg kameraet til Skottland?! *riste mer* Frister utrolig med en fotoferie dit en gang. Kanskje neste år... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Ungdommen i dag... Endret 7. juli 2008 av Anew Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Dette er ikke noe særlig; uten å vite helt hvorfor er så og si all motivasjon for foto borte. Leser mye her inne, men orker ikke engasjere meg hverken her eller med kameraet i hendene. Drar på fototur til Danmark om noen dager, regner med at nye impulser og nytt miljø hjelper på. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hva er A-DEP funksjonen (Canon 450D) Innlegg nummer 666 Endret 7. juli 2008 av Bolivar Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Hva er A-DEP funksjonen (Canon 450D) Innlegg nummer 666 Om jeg husker rett, så er det en funksjon som velger rett blender for å få alt som er i alle fokuspunktene skarpt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Dette er ikke noe særlig; uten å vite helt hvorfor er så og si all motivasjon for foto borte. Leser mye her inne, men orker ikke engasjere meg hverken her eller med kameraet i hendene. Drar på fototur til Danmark om noen dager, regner med at nye impulser og nytt miljø hjelper på. De fleste får nok sånne perioder i blant. Selv har jeg vel hatt noen små. Hjelper vel ikke direkte at jeg skal drive med foto HVER ENESTE dag resten av sommerferien. Jeg jobber med det, og den uken jeg skal ha ferie skal jeg på dedikert fototur til Rondane. Men trives heldvis med det. Ofte et forhold mellom gode resultater og entusiasme. Finn noen gode motiver, få gode bilder, og du er gira igjen! Lykke til! Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Finn noen gode motiver, få gode bilder, og du er gira igjen!Lykke til! Jo takk. Danmark i 5 dager + 2 uker i Praha, Wien, Budapest og Bratislava i løpet av juli. Regner med at det vil få fingeren triggerhappy igjen Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Vel, jeg reiser business, ikke pleasure. Har allerede en 120 liters koffert full av utstyr og verktoy. Tar ikke med kameraet i tillegg da. Men jeg kommer definitivt tilbake en gang senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå