Pc Lynet Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Nordlys synlig helt til Sørlandet nå. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Her i Trøndelag har det regnet i... tja... er det 4 uker nå? Og det skal regne og snø over enda en uke til. Lei regn? Jepp. Veldig lei regn, for jeg får jo aldri anledning til å få fotografert noe nordlys. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 (endret) Her i Trøndelag har det regnet i... tja... er det 4 uker nå? Og det skal regne og snø over enda en uke til. Lei regn? Jepp. Veldig lei regn, for jeg får jo aldri anledning til å få fotografert noe nordlys. Gah, da har jeg noe å se fram til når jeg flytter til Trondheim gitt.. Ser ut som det skal blir skyfritt litt på fredagskvelden så man får krysse fingra... men så var det yr.no da... Endret 27. mars 2012 av Jann. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 18 år i går, og hadde oppkjøring i dag. Sensor hadde en samling av 42 analoge kameraer hjemme og var hobbyfotograf. Null stress å ha oppkjøring da, praten gikk i blender tall, iso verdier og lukker tid. Gratulerer med lappen! En milepæl det! Og den sensoren høres ut som en likandes kar! Hvilke typer kameraer var det? Slr og/eller rangefindere?? (Samler Olympuser selv så det er artig å høre om andre som også samler.......) Takk takk;) Han var en likandes kar ja! Det var Slr, hadde et rangefinder(husker ikke hvilket). Hadde litt forskjellig, faktisk også et eksemplar av samme analoge huset jeg har. Pentax Asahi Spotmatic. Ellers hadde han Olympus Pen som digitale kamera. det er veldig fint og kunne konversere når man driver å kjøre opp, man blir mindre stresset samt at sensoren ser lettere på eventuelle feil. Sensor hadde ikke noe som helst å utsette på kjøring, han var veldig veldig fornøyd med kjøreturen. Helt klart var en fordel å kunne konversere godt, tenkte ikke på at jeg hadde oppkjøring. Så det som en vanlig kjøretur med min far hvor praten går løst og fast om alt mellom himmel og jord. Men hadde vi ikke hatt en så god dialog så ville det jo fort blitt "anspent" og usikkert. Litt av en rar følelse det var å sette seg inn i bilen og ta en kjøretur alene, føltes alt annet en lovlig ut. Men det var det! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Får bare gratulere k-h-s, lappe som du skal være stolt av! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Skulle tro det, men objektivet funker bra på D80-en og andre objektiver funker bra på D7000-en. Litt rart, trodde det bare var Canon som programmerte kameraene så eldre 3parts stuff ikke virker på nyere hus. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Høres ut som dårlig kontakt på kamerahuset Skulle tro det, men objektivet funker bra på D80-en og andre objektiver funker bra på D7000-en. Tror ikke du kan utelukke kontaktfeil i kamerahus på et slikt grunnlag. Men før du går videre langs den ruta, ville jeg forsøkt å la huset ligge strømløst over natta. Så ville jeg satt strøm på det, først med et objektiv som ikke lager problemer, for etterpå å teste med det du trøbler med. Jeg har ikke stor tro på denne prosedyra, men verdt et forsøk. Endret 28. mars 2012 av fototim Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Da har Kai vært ute på tur med 5D Mark III. - Kolbjørn 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 noen som har erfaringer med 27" Dell UltraSharp 2709Wb ? tenker på en slik Nei, men ser at det er VA panel som er benytta. Meir info f.eks her: http://www.pchardwar...panel-types.php Hmm, selgern skal ha 2000 for den, pent / lite brukt. Er det bra/dårlig pris? Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hadde nettopp mitt første “fotooppdrag” om man kan kalle det noe så flott Jeg hadde tilfeldigvis med et kamera på jobb for å låne til en kollega, og like tilfeldig så kom et medlem fra en annen avdeling for å høre om vi hadde et kamera til disposisjon. Det eneste kameraet på huset var tydeligvis mitt. Og jeg måtte trø til for å ta et avdelingsbilde. Ulempen var jo at kameraet var et Nikon D60, med kun kit-linse og pop-up blits til disposisjon Det tilgjengelige lyset var halvdempede spotter fra taket og pga gråvær av type mørk, så var det også lite hjelp å få fra Vårherre. Jeg har aldri savnet mitt D700 og Nikkors 24-70 objektiv mer enn da. Samtidig så var det kanskje også en befrielse å kunne (uberettiget) skylde på utstyret, der jeg falmet nervøst fremfor en gjeng med mennesker som moret seg med mine dårlige unnskyldninger. Resultatet ble uansett at bildet ble tatt på 18 mm me f3.5 og pop-up blitsen aktivert. Etter en kjapp runde gjennom “I feel lucky” kverna til Picasa etterfulgt av en lett oppskarping, så ble det faktisk bedre enn fryktet. Men et lite spørsmål til slutt. Hver gang det blir diskutert Nikon sine siste oppgraderinger, så blir D60’en trukket frem som et lite tilbakeskritt i utviklingen. Hvorfor det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hvorfor det? Godt spørsmål. Jeg tror det kan være fordi den fikk sensoren fra D80 og ikke D90. D80 sensoren har ofte fått mye kritikk for en del støy på høyere ISO, og det har blitt "oversatt" at sensoren er dårlig. Men det er jo faktisk ikke tilfellet - det er en god sensor på lavere ISO. 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Gah, da har jeg noe å se fram til når jeg flytter til Trondheim gitt.. Jeg kan ikke huske at det har vært så ille med regn som nå de 15 årene jeg har bodd i Trondheim, så det er forhåpentligvis ikke noe som skjer altfor ofte. 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Noen folk tror visst foto kun dreier seg om snapshots. Ble spurt av en lokal studentorganisasjon om jeg kunne være behjelpelig med å ta bilder under en greit stor middagsseremoni med rundt 70 deltakere over 4 timer på fredagen mot en tusenlapp i betaling. Kunne jeg sikkert ta på meg svarte jeg, men fikk et lite sjokk da de la frem hva de ønsket: 6 - 700 bilder fra rød løper \ middagen og oppstilte gruppebilder foran en pressevegg som bare måtte være klare til lørdagen, helst lørdagsmorgen og i tillegg portrett av hver enkelt person..... Dette i et lokale som er mørkere enn graven. 3 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) i tillegg portrett av hver enkelt person..... Da blir det mye fotografering for EN tusen lapp gitt. Ikke det att det er artig å fotografere. Skal ikke si så mye om priser jeg selv siden har ikke peiling når det kommer til innleielse, men hørtes lite ut for all den fotograferingen?. Endret 28. mars 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Var det jeg fikk stammet frem til etter at de spurte hvorfor jeg kikka rart på dem og... Men akkurat det punktet er under reforhandling, så vi får se. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Var det jeg fikk stammet frem til etter at de spurte hvorfor jeg kikka rart på dem og... Men akkurat det punktet er under reforhandling, så vi får se. Hehe, blir vell en ordnings regner jeg med. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Hehe, vi får se. Kan godt ta bilder for dem, men så ekstreme mengder for en tusenlapp er den laveste prisen jeg er blitt tilbudt.Har solgt flere enkeltbilder for mer. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Høres ut som mye skrik og lite ull. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Mener jeg har fått detta rett, men tenkte skulle bare høre med dere å hva dere synes også, Nikon sitt 70-200mm 2.8 vr2 det er for FF og den nyeste sigma 70-200mm 2.8 HSM - er mest for dx hus - eller har jeg misforstått det helt feil? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Begge deler funker på fullframe. Nikkor 70-200/2.8 VR kunne vært enda litt bedre på FX, men er topp på DX. Nikkor 70-200/2.8 VR II er toppers både på DX og FX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå