-Teddy- Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 (endret) Sikker på at det ikke var hele garasjen du ryddet? Det lå på et område på 80x30cm på pulten, som er 80x60cm (men har skjerm og HOTAS-joystick på den også). Var egentlig ikke så rotete. Jeg er flink til å stable. Tenkte å bestille Lightroom 4 i boks nå. Jeg spurte om det kom ekstra moms / fortollingsgebyr på den, men fikk ikke noe entydig svar utover at det også var moms på den digitale. Noen som faktisk har bestilt Adobe-programmer i boks fra Adobe, og vet om de kommer fra utlandet og eventuelt at det blir fortollingsgebyr og moms på pakken? EDIT: Det jeg egentlig hadde tenkt til å spørre om, var ikke LR4, men om navnet på det programmet på NRK som handlet om en fotograf i arktis (eller noe slikt). Ikke for det, jeg lurer på det angående LR4 også. Tror jeg skal legge meg. Endret 29. mars 2012 av -Teddy- Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Canon patents for a 16-35mm f/2.8 lens and 2.8x teleconverter Spennendes:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Er det noen som eier/bruker Samsung Galaxy Xcover S5690, vurderer og handle inn en sådan smarttelefon grunnet byggekvaliteten, eller er det mer fornuftig å handle inn en med større skjerm eller er det andre kriterier som Xcover ikke innehar, hvis ja hvilken annen Samsung smarttelefon er anbefalt da ? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Stappmett etter dagens jobb... Test av grillpølser. Måtte prøve ut 8 slags pølser, og det tar litt på. Tilbehør fikk vi også litt av, hadde med oss en kokk fra en av byens bedre restauranter. Ikke den værste måten å tjene 600 kr på Eneste negative ble at vinden stakk av med ene paraplyen min, bardunering til tross. Bøyde stanga og "pinnen" som skal holde den oppspent, men en kjapp runde med leatherman fiksa biffen. Edit: Det å bruke D700ens popup flash til å trigge en ekstern blits funka veldig bra, selv om sola var framme. Av rundt 80 bilder var det bare 3 - 4 hvor blitsene ikke trigga. Endret 30. mars 2012 av Killswitch Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling tror de opplever en del press fra Viken fiber/Altibox. Kjemper nok for å beholde kundene. Viken skal starte graving her om en måned eller to, og jeg tror ikke Get beholder mange kunder her i området. Sentralen de har er så ustabil at det er latterlig. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (endret) Woohoo! Postkontoret mitt har begynt å få pakkene på ettermiddagen! Tidligere så lå de en hel dag på sorteringssentralen her i Trondheim. Nå kjøres de altså ut hit på ettermiddagen samme dag som de er innom sentralen, og jeg kan hente dem i 15-tida. Det betyr at pakker stort sett kan hentes dagen etter at de er sendt fra, eller har vært innom Oslo. Endret 30. mars 2012 av Ratleto Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling tror de opplever en del press fra Viken fiber/Altibox. Kjemper nok for å beholde kundene. Viken skal starte graving her om en måned eller to, og jeg tror ikke Get beholder mange kunder her i området. Sentralen de har er så ustabil at det er latterlig. Det stemmer, iallefall her jeg bor, de bygger fiber her og det har vært en GET fyr her flere ganger og tilbudt oss halv pris ut livet på GET produkter om vi tegner årskontrakt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Finnes sikkert mange slike blogger, men har litt lyst til å lage meg en hvor jeg kan samle sammen bilder jeg synes er fine, interessante, spesielle, og kanskje mine egne og en gang i blant (selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre). Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det? Fotointeressen har dalt i det siste, men finner jo stadig interessante bilder rundt om på nettet. Kanskje dette kan være med å blusse opp igjen den interessen Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Woohoo! Postkontoret mitt har begynt å få pakkene på ettermiddagen! Tidligere så lå de en hel dag på sorteringssentralen her i Trondheim. Nå kjøres de altså ut hit på ettermiddagen samme dag som de er innom sentralen, og jeg kan hente dem i 15-tida. Det betyr at pakker stort sett kan hentes dagen etter at de er sendt fra, eller har vært innom Oslo. Erfarer d.s. her i Molde. Greit å kunne hente pakke når en er innom butikken en sen ettermiddag/kveld.... Post i butikk er gode greier gitt! Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Erfarer d.s. her i Molde. Greit å kunne hente pakke når en er innom butikken en sen ettermiddag/kveld.... Post i butikk er gode greier gitt! På Heimdal har vi faktisk et "gammeldags" postkontor. Så lenge det varer... Det positive med det er at folk som jobber der vet veldig godt hva de driver med, og det er aldri noe trøbbel. Det negative er selvfølgelig åpningstidene, som også er "gammeldagse". Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Jeg hentet en sending på "post i butikk" her en dag. Når jeg kom ut i bilen så jeg at jeg hadde fått pakken til en annen. Eneste som var riktig var at det var en sending fra USA. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Japan Photo arrangerer "Nasjonal fotovandring" lørdag 12. mai. Jeg skal i alle fall melde meg på når det åpnes for det. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre). Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det? Selv du skriver hvem som har tatt bilde betyr ikke det at du har lov å bruke det. Spørr først, så gjør en avtale ut i fra det. En enkel blogg med null inntekt vil jeg tro de fleste går med på. Men det er noen der ute som ikke gjør det, og iallefall ikke hvis du ikke har spurt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 (selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre). Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det? Selv du skriver hvem som har tatt bilde betyr ikke det at du har lov å bruke det. Spørr først, så gjør en avtale ut i fra det. En enkel blogg med null inntekt vil jeg tro de fleste går med på. Men det er noen der ute som ikke gjør det, og iallefall ikke hvis du ikke har spurt. Sant det. Får vel bare legge fra meg tanken enn så lenge Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre). Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det? Selv du skriver hvem som har tatt bilde betyr ikke det at du har lov å bruke det. Spørr først, så gjør en avtale ut i fra det. En enkel blogg med null inntekt vil jeg tro de fleste går med på. Men det er noen der ute som ikke gjør det, og iallefall ikke hvis du ikke har spurt. Sant det. Får vel bare legge fra meg tanken enn så lenge Bruker folk mine bilder uten å ha betalt eller avtalt får de en brutal faktura for brudd på opphavsretten. Så strategien med å bare bruke bilder bør du droppe uten tvil Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling tror de opplever en del press fra Viken fiber/Altibox. Kjemper nok for å beholde kundene. Viken skal starte graving her om en måned eller to, og jeg tror ikke Get beholder mange kunder her i området. Sentralen de har er så ustabil at det er latterlig. Stabiliteten til get har vært ekstremt bra, selv under store vedlikeholdsprosjekt i nabolaget har de klart å unngå brudd. Inkludert jotta-abonnement med uendelig lagring er også et stort pluss. Håper bare de føler presset nok fra konkurrenter til å kjøre lik hastighet både opp og ned... teknisk er det ingen grunn til å ha diff her for get så langt jeg har skjønt Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Ser ut som om poster med 0 svar viser 0 visninger uavhengig av reelt antall visninger etter oppgraderingen, se utfording-kategorien. Noen som har noe peil på om dette er en bug eller med hensikt? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) gah...er så utrolig typisk, venta og gleda meg til pakka mi med nye fotosekken min kom, og så kom den idag, men jeg er for syk til å dra no sted... så den får ligge på posten til uka til jeg er frisk igjen :/ EDIT: dumme meg klarte ikke vente, akkurat kommet hjem, var ikke behagelig gåtur med fy f verdt det Lowepro Rover AW II Endret 31. mars 2012 av Bjørnli 3 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Stabiliteten til get har vært ekstremt bra, selv under store vedlikeholdsprosjekt i nabolaget har de klart å unngå brudd. Inkludert jotta-abonnement med uendelig lagring er også et stort pluss. Håper bare de føler presset nok fra konkurrenter til å kjøre lik hastighet både opp og ned... teknisk er det ingen grunn til å ha diff her for get så langt jeg har skjønt Ikke helt rett. På kabel-plattformen (kabelmodem) så bruker de en teknologi som er a-synkron. Det vil si at man ikke får samme hastighet opp og ned. Er man såpass heldig at man bor et sted der de har fiber rett inn i husveggen (ikke hybrid fiber coax-nett) så kan man få synkron linje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå