Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hva er fordelen med Mamut kontra feks. Sendregning.no? Jeg bruker sistnevnte og har vært fornøyd med det - men så er ikke jeg momsregistrert enda heller...

Edit: Når er neste månedsfest forresten? Er gira på å gjøre noe med samme tema en hel måned. Selv om jeg sikkert ikke kommer til å fullføre, som alltid.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mamut Business Software har også mulighet for å lage elektronisk kopi (faktura som det står "kopi" på) i PDF format (automatisk under faktureringsprosessen, disse kan hentes opp igjen fra diverse steder i programmet). Filer kan også knyttes til bilag om man fører manuelt, praktisk når man trenger hente opp bilagene i en fart. Papirkopi er ikke nødvendig lengre, da myndighetene er happy med elektroniske arkivering (beholder alle bilag i papirform selvsagt, men aldri hatt brukt for).

Som jeg ser det nå har Visma fordelen av og være nettbasert og man kan benytte tjenesten hvor som helst uavhengig av et programbasert system.

Hva er fordelen med Mamut kontra feks. Sendregning.no? Jeg bruker sistnevnte og har vært fornøyd med det - men så er ikke jeg momsregistrert enda heller...

Der er nok avhengig av hvor mange fakturaer man sender siden Sendregning.no tar betalt pr. stk., og du får ikke automatisk utregninger opp mot Altinn/mva "tror jeg".

Lenke til kommentar

Uten å ha benyttet noen av de personlig, så ville jeg sagt: Styr unna Mamut :)

Makan til tullete programvare er det sjeldent jeg ser fra ett driftsperspektiv.

Edit: Noe helt annet: Siste dagen på jobb idag, så nå er det å sløve frem til kl. 14 for så å spise kake.

Deretter, 3 uker fri :) Lurer noe veldig på hva jeg skal benytte 3 uker fri til sånn egentlig ...

Endret av egilh
Lenke til kommentar

Uten å ha benyttet noen av de personlig, så ville jeg sagt: Styr unna Mamut :)

Makan til tullete programvare er det sjeldent jeg ser fra ett driftsperspektiv.

Ser ikke helt driftsperspektivproblematikk argumentet. Forøvrig snakker vi her om 1 bruker :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt driftsperspektivproblematikk argumentet. Forøvrig snakker vi her om 1 bruker :)

Jeg tror nok Mamut i så måte er mye 'bedre' hvis man kjører det som 1 bruker.

I ett terminalservermiljø med flere brukere derimot - for ikke å snakke om supporten dems.

Når det er sagt, har såvidt sett på begge to utifra ett bruksperspektiv, og tror kanskje jeg heller mot Visma sin selv om Mamut ser helt OK ut. Skulle jeg hatt noe selv og vært momspliktig hadde jeg nok valgt en av disse to selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok Mamut i så måte er mye 'bedre' hvis man kjører det som 1 bruker.

I ett terminalservermiljø med flere brukere derimot - for ikke å snakke om supporten dems.

Når det er sagt, har såvidt sett på begge to utifra ett bruksperspektiv, og tror kanskje jeg heller mot Visma sin selv om Mamut ser helt OK ut. Skulle jeg hatt noe selv og vært momspliktig hadde jeg nok valgt en av disse to selv.

Det er vel egentelig problemet, de andre jeg har sjekket er ufullstendig på flere områder, enkelte er tilogmed helt ubrukelige/ulovlige siden de kan forandres i etterkant, så Visma/Mamut er egentelig de to som skiller seg ut som mest oppadgående hvis man ikke vil bruke tid på og jobbe med selve programvaren eller knytte det opp mot andre programer

Selv om jeg kun er en bruker og ikke får så enormt mange bilag vil jeg gjerne har et fakturering/regnskapsprogram som fungerer siden jeg vil bruke minst mulig tid til dette.

Lenke til kommentar

Her har dere en Fredagnøtt, kanskje jeg nevner løsningen i løpe av kvelden :)

Og er det noen som kan denne fra før så vær så snill og la andre prøve seg litt før dere skriker ut svaret, legg svaret i en spoiler så man ikke ødelegger for andre som vil prøve seg :)

post-151946-0-55060000-1331917303_thumb.jpg

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Når er neste månedsfest forresten? Er gira på å gjøre noe med samme tema en hel måned. Selv om jeg sikkert ikke kommer til å fullføre, som alltid.

Mamut er dyrt og vanskelig å bruke. Bare å styre unna.

Har du vurdert Conta-Faktura.no? Har brukt det en stund og det er gratis, nettbasert og meget enkelt i bruk.

Lenke til kommentar

Her har dere en Fredagnøtt, kanskje jeg nevner løsningen i løpe av kvelden :)

Og er det noen som kan denne fra før så vær så snill og la andre prøve seg litt før dere skriker ut svaret, legg svaret i en spoiler så man ikke ødelegger for andre som vil prøve seg :)

Hadde ikke sett den før, og må irritert innrømme at jeg googlet svaret... fin nøtt, flere sånne :)

Lenke til kommentar

Har du vurdert Conta-Faktura.no? Har brukt det en stund og det er gratis, nettbasert og meget enkelt i bruk.

Virker greit, er litt skeptisk til gratistjenester siden det oftest ligger noe bak og ulmer, men her ser det ut som agendaen til Conta er vell argumentert av dem,liker vedleggmuligheten og at man kan skrive ut en hardkopi eventuell lagre fakturaen selv, liker ikke at man kan redigere fakturaen i etterkant og mikse med datoer "men dette er jeg ikke sikker på ennå".

Fakturaskolen deres virker fint også, mye relevant informasjon der.

Edit. Fant chattesiden som conta brukte/bruker angående tilbakemeldinger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Virker greit, er litt skeptisk til gratistjenester siden det oftest ligger noe bak og ulmer, men her ser det ut som agendaen til Conta er vell argumentert av dem,liker vedleggmuligheten og at man kan skrive ut en hardkopi eventuell lagre fakturaen selv, liker ikke at man kan redigere fakturaen i etterkant og mikse med datoer "men dette er jeg ikke sikker på ennå".

Fakturaskolen deres virker fint også, mye relevant informasjon der.

Edit. Fant chattesiden som conta brukte/bruker angående tilbakemeldinger.

Jeg er også veldig skeptisk til gratis-tjenester, men folkene bak Conta har også en del annet de driver med. Bl.a driver de Conta Inkasso (som lett brukes sammen med Conta Faktura) og Regnskapshjelp. De tjener jo også litt når man lar de poste regningene for deg i fakturaprogrammet, så de driver ikke bar veldedighet. ;)

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...