Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er det mulig å sende ut faktura uten eget selskap da?

Fant denne (halvgamle) tråden på foto.no, der sier jo opp til flere at så lenge det er under 1000 kroner skal det ikke skattes.

En ren utbetaling til privatpersoner for tjenester til under 1000 er lov som et engangstilfelle, uten faktura eller lønnsrapportering til myndighetene. Men det tar 2 min å registrere seg som foretak, da kan man fakturere for opp til 50.000 skattefritt. Bare husk at det er strengt forbudt å legge mva på faktura før man er avgiftspliktig (må være registrert).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er Sindre Piltingsrud:

post-139385-0-70407300-1332232523_thumb.gif

«Født 1859 – Hobbyjurist og pensjonist. Festet blikket under et agronomkurs på Hønefoss 1874. Mistet i 1905 under kroningshøytidelighetene i Trondheim sin selvtillit, og var blant søkerne til det ledige embetet som høyesterettsjustitiarius 1910. S. P. har skjermet nedføring. Han er innehaver av Holmenkollskien (1932) og har avfattet en rekke åpne brev til seg selv.»

Ikke ta livet for alvorlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har man fått selvangivelsen og man får igjen en del kronasjer ;D

Såeh, når det kommer skal det bestilles ny pc, noen som har anbefalinger til deler? (skal bygge selv), har kabinetter og harddisker, så det trengs ikke..

Skal helst ikke koste så mye unna 5000 hvis mulig å holde det så lavt..

Skal brukes til lightroom og foto, samt gaming(bf3 og slikt)

Lenke til kommentar

med et budsjett på rundt 5000, så hadde det nok blitt en seks-kjernes AMD prosessor, Asus hovedkort, 16GB minne, raskeste passive skjermkort og et solid powersupply.

Ja, jeg vil spandere på nytt PSU såfremt du ikke har et nytt og godt et. Halvråtne power er det som har gitt meg mest plunder i de siste årene.

Lenke til kommentar

med et budsjett på rundt 5000, så hadde det nok blitt en seks-kjernes AMD prosessor, Asus hovedkort, 16GB minne, raskeste passive skjermkort og et solid powersupply.

Ja, jeg vil spandere på nytt PSU såfremt du ikke har et nytt og godt et. Halvråtne power er det som har gitt meg mest plunder i de siste årene.

jeg holder meg unna amd/ati, har hatt min del med problemer med de igjennom åra så har fått de litt i vrangstrupen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 fant denne oppgraderingspakka, den er vel ikke så dum?

og så tenkte jeg klaske til med en eller annen skjerm til ca 2k

Lenke til kommentar

Får jeg lov til å ta PC spørsmålene litt videre?

Jeg vil ha ny laptop, og har et budsjett på ca 20000.

17" skjerm med HD oppløsning, 16gb minne og en Intel Core i7 prosessor.

Har sett på Dell, men mistenker at de ligger litt høyt i pris. Noen som har noen andre alternativ?

Ikke Acer :)

Endret av ringperm
Lenke til kommentar

Får jeg lov til å ta PC spørsmålene litt videre.

Jeg vil ha ny laptop, og har et budsjett på ca 20000.

17" skjerm med HD oppløsning, 16gb minne og en Intel Core i7 prosessor.

Har sett på Dell, men mistenker at de ligger litt høyt i pris. Noen som har noen andre alternativ?

Ikke Acer :)

Hva med Asus og Lenovo?

Dell er ikke de dyreste der ute ...

Endret av tomsi42
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med Asus og Lenovo?

Dell er ikke de dyreste der ute ...

Absolutt aktuelle kandidater. Jeg har bare ikke tatt meg tiden til å undersøke lengre enn Komplett. Og der fant jeg ikke modeller med mer enn 8gb minne.

Og siden jeg ikke gidder å flå maskinen min for å sette inn nye minnebrikker, så stoppet det der :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med mange maskiner fra andre enn Apple, men jeg har nå klart å ta livet av tre ThinkPad T420s på et halvår eller så; styr unna. Verre mandagsmodell har jeg ikke vært borti - om dette er indikativt for ThinkPad-kvaliteten generelt for tiden ville jeg holdt god klaring. De glade IBM-dager er definitivt over.

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å få flere bilder ut på papir, men er ikke helt sikker hvordan det egner seg best å henge de opp. Har lyst til at det skal være lettvint og greit, og enkelt og ta ned og henge opp nye bilder. Problemet er at det er mur/betong vegger eller noe sånt i hele leiligheten, og så lite praktisk som jeg er blir det fort et stort prosjekt å finne frem betongskruer o.l :)

Har tenkt litt på å få tak i en slags plate på rundt 1*1m eller noe sånt, og feste på veggen over skrivebordet, så kunne jeg bare kan brukt stifter eller tegnestifter for å feste bildene rett i platen, og unngå å gjøre for mye med betongveggen! Noen som vet hva slags materiale som kunne egne seg? Ikke for tykt, og mykt nok til at det ikke er noe problem med tegnestifter.

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar

Heisann, har ett 550D kamera som jeg liker å stille opp for opptak av video.

Jeg har 32 GB minnekort sandisk extreme men når jeg recorder video og forlater kamera skrur det seg av etter 12-13 min når recording står og går, har nok av lagringsplass og batteri, hva kommer dette av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...