Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Sikker på at det ikke var hele garasjen du ryddet?

Det lå på et område på 80x30cm på pulten, som er 80x60cm (men har skjerm og HOTAS-joystick på den også). Var egentlig ikke så rotete. Jeg er flink til å stable.

Tenkte å bestille Lightroom 4 i boks nå. Jeg spurte om det kom ekstra moms / fortollingsgebyr på den, men fikk ikke noe entydig svar utover at det også var moms på den digitale.

Noen som faktisk har bestilt Adobe-programmer i boks fra Adobe, og vet om de kommer fra utlandet og eventuelt at det blir fortollingsgebyr og moms på pakken?

EDIT: Det jeg egentlig hadde tenkt til å spørre om, var ikke LR4, men om navnet på det programmet på NRK som handlet om en fotograf i arktis (eller noe slikt). Ikke for det, jeg lurer på det angående LR4 også. Tror jeg skal legge meg.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som eier/bruker Samsung Galaxy Xcover S5690, vurderer og handle inn en sådan smarttelefon grunnet byggekvaliteten, eller er det mer fornuftig å handle inn en med større skjerm eller er det andre kriterier som Xcover ikke innehar, hvis ja hvilken annen Samsung smarttelefon er anbefalt da ?

Lenke til kommentar

Stappmett etter dagens jobb... Test av grillpølser. Måtte prøve ut 8 slags pølser, og det tar litt på. Tilbehør fikk vi også litt av, hadde med oss en kokk fra en av byens bedre restauranter. Ikke den værste måten å tjene 600 kr på :)

Eneste negative ble at vinden stakk av med ene paraplyen min, bardunering til tross. Bøyde stanga og "pinnen" som skal holde den oppspent, men en kjapp runde med leatherman fiksa biffen.

Edit: Det å bruke D700ens popup flash til å trigge en ekstern blits funka veldig bra, selv om sola var framme. Av rundt 80 bilder var det bare 3 - 4 hvor blitsene ikke trigga.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling :)

tror de opplever en del press fra Viken fiber/Altibox. Kjemper nok for å beholde kundene.

Viken skal starte graving her om en måned eller to, og jeg tror ikke Get beholder mange kunder her i området. Sentralen de har er så ustabil at det er latterlig.

Lenke til kommentar

Woohoo! Postkontoret mitt har begynt å få pakkene på ettermiddagen!

Tidligere så lå de en hel dag på sorteringssentralen her i Trondheim. Nå kjøres de altså ut hit på ettermiddagen samme dag som de er innom sentralen, og jeg kan hente dem i 15-tida. :D Det betyr at pakker stort sett kan hentes dagen etter at de er sendt fra, eller har vært innom Oslo.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Get ga ut av det blå 20Mbit ekstra båndbredde (50 til 70) og lavere priser. Positiv utvikling :)

tror de opplever en del press fra Viken fiber/Altibox. Kjemper nok for å beholde kundene.

Viken skal starte graving her om en måned eller to, og jeg tror ikke Get beholder mange kunder her i området. Sentralen de har er så ustabil at det er latterlig.

Det stemmer, iallefall her jeg bor, de bygger fiber her og det har vært en GET fyr her flere ganger og tilbudt oss halv pris ut livet på GET produkter om vi tegner årskontrakt.

Lenke til kommentar

Finnes sikkert mange slike blogger, men har litt lyst til å lage meg en hvor jeg kan samle sammen bilder jeg synes er fine, interessante, spesielle, og kanskje mine egne og en gang i blant (selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre).

Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det?

Fotointeressen har dalt i det siste, men finner jo stadig interessante bilder rundt om på nettet. Kanskje dette kan være med å blusse opp igjen den interessen :)

Lenke til kommentar

Woohoo! Postkontoret mitt har begynt å få pakkene på ettermiddagen!

Tidligere så lå de en hel dag på sorteringssentralen her i Trondheim. Nå kjøres de altså ut hit på ettermiddagen samme dag som de er innom sentralen, og jeg kan hente dem i 15-tida. :D Det betyr at pakker stort sett kan hentes dagen etter at de er sendt fra, eller har vært innom Oslo.

Erfarer d.s. her i Molde. Greit å kunne hente pakke når en er innom butikken en sen ettermiddag/kveld.... Post i butikk er gode greier gitt! :yes:

Lenke til kommentar

Erfarer d.s. her i Molde. Greit å kunne hente pakke når en er innom butikken en sen ettermiddag/kveld.... Post i butikk er gode greier gitt! :yes:

På Heimdal har vi faktisk et "gammeldags" postkontor. Så lenge det varer... Det positive med det er at folk som jobber der vet veldig godt hva de driver med, og det er aldri noe trøbbel. Det negative er selvfølgelig åpningstidene, som også er "gammeldagse".

Lenke til kommentar

(selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre).

Lurer egentlig bare på om jeg vil risikere søksmål eller lignende om jeg gjør det?

Selv du skriver hvem som har tatt bilde betyr ikke det at du har lov å bruke det. Spørr først, så gjør en avtale ut i fra det.

En enkel blogg med null inntekt vil jeg tro de fleste går med på. Men det er noen der ute som ikke gjør det, og iallefall ikke hvis du ikke har spurt.

Lenke til kommentar

(selvsagt med referanser til opphavsmenn, i hvert fall så godt det lar seg gjøre).

Selv du skriver hvem som har tatt bilde betyr ikke det at du har lov å bruke det. Spørr først, så gjør en avtale ut i fra det.

En enkel blogg med null inntekt vil jeg tro de fleste går med på. Men det er noen der ute som ikke gjør det, og iallefall ikke hvis du ikke har spurt.

Sant det. Får vel bare legge fra meg tanken enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Sant det. Får vel bare legge fra meg tanken enn så lenge :)

Bruker folk mine bilder uten å ha betalt eller avtalt får de en brutal faktura for brudd på opphavsretten. Så strategien med å bare bruke bilder bør du droppe uten tvil ;)

Lenke til kommentar

Stabiliteten til get har vært ekstremt bra, selv under store vedlikeholdsprosjekt i nabolaget har de klart å unngå brudd. Inkludert jotta-abonnement med uendelig lagring er også et stort pluss. Håper bare de føler presset nok fra konkurrenter til å kjøre lik hastighet både opp og ned... teknisk er det ingen grunn til å ha diff her for get så langt jeg har skjønt

Lenke til kommentar

gah...er så utrolig typisk, venta og gleda meg til pakka mi med nye fotosekken min kom, og så kom den idag, men jeg er for syk til å dra no sted... så den får ligge på posten til uka til jeg er frisk igjen :/ :p

EDIT: dumme meg klarte ikke vente, akkurat kommet hjem, var ikke behagelig gåtur med fy f verdt det

Lowepro Rover AW II :w00t:

Endret av Bjørnli
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stabiliteten til get har vært ekstremt bra, selv under store vedlikeholdsprosjekt i nabolaget har de klart å unngå brudd. Inkludert jotta-abonnement med uendelig lagring er også et stort pluss. Håper bare de føler presset nok fra konkurrenter til å kjøre lik hastighet både opp og ned... teknisk er det ingen grunn til å ha diff her for get så langt jeg har skjønt

Ikke helt rett. På kabel-plattformen (kabelmodem) så bruker de en teknologi som er a-synkron. Det vil si at man ikke får samme hastighet opp og ned. Er man såpass heldig at man bor et sted der de har fiber rett inn i husveggen (ikke hybrid fiber coax-nett) så kan man få synkron linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...