Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det er bare å bruke digit.no skinnet det.. så får man grønnfargen.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Enten er jeg fargeblind, eller så har jeg større forventninger til hva som skal være grønt av gammel vane, for det er fortsatt ganske blått her med digit-theme også. Eller må jeg gjøre noen andre grep? 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Enten er jeg fargeblind, eller så har jeg større forventninger til hva som skal være grønt av gammel vane, for det er fortsatt ganske blått her med digit-theme også. Eller må jeg gjøre noen andre grep? Er nok mer blått enn grønt med digit-skin ja... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Enten er jeg fargeblind, eller så har jeg større forventninger til hva som skal være grønt av gammel vane, for det er fortsatt ganske blått her med digit-theme også. Eller må jeg gjøre noen andre grep? Anbefaler deg og bruke "diskusjon dynamisk" fram til gjengen har fått en oppadgående "Akam dynamisk", også får du heller justere fargene på skjermen for å få bort det stygge blåfargen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Enten er jeg fargeblind, eller så har jeg større forventninger til hva som skal være grønt av gammel vane, for det er fortsatt ganske blått her med digit-theme også. Eller må jeg gjøre noen andre grep? Se der jah.. det var ikke slik tidligere i dag nemlig. Da det nok noe de jobber med i kulissene.. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes alle forandringene ser ganske bra ut, bortsett fra den blåfargen. Får vel vende meg til det. Eller håpe at Akam pusher på å få merkevarefargen sin tilbake! Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Selv håper jeg de gjør ting litt mindre igjen, ting er så himla stort nå i forhold til før, har satt zoom i browsern til 90%, bare for å få det ett hakk nærmere hva det var før Lenke til kommentar
Epp Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Arg. Fikk slått på mobilversjonen på mobilen. Det er en knapp på toppen som før, men ingen "mine innlegg" der som jeg kan se. Klarer heller ikke å slå av mobilversjonen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Bruker "diskusjon"-skin - der er det pil opp-knapp, i motsetning til Akam-skinnet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Fakturering, ekte glede Jepp, hvis man har 25 regnskapassistenter på fulltid til å gjøre jobben for deg Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Video laget med 10 stk Canon 5D II og rimelig sær teknikk: Visuelt er IAMX sin låt Ghosts of Utopia både musikalsk og visuelt mye bedre er min påstand, denne videoen kunne man hentet ut x antall stillbilder og laget en flott bok eller stilt ut... 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Fakturering, ekte glede Jepp, hvis man har 25 regnskapassistenter på fulltid til å gjøre jobben for deg Tar ca 1 min å sette opp en ordre som faktureres, klarer det finfint helt selv Mars har så langt blitt en bra måned, om et par dager forsvinner en del i D4 - så passer bra Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Fakturering, ekte glede Jepp, hvis man har 25 regnskapassistenter på fulltid til å gjøre jobben for deg Tar ca 1 min å sette opp en ordre som faktureres, klarer det finfint helt selv Mars har så langt blitt en bra måned, om et par dager forsvinner en del i D4 - så passer bra Klarer du jobben alene har du for lite å gjøre Neida , hvilket faktureringprogram bruker du ?, vurderer selv enten mamut eller visma. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Fakturering, ekte glede Jepp, hvis man har 25 regnskapassistenter på fulltid til å gjøre jobben for deg Tar ca 1 min å sette opp en ordre som faktureres, klarer det finfint helt selv Mars har så langt blitt en bra måned, om et par dager forsvinner en del i D4 - så passer bra Klarer du jobben alene har du for lite å gjøre Neida , hvilket faktureringprogram bruker du ?, vurderer selv enten mamut eller visma. Mamut har jo blitt en del av Visma, men bruker selv Mamut Business Software. Bruker ikke all funksjonalitet rundt logistikk, men ekstremt enkelt å få automatisert bilagsføringen fra salg. Manuell bilagsføring er også relativt rett frem, men krever et snev av regnskapskunnskap av naturlige grunner. MVA-rapporteringen kan gjøres direkte mot altinn eller ved å trykke inn tallene som står på skjermen. Ekstremt enkelt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jepp, hvis man har 25 regnskapassistenter på fulltid til å gjøre jobben for deg Og driver stort nok til å ha råd (og behov) for 25 av de Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Mamut har jo blitt en del av Visma, men bruker selv Mamut Business Software. Bruker ikke all funksjonalitet rundt logistikk, men ekstremt enkelt å få automatisert bilagsføringen fra salg. Manuell bilagsføring er også relativt rett frem, men krever et snev av regnskapskunnskap av naturlige grunner. MVA-rapporteringen kan gjøres direkte mot altinn eller ved å trykke inn tallene som står på skjermen. Ekstremt enkelt. Det viste jeg ikke, de driver fortsatt og averterer individuelt så har ikke tenkt tanken at det er samme eiere. Vel, det er de to som utpeker seg som best/seriøse. Et lite spørsmål, hvor mange linjer/tegn kan du skrive i fakturaen "spesifisere arbeid". Endret 15. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Mamut har jo blitt en del av Visma, men bruker selv Mamut Business Software. Bruker ikke all funksjonalitet rundt logistikk, men ekstremt enkelt å få automatisert bilagsføringen fra salg. Manuell bilagsføring er også relativt rett frem, men krever et snev av regnskapskunnskap av naturlige grunner. MVA-rapporteringen kan gjøres direkte mot altinn eller ved å trykke inn tallene som står på skjermen. Ekstremt enkelt. Det viste jeg ikke, de driver fortsatt og averterer individuelt så har ikke tenkt tanken at det er samme eiere. Vel, det er de to som utpeker seg som best/seriøse. Et lite spørsmål, hvor mange linjer/tegn kan du skrive i fakturaen "spesifisere arbeid". Standard er det vel 4 linjer, men dette kan utvides ved å redigere rapport layout selv. Edit: Men antall ordrelinjer kan selvsagt være "uendelig", med individuell beskrivende tekst på hver enkelt i tillegg til "produktnavn". Bare fantasien som setter grenser hvor mange sider fakturaen skal være på Edit2: Kjører forøvrig all fakturering elektronisk via mail, og det finnes en fakturarapport som er spesialtilpasset elektronisk distribusjon, samt de vanlige som kan printes på diverse formular (men hvem bruker papir lengre?) Endret 15. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Kjører forøvrig all fakturering elektronisk via mail, og det finnes en fakturarapport som er spesialtilpasset elektronisk distribusjon, samt de vanlige som kan printes på diverse formular (men hvem bruker papir lengre?) Har samme tanke, ville gjerne scanne alle typer bilag også, men først må jeg finne et relativt rimelig regnskapsbyrå som takler det. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Kjører forøvrig all fakturering elektronisk via mail, og det finnes en fakturarapport som er spesialtilpasset elektronisk distribusjon, samt de vanlige som kan printes på diverse formular (men hvem bruker papir lengre?) Har samme tanke, ville gjerne scanne alle typer bilag også, men først må jeg finne et relativt rimelig regnskapsbyrå som takler det. Mamut Business Software har også mulighet for å lage elektronisk kopi (faktura som det står "kopi" på) i PDF format (automatisk under faktureringsprosessen, disse kan hentes opp igjen fra diverse steder i programmet). Filer kan også knyttes til bilag om man fører manuelt, praktisk når man trenger hente opp bilagene i en fart. Papirkopi er ikke nødvendig lengre, da myndighetene er happy med elektroniske arkivering (beholder alle bilag i papirform selvsagt, men aldri hatt brukt for). Endret 15. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå