Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er det med inntørket blekk et vanlig problem på alle skrivere? Kan ikke så mye om det selv men stusset litt over at noen blekkpatroner jeg kjøpte for bare noen måneder siden allerede var tomme her om dagen, og da har jeg ikke printet mye i det hele tatt.

Har vært det på alle (blekk)skrivere jeg har vært borti i hvertfall.

Hvis du bruker skriveren veldig lite, så brukes desto mer blekk på å "åpne" dysene igjen. Lar jeg min skriver stå for lenge (storformat), så går det blekk for et sted mellom 500 og 1000 kroner ved dyprens. Så da lønner det seg å bruke det istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merket en uting med månedstrådene de siste 2/3 ukene, det er noen poster som bildene har blitt byttet ut på og endel poster som det har blitt utvidet med flere bilder i etterkant, det blir veldig forvirrende for meg siden jeg pleier og anerkjenne bilder jeg liker ved og gi et +poeng, når jeg i etterkant ser hvilken poster jeg har gitt poeng er det flere, andre utgaver eller total andre bilder i spesifikke poster, faktisk er det enkelte poster som jeg normalt ikke ville gitt +poeng til hvis det var de utbyttete bildene var opprinnelige bildene i posten.

Enten har jeg blitt rapid senil eller så er korttidsminne skadet :)

Jeg ville heller likt at folk poster nye bilder i ny post, nye utgaver av samme bilde i spoiler, eller det gamle i spoiler, og liker brukerne ikke bildene sine så slett de bildene, ikke legg helt andre bilder i samme post.

Endret av Nautica
  • Liker 4
Lenke til kommentar

En eller annen nerd har tatt ned hele dnbnor.no :( Setter pris på innsatsen og håper noen kan bruke tiden på noe mer produktivt. Regner ikke med at dnbnor bare ramler ut av seg selv.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

dnb.no har rekorden i nedetid og fjas av alle norske nettbanker. Mulig det skyldes at det er ett lappverk av dnb+nor i sin tid.

Slo meg at de har byttet navn igjen; til dnb (tilbake til opprinnelsen?). Nå fungerer ting igjen. Har egentlig fungert veldig bra veldig lenge, men har også skandiabanken. Må ha telenor dnb siden skandiabanken ikke har mulighet til å knytte BAX (betalingsterminal) til sine konti

Edit:

Skrev telenor av en mystisk grunn ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har gavekort for to til en storby i Europa. Tenkte å ta med meg damen på en liten foto tur. Noen anbefalinger? Vi liker street photo veldig godt, spennende å møte nye kulturer. Vi er foresten studenter så fint om det ikke er så veldig dyrt å leve der.

Lenke til kommentar

Skal det være rimelig så peker gamle storbyer i østeuropa seg ut. Budapest har jeg vært og det var mye fint å se og oppleve der. Mange store kontraster i levestandard når en kom utenfor hovedgatene. Eneste nedtur for meg var kjedelig mat, men der var vi kanskje bare uheldige med hva vi fant av spisesteder.

Praha er også fin. Noe dyrere men finner du et hotell litt utenfor turistfellene og kan bruke undergrunnen, så er det allikevel overkommelig med hotell der også.

Krakow står på listen over byer som jeg skal til når det passer seg slik.

Lenke til kommentar

Det blir sent i neste uke når jeg får fremkalt og scannet filmen :)

Flere som bruker film her altså? Jeg sendte to filmer til fremkalling i går.

Tar riktignok aller mest digitalt, men i blant tar jeg med meg mitt gamle Nikon fra 70-tallet med like gamle objektiver og tar en rull eller to. Det er noe spesielt med film, og ikke minst være tvunget til det å ta bildene selv (fremfor at kameraet tar de) :)

Lenke til kommentar

Finnes riktignok digitale kameraer med helmanuelle innstillingsmuligheter, men det blir muligens en annen følelse igjen? Har dessverre ingen erfaring med god gammeldags film selv.

Det blir ikke det samme :) Selv om det er kjedelig å vente på fremkalling, så blir gleden desto større når man endelig får bildene. Og man vet at man jobber litt for å ta bildene, for man har ikke bare knipset i vei for så å velge det beste bildet.

Og så liker jeg uttrykket i film bedre, men det er muligens bare av nostalgiske grunner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...