Epp Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Nei, nå etter noen dager på sykehus med en betennelse i det ene øyet merker jeg at jeg begynner å få et litt annet forhold til en del innen foto. Carl Zeiss er nå omtrent entydig med maskiner for undersøkelse av øyet, og Canon 5D m/ 100 mm f/2.8L macro med tilhørende macroblits brukes til nærbilder av såre hornhinner. I tillegg har tydeligvis "fokusmotoren" i øyet mitt streika midlertidig så her er fokusen ute på tur som det passer seg innimellom. Uffda! Håper øye leger seg fort! Merker selv at en dags fotografering med DSLR gir merkbar treig fokus i det ene øye. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Nei, nå etter noen dager på sykehus med en betennelse i det ene øyet merker jeg at jeg begynner å få et litt annet forhold til en del innen foto. Carl Zeiss er nå omtrent entydig med maskiner for undersøkelse av øyet, og Canon 5D m/ 100 mm f/2.8L macro med tilhørende macroblits brukes til nærbilder av såre hornhinner. I tillegg har tydeligvis "fokusmotoren" i øyet mitt streika midlertidig så her er fokusen ute på tur som det passer seg innimellom. Auda! God bedring! Håper synet blir noenlunde bra til neste fototreff. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 * Uffda! Håper øye leger seg fort! Merker selv at en dags fotografering med DSLR gir merkbar treig fokus i det ene øye. * Auda! God bedring! Håper synet blir noenlunde bra til neste fototreff. Går heldigvis framover. Så satser på at jeg kommer meg ut til over helga Er litt kjedelig å ha tilbrakt de siste dagene på det samme rommet bortsett fra under måltidene og en og annen tur ned i kiosken i første etasje. Slik blir det når det er drypping med øyedråper hver time døgnet rundt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Er det en enkel måte å laste ned alle vedleggene mine herfra? Eller må jeg innom hvert eneste bilde og laste de ned ? Har fylt opp kvoten, og vel så det (tror jeg). Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Opp på brukernavnet øverst til høyre > Kontrollpanel > Administrer vedlegg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Opp på brukernavnet øverst til høyre > Kontrollpanel > Administrer vedlegg. Og der finner jeg en knapp for å laste ned alle vedleggene ned på min PC, med et trykk? (Jeg skjønner jeg burde nevnt at jeg har vært der allerede et par ganger ) 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ah, trodde jeg leste at du skulle bare slette. Det burde kanskje innføres en funksjon da. Laste ned vedlegg og slette fra samme side. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Problemet mitt er at det er 4 år med bilder, og mange av de er brukt i ting som akam-treff osv. Og dermed muligens burde forbli online. Men for å gjøre det effektivt, så må jeg laste alt ned, så flytte det vitkige over til flickr eller tilsvarende og relinke i trådene. Eller kan jeg søke et sted om økt kvote? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Søk om økt kvote. Tror de vil se med snille øyne på oss akamister. Bruker selv halve kvoten min (500MB). Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hvem sender man isåfall en søknad til? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Hvem sender man isåfall en søknad til? Tja, til akam kanskje Prøv med are/aetius Endret 24. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Tja, til akam kanskje Prøv med are/aetius Er det ikke diskusjon.no som er mer riktig adressat? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Tja, til akam kanskje Prøv med are/aetius Er det ikke diskusjon.no som er mer riktig adressat? Are er Akam-redaktør, skulle tru at han har en viss autorisasjon til dette eventuell geleide deg i rett retning. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Are er Akam-redaktør, skulle tru at han har en viss autorisasjon til dette eventuell geleide deg i rett retning. Sant nok. Får fyre av en PM. Grunenn til at jeg ønsker å laste opp bilder direkte til diskusjon.no nå, er fordi jeg lånte 5DMkIII utgaven som Akam har til låns, og de bildene har jeg ikke lyst til å legge ut på flickr ettersom det er en engineering sample. Og så har jeg noen bilder av de utskremte som også passer der. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Are er Akam-redaktør, skulle tru at han har en viss autorisasjon til dette eventuell geleide deg i rett retning. Sant nok. Får fyre av en PM. Grunenn til at jeg ønsker å laste opp bilder direkte til diskusjon.no nå, er fordi jeg lånte 5DMkIII utgaven som Akam har til låns, og de bildene har jeg ikke lyst til å legge ut på flickr ettersom det er en engineering sample. Og så har jeg noen bilder av de utskremte som også passer der. Terje på teknisk er også en mulighet, eventuell lag en tråd i "tilbakemeldinger" angående muligheten til en generell økning av lagring. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Fint lite vitenskapelig sammenligning mellom Canon 5D Mark III og Nikon D800 inkl "sniff test", og det interessant her er Jared Polin som til daglig bruker Nikon mener at Canon sitt er mye bedre å håndtere enn Nikon sitt. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Dersom ikke dagens teknologi gjør det automatisk er det kanskje greit å stille klokken i kameraet nå som sommeren venter Lenke til kommentar
fototim Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) . Ser vi den samme videoen fo2re? Jeg hører ord som "doesn't feel as good as" etc, mens du hører tydeligvis noe annet. Forøvrig en veldig stressende, og lite informativ video. EDIT: Sitter forresten og ser Digital Rev sin hands on. http://www.youtube.com/watch?v=MT6ilCd7CS4&list=UUuw8B6Uv0cMWtV5vbNpeH_A&index=1&feature=plcp Kai virker heller ikke overbegeistra over ergonomien. Jaja. Jeg kommer neppe til å måtte velge mellomD800 og 5D. Foreløpig er jeg storfornøyd med APS. Endret 25. mars 2012 av fototim Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Har fått lekt litt med siste innkjøpt i det siste, 2 blitser på hvert sitt stativ og med hver sin paraply. Hvorfor skaffet jeg meg ikke dette før? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Siden "alle" går rundt med kamera for tiden så har jeg tenkt å begynne å si at jeg har en portabel fotondetektor med flashbasert minne. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå