Bjørnli Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 snip Var det fastback 250 du solgte? Har vel ikke inntrykket at canvas sekken du linker til, er så mye større. Jah, når du nevner det så er den kanskje ikke så mye større, glana litt på måla der og virker ikke som det er mange cm mer nei.. gah, hvorfor skal det være så vanskelig å finne en god sekk med plass til 5d med 2-3 objektiver, stativfeste, og plass til 1-2 klesskift for en helgetur ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Og en samling snadder for de interesserte http://www.thephotoargus.com/resources/helpful-photography-cheat-sheets-to-make-you-life-easier/ Endret 18. mars 2012 av Inc Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) snip Var det fastback 250 du solgte? Har vel ikke inntrykket at canvas sekken du linker til, er så mye større. Jah, når du nevner det så er den kanskje ikke så mye større, glana litt på måla der og virker ikke som det er mange cm mer nei.. gah, hvorfor skal det være så vanskelig å finne en god sekk med plass til 5d med 2-3 objektiver, stativfeste, og plass til 1-2 klesskift for en helgetur ? Du har jo nevnt en selv. Lowepro Rover'en. Da jeg var på skitur i uka hadde jeg med 7D, 70-200/2.8 (ikke montert sammen, det går ikke) og 5D2 med påmontert 24-70/2.8 og solblenderen til begge (montert feil vei) og en 0,33 boks pils. Altså i kamerarommet. I det andre rommet hadde jeg ekstra genser, ekstra lue, ekstra votter og to stk sitteunderlag. + småting i lommene. I nettinglommene på utsiden hadde jeg to bokser pils. Kunne fint hatt mer i toppen om jeg hadde hatt behov -- ja.. og en pose nøtter som mat. Endret 18. mars 2012 av pybalto Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 så den er så stor? hmm, fare for at det blir den på meg da, eneste jeg ikke liker med den er de stroppene man har rundt livet/magen, menmen, de kan jo bare henge og slenge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Utrolig fascinerende.. Det noen som har talent!! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Utrolig fascinerende.. Det noen som har talent!! Det der var bare sykt... At det er mulig! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Utrolig fascinerende.. Det noen som har talent!! Hadde aldri i verden gjettet det var tegninger, det er altså helt sikkert! Han kan sine saker ihvertfall. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Fotorelatert dokumentar på National Georaphic HD nå "Det hvite hus gjennom kameralinsen" Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Flink å tegne? nrk: Dette er ikke fotografier – det er tegninger! Ved første øyekast ser de ut som fotografier. Det er de ikke, dette er bilder tegnet med blyant. Utrolig fascinerende.. Det noen som har talent!! Synes jeg så de tegningene her om dagen også 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Kan noen forklare meg hva dette: http://www.dealextreme.com/p/professional-digital-600w-s-5200k-white-light-shadow-room-flash-lamp-studio-light-kits-black-122354 er for noe? Endret 18. mars 2012 av Rudde93 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Kan noen forklare meg hva dette: http://www.dealextre...ts-black-122354 er for noe? En studio-blits, du trenger i tillegg en sender tilpasset kameraet og mottaker . Endret 19. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Syns jeg husker at det var en tråd med råd om microjustering av AF, men finner den ikke når jeg søker. Noen som husker det, og hvem som startet den? -------------- Fant tråden selv. Endret 19. mars 2012 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Wee, mail: Confirmation of your Order of New Lowepro Rover AW II Photo SLR Camera Backpack Bag... ;D Noen som vet åssen det er med toll og mva? Hvilke avgifter må jeg betale og får jeg bare regning i posten eller hva? Bestilt mye gjennom åra men aldri fått no sånne regninger, selvom det har vært over 200kr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg vet ikke om det er toll på fotovesker. Men det er vel et gebyr på noen kroner og 25% på kjøpesum og gebyr. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kommer også an på hva selger oppgir som verdi på forsendelsen, har fått flere ting opp igjennom tidene som var over grensa men som selger satte verdien under grensa(uten at jeg ba om det). Hvis du får pakken igjennom vanlig post(altså ikke DHL/FedEX...) så er det vanligst å betale når du henter pakken på postkontoret. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hvem kjøpte du fra ?, en rask mail med en forespørsel om selgeren er villig til og redusere kostprisen på selve varen i fraktdokumentene pleier å hjelpe. Stort sett alt jeg har handlet fra eBay har kommet igjennom posten. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har begynt å se endel av TheSlantedLens videoer, mange bra tutorials, han er veldig god å forklare. Er mest rettet mot video, men noe fotografering er det innimellom. - Kolbjørn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) Wee, mail: Confirmation of your Order of New Lowepro Rover AW II Photo SLR Camera Backpack Bag... ;D Noen som vet åssen det er med toll og mva? Hvilke avgifter må jeg betale og får jeg bare regning i posten eller hva? Bestilt mye gjennom åra men aldri fått no sånne regninger, selvom det har vært over 200kr Jeg vet ikke om det er toll på fotovesker. Men det er vel et gebyr på noen kroner og 25% på kjøpesum og gebyr. Ikke helt riktig. For varer over 200 kr*: Toll: 0,- mva: 25% av (varens pris + fraktpris) Behandlingsbebyr (for mva-beregning): 120 kr NB. 200 kr-grensa gjelder for vareprisen alene, altså uten frakt. Omregning fra andre valutaer skjer med tollvesnets satser, ikke valutakurser du finner andre steder. http://www.toll.no/t...ates.aspx?id=98 NB. Enkelte varetyper beregnes annerledes. F.eks alkohol, tobakk og klær. De er det nemlig toll på i tillegg. Enkelte varetyper er fritatt for mva. Bøker og gaver med verdi under 1000 kr er fritatt for mva og da slipper man også behandlingsgebyret. Endret 19. mars 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Kan jo og nevnes at om varens verdi er over 1000 kr, så blir gebyret høyere. Kr 234,-, i tillegg må man gi posten fullmakt til å fortolle varen for deg. Det foregår ved at posten sender et skjema som man må fylle ut og sende tilbake. Eller om man følger med på sporingen kan man ta kontakt med dem når man ser at pakken er ankommet landet, og skrive en fullmakt med nødvendige opplysninger og sende per mail til avtalt adresse, så ting går raskere. Da må dem bl.a. ha personnr. Dette gjøres kun en gang, posten har da den fullmakten for alle fremtidige sendinger. Dette er selvopplevd da jeg bestilte snøskuterdeler for ca. 6000kr fra USA i fjor. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Fikk sendt fra Hong-Kong en National Geographic NG Walkabout W2140, gikk gjennom posten uten noen som helst slags problemer. Pris 25 GBP + 9.95 GBP shipping. Om den er 100% ekte vites dog ikke, men tror det utifra kvalitet og utførelse.... (kr.320 er jo heller ikke så mye å risikere på en passende bag for OlyPEN'ene m/tilbehør) Ellers så er erfaringen med å handel på f.eks. eBay at de som sender, ganske ofte, automatisk angir lave verdier/merker med "gift" mm.....! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå