Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hmm..

Kjører akkurat det samme oppsettet med FF og win7 selv uten problemer, hvilken oppløsning har du på skjermen din?

Edit:

Bjørnli: Første siden du kommer til er for tida bare svart... Som sagt, work in progres samt første gang jeg prøver meg på noe sånt.

1366x768. 11.6" minilaptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om ikke problemet gjelder for de med skjermer under en viss oppløsning, senker jeg min skjerms oppløsning så får jeg også det problemet. Får se hva jeg får gjort med det problemet!

Du bør nok satse på at siden ser fin ut på 1024x768 eller større. Hvorfor 1024x768? Et ord - iPad.

Lenke til kommentar

Forumet stenger nå som jeg skulle spørre om noen hadde noe tips om hva jeg skal ønske meg i 18års gave av mine foreldre.

Har jo null peiling på hva jeg skal ønske meg, Lightroom og et "lommekamera" kommer jeg til å ordne selv.

Tenkte kanskje et stativ til rundt 3000kr med hode, men nå som forumet stenger....

Lenke til kommentar

Digital Bolex ble forøvrig lansert på SXSW i går:

The New Digital Bolex

Once upon a time, motion picture cameras that created high-quality images were affordable for all filmmakers on any budget. Consumer 8mm and 16mm cameras like the original Bolex shot footage that could be projected on any movie theater screen.

In today’s digital market, ‘affordable’ and ‘consumer’ have become synonymous with ‘low-quality’ — but it doesn’t have to be that way. Introducing the Digital Bolex D16, the first digital cinema camera to shoot RAW at a price anyone can afford.

Bolex_D16_Simplified.png

Bolex_D16_Render_Side.png

Bolex_D16_Render_Top.png

Specs

Resolution 2048 x 1152 (Super 16mm mode) + 1920 x 1080 pixels (16mm mode)

Format Adobe Cinema DNG, TIFF, JPEG Image sequences

Colour depth 12 bit – 4:4:4

File size 2 to 3 MB per frame in RAW

Sensor Kodak CCD: 12.85 mm (H) x 9.64 mm (V) – Similar to Super 16mm

Pixel Size 5.5 micron (compared to the 4.3 micron size of many DSLRs)

Framerate up to 32 fps at 2K, 60fps at 720p, 90 fps at 480p

Sound Balanced, 2 channel, 16 bit, 48 kHz via XLR

Viewfinder 320×240, 2.4” diagonal, with Focus Assist

Video out 640 x 480 B&W via ⅛” video jack (HD-SDI avail in separate unit)

Ports ⅛” video, headphone, USB 3.0, Audio XLR (2), 4-PIN XLR

Data Storage Dual CF card slots, SSD (buffer drive)

Power Internal battery, 12V External via 4 pin XLR port

Body Milled steel and hard plastic

Size (body) Approximately 5”H (without pistol grip) by 4”W by 8”D

Size (grip) 5”H by 2”W by 5”D

Lens mount C-mount comes standard; Optional PL, EF, B4

Weight 5lbs

ISO Options 100, 200, 400

Also in the box

pistol grip, USB 3.0 cable, internal battery, 4 pin XLR Battery, cable, video cable, transcoder/raw conversion software

http://www.digitalbolex.com/products/

Kjenner at jeg nesten er mer gira på denne enn Canon og Nikons nyeste! Kan være bivirkninger av litt for mye leking med RAW->TIFF->ProRes-workflow for timelapses though... Høyoppløselig RAW-video er artig! :new_woot:

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Flyter kjappere dette forumet enn det gamle. :) Men det skal jo bare mangle, da versjon 3.2 er en betydelig oppgradering i fra versjon 3.1. :) Blir bra dette!!

Savner den dynamiske forumutgaven, men den kommer sikkert tilbake!! :)

Lenke til kommentar

Motsatt holdning av meg - virker ikke sitene jeg foretrekker i en browser, så velger jeg en annen browser.

Det spørs helt på hva det er.

For all del, jeg har Chrome, Firefox, Opera og IE9 å velge mellom, men det er og blir Opera som er hovedbrowseren min. De andre benyttes kun i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...