Bruker-93156 Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Tror han mente hvor fort måtte du ha det, altså hvor lang tid kan det ta før du må ha det i fingra. Lenke til kommentar
solaas Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 For de som er keen på geotagging: http://www.amateurphotographer.co.uk/news/...ews_262821.html Jeg la nettop inn en bestilling på Velbon Sherpa 600R og Canon Ef 28mm F/2.8 men jeg valgte bort Canon Ef 35mm F/2 for jeg ville ha litt mer vidvinkel. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Riktig Olsen. Komplett kan sende med brevpost - leveres neste dag i postkassen for 29,- Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Godt valg, solaas. Både stativet og objektivet. 28/2,8 har samme optiske ytelse som 35/2, og 28/1,8 også i de bildene jeg har sett fra det. Forskjellen er byggkvalitet og et blendersteg. Det siste er jo verdt litt, men ikke dobbelt pris. Det som er verdt pengene er en litt mer solid konstruksjon, men 2,8 er solid nok for meg. USM ville vært eneste vektige årsak for meg å velge annerledes. AF på 2,8 høres ut som en radiostyrt bil, og er med andre ord ikke noen vakker lyd. Men det er jo resultatet som teller mest. Kjøp deg en solblender på ebay til den. Frontlinsen er helt ute, så flare kan oppstå. Ikke det at jeg har opplevd det, men det kan altså oppstå. Jeg brukte objektivet hele 17 mai uten solblender, og det gav mer flotte bilder, uten flare. Jeg synes at Nikon HS-10 er den beste solblenderen for de fleste brennvidder ned til 28mm. Den er i stødig aluminium, og har hurtiglås slik at du slipper å skru deg ihjel hver gang den skal av og på. Du finner den ny også på noen utenlandske nettsider. Google finner en slik for deg med en gang. Den har nemlig blitt laget i mange millioner eksemplarer. Ikke kjøp den originale solblenderen. Den er for kort etter min mening, og derfor mye mindre effektiv både til beskyttelse mot sol og støt. Men den hjelper den også, bare ikke like mye. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Følger det ikke med solblendere til Canon? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Følger det ikke med solblendere til Canon? Ikke til alle. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Pengene fra D200 har kommet, da blir det 70-200 F/2.8 på meg i morgen Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Glad idag. Har handla Minnekort og ekstra batteri. Er klar til bryllup nå. Noen som har erfaring og vet om man trenger mer enn 14 gb minne til enn dag? Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Pengene fra D200 har kommet, da blir det 70-200 F/2.8 på meg i morgen Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Pengene fra D200 har kommet, da blir det 70-200 F/2.8 på meg i morgen Da må vi snart ha fototreff igjen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Pengene fra D200 har kommet, da blir det 70-200 F/2.8 på meg i morgen Da må vi snart ha fototreff igjen Sigma 70-200. Sånn hvis du trodde det var nikon sin til 15k... Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Pengene fra D200 har kommet, da blir det 70-200 F/2.8 på meg i morgen Da må vi snart ha fototreff igjen Sigma 70-200. Sånn hvis du trodde det var nikon sin til 15k... Forstod det, men still. Går å vurderer den så smått... men kommer vel ett stykke bak i køen. blir nok en blitz eller to og en softboks først Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Følger det ikke med solblendere til Canon? Desverre er det kun objektiver i L-serien som får med solblender i esken. Canon liker blodpengene de får inn fra kjøp av solblender til alle de andre. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Da var pakken mottatt! Chill! Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Riktig Olsen.Komplett kan sende med brevpost - leveres neste dag i postkassen for 29,- Jeg reiser torsdag. Så vil helst kjøpe de i en butikk. Jepp, filterne hans kom idag. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det skjønner jeg, men så og si hver gang jeg har bestilt minnekort hos Komplett.no med brevpost har de dukket opp hos meg dagen etter. (Bergen) Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Men de må koste under 800 for at de skal sende de med brev Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Filtrene, right? Jepp. Og en softbox. Skal få ut noe testbilder etterhvert! Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er ikke bare døden som truer krigsjournalister, i alle fall ikke om du er palestinsk og skal inn til Gaza... Annen kilde. Tragisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå