Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her.. får ikke fokuspunktet på kameraet..? Det sitter helt ute til høyre, og jeg får ikke flyttet det. Kameraet virker som normalt da jeg la det bort.. og nå så sitter det "fast". Noen som har noen forslag her??

EDIT: fant ut av det gitt.. mye jobbing og litt trøtt og lettere syk for ta skylda for dette.. hadde låst fokuspunktet.. :p

Man gjør mye rart når man er litt trøtt :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke lurt og jobbe med tannverk, kuttet feil i en aluminiumsplate så det kostet meg nært innpå 5000.- for en ny plate, kan bruke den "ødelagte" til småting men surt åkkesom.

Lenge siden jeg har opplevd denne type epost, han har til og med påtatt seg bryet med å oversette den :)

Compliments av dagen, jeg kontakter deg for en gjensidig fordelaktig forretningsforhold med tror dere ikke vil svikte meg på slutten. Jeg er Mr Joe Owen Harris; Head of Primeline, NatWest Bank plc, her i England.. Under den nylige revisjon av bankkonti og tjenester fra banken vår, oppdaget jeg en ikke-resident bankkonto som ikke har blitt operert for en lang tid. Etter en diskret henvendelse, fant jeg ut at eieren av denne kontoen var en amerikansk Mr Edgar Bane Sr, en multi-millionær virksomhet Mogul som døde som orkanen Katrina vasket bort sitt hjem helt i august 2005. Inntil nå, ingen vet om hans bankkonto med NatWest Bank og min videre undersøkelse viste at avdøde nærmeste familien også døde i tragedien. Denne kontoen inneholder GBP? 17,1 millioner (Seventeen Million ett hundre tusen britiske pund) bare.

Jeg kontakter deg som en utlending, for å ordne med deg overføring av disse pengene ut fra kontoen, før vår neste revisjon av bankkonti. Dersom banken ledelsen finne ut at denne kontoen er latent for disse lange, vil det bli frosset og pengene vil bli returnert til banken skattkammeret, som uavhentede offentlige midler. Derfor Jeg vil du skal stå som "Foreign Benefisianten". Jeg trenger ditt fulle samarbeid for å gjøre denne transaksjonen tren perfekt fordi banken ledelsen er klar til å godkjenne umiddelbar betaling til hvem som ville bli presentert som begunstiget å disse pengene. En perfekt overføring strategi ville bli satt på plass i ditt navn lovlig, slik at ingen vil mistenke dine påstander.

Med mine posisjoner og innflytelse her, disse pengene vil bli re-profilert til din favør, og overføres til en utenlands bankkonto / s du vil nominere, men med en forsikring fra deg om at disse pengene vil forbli trygg i forvaring din påvente min ankomst for å bli dere for å sikre min del. For ditt engasjement i denne avtale, vil du motta 40% av totalbeløpet. Vennligst vurdere dette tilbudet umiddelbart og send meg din informasjon som følger; fullt navn, din kontaktadresse og din direkte mobilnummer, for å starte re-profilering av fondet til navnet ditt som arving mottaker. Gjerne ringe meg for videre diskusjoner og veiledning om hva som forventes av deg. Jeg vil telle på din følelse av hemmelighold og taushetsplikt, for å unngå risikabel eksponering, med tanke på følsomhet og omfanget av dette prosjektet.

Jeg spent ser frem til din haster respons, så vi kan begynne.

Beste hilsen,

Mr Joe O. Harris

Leder av Primeline,

NatWest Bank plc.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

"World Press Photo of the Year 2011" er kåret:

http://www.worldpressphoto.org/

Bilder fra Utøya vant andreplass i kategorien Spot News Stories.

Advarsel: sterke bilder!

http://www.worldpressphoto.org/photo/2012niclashammerstromsns2-al?gallery=2634

Litt i fra norske mediers dobbelmoral. Bilder i fra Utøya skal ikke vises, i beste fall skal de være sladdet. Dette ligger på fremsiden av db.no nå i kveld:

post-44035-0-88890700-1331498689_thumb.jpg

Grafisk er dette bildet sterkere, en skutt 2 åring. Men det liksom greit det! Forstå det den som kan..

Lenke til kommentar

Det handler om nærhet og hensyn til pårørende IStereo.. Hva er sjansen for at pårørende til den stakkars 2 åringen ser bildet på db.no? Null... Hva er tilsvarende sjanse for at en pårørende kjenner igjen sin kjære på et bilde fra Utøya? Kjempestor. Trenger virkelig norsk media å fremkalle minner og vise folk sånne bilder av kjente og kjære? Nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Trenger virkelig norsk media å fremkalle minner og vise folk sånne bilder av kjente og kjære? Nei.

Dette har nå blitt nasjonens historie, om vi liker det eller ei. Men å få det fulle bildet i fra denne tragedien skal vi ikke få, fordi noen bestemmer at dette er for sterkt for Ola Normann. Så det skal han ikke få se, eller få tatt del i. Og etter hva jeg har fått med meg, så etterlyser de pårørende mere åpenhet, det samme sa stammehøvdingen Stoltenberg.

Hva har vi fått i stedet? ..mindre åpenhet..

Man beskytter seg bak de såkalte behovene til de pårørende, men hva med behovet til nasjonen..? Bildene i fra Utøya er grufulle, men de er ikke noe verre enn det som ruller over TV'en daglig, eller det som pushes ut via diverse bildebyråer..

Det jeg sier at jeg opplever dette som en dobbelmoral, og det er litt feil i mine øyne..

Lenke til kommentar

Det jeg sier at jeg opplever dette som en dobbelmoral, og det er litt feil i mine øyne..

Vel, kan hende det er dobbelmoral, men jeg liker ihvertfall ikke at Norsk media fråtser i "naboens" ulykksaligheter, at en reportasje har en viss distanse både psykisk og fysisk gjør at "vi" ikke reagerer på samme måte som hvis "naboen,datter,venn" blodige lik skulle vises for hele Norge.

Lenke til kommentar

Så det hadde vært helt greit for deg å se bilder på TV og aviser av dine foreldre/barn/søsken lemlestede eller skutt?

Jeg spør som Black Star, hadde du hatt nær familie på Utøya som ikke klarte seg, hvordan ville det vært for deg å få se liket av vedkommende over hele skjermen hver gang saken ble nevnt i media? Å utsette pårørende for noe sånt er så presse etisk galt som du får gjort det...

Edit: Man får ikke mindre åpenhet ved å ikke trykke bilder av de døde og sårede, så lenge disse faktaene kommer frem i tekst, noe ingen kan nekte for at har skjedd i dette eksempelet.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Det handler om nærhet og hensyn til pårørende IStereo.. Hva er sjansen for at pårørende til den stakkars 2 åringen ser bildet på db.no? Null...

Jauda. Sjansen er trolig omtrent lik null. Men ikke desto mindre opplever jeg det som respektløst og spekulativt.

En annen ting er at sterke bilder fra skjulte konflikter kan være nyttig med tanke på at oppmerksomhet ofte får urett til å opphøre. Menn det er gjerne en helt annen debatt.

Endret av fototim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
..så lenge disse faktaene kommer frem i tekst..

Det var derfor at tiltalen mot ABB var sensurert i samtlige norske medier. Ikke skal vi få se bilder, ikke skal vi få lese tiltalen og nå skal heller ikke media få lov til å filme i fra forklaringen til ABB i retten.. lover virkelig godt dette.. :roll:

Lenke til kommentar

Syns du maler fanden på veggen her IStereo, mange detaljer kom tross alt ut, navn på omkomne, om vedkommende ble skutt eller falt til døden osv har blitt offentliggjort. Visning av (usensorerte) bilder har jeg redegjort min mening for allerede.

Hva som skal offentliggjøres eller ei er noe som kontrolleres nøye, både av media selv men ikke minst retten selv, og hensyn til både pårørende og saken i seg selv veier tungt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg syns og det er respektløst, og ekkelt.

Det er vel afganere i norge også, om det er slekt eller ikke er det nok sterkt for dem å se slike bilder. TV2 sin nettavis har enda kommentarfelt åpent i reportasjen sin.

Kjenner at jeg blir matt her!! Close-up av skutte småbarn, uten noen som helst filter i det hele tatt. Det bare bekrefter det jeg sier, norske medier er skitfull av dobbelmoral.. Jeg har sett de usensurerte bildene i fra Utøya, og de kan ikke måle seg med dette, likevel blir dette publisert uten noen for sladd..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Så det hadde vært helt greit for deg å se bilder på TV og aviser av dine foreldre/barn/søsken lemlestede eller skutt?

Spørsmålet ditt blir bare spekulativt, og det ville svaret mitt også ha blitt. :) Det ville ikke være mulig å svare på det.

Lenke til kommentar

Jeg syns og det er respektløst, og ekkelt.

Det er vel afganere i norge også, om det er slekt eller ikke er det nok sterkt for dem å se slike bilder. TV2 sin nettavis har enda kommentarfelt åpent i reportasjen sin.

Kjenner at jeg blir matt her!! Close-up av skutte småbarn, uten noen som helst filter i det hele tatt. Det bare bekrefter det jeg sier, norske medier er skitfull av dobbelmoral.. Jeg har sett de usensurerte bildene i fra Utøya, og de kan ikke måle seg med dette, likevel blir dette publisert uten noen for sladd..

Skal si meg enig i at vi helt fint kunne klart oss uten bilder av døde barn, om de så er norske eller afghanske.. Men igjen, det er et spørsmål om nærhet. Svært få roper opp om at media viser grusomme bilder fra utlandet, men det hadde blitt ramaskrik om tilsvarende scener hadde blitt vist fra en norsk situasjon.

Lenke til kommentar

Det handler om nærhet og hensyn til pårørende IStereo.. Hva er sjansen for at pårørende til den stakkars 2 åringen ser bildet på db.no? Null... Hva er tilsvarende sjanse for at en pårørende kjenner igjen sin kjære på et bilde fra Utøya? Kjempestor. Trenger virkelig norsk media å fremkalle minner og vise folk sånne bilder av kjente og kjære? Nei.

Det handler om nærhet og hensyn, samtidig som det handler om å dokumentere noe som skjer i vår samtid. Skal en nyhet formidles må den formidles med intimitet, nærhet og følelser. Bildet på db.no er sterkt, og jeg syns det er riktig å trykke sånne bilder. Noen ganger må man vise det brutale for å få kommunisert det som skjer i den forholdsvis brutale verden vi lever i. Kall meg gjerne kynisk og fæl, men jeg syns nyhetsmedienes tilnærmede plikt til å opplyse og videreformidle trumfer det folk kaller "hensyn".

Nyhetsmediene har også det privilegium at de kan velge hvilke bilder de vil trykke. Derfor blir det hyklersk å trykke bilder av døde i Afghanistan, Irak, Syria eller hvor enn det skjer overgrep og drap, samtidig som man nekter å trykke/vise bilder fra Utøya - selv om de også har en naturlig plass i dokumentasjonen av vår kollektive historie. At de samtidig sier at bilder tatt fra Utøya aldri burde vært publisert viser hvor snever tankegangen vår egentlig er.

Norske medier skal selvfølgelig tenke på kundene sine, det er det de lever av, men de skal ikke si at det er feil å trykke de bildene. Og det skal ikke vi heller si. Det er en belastning for enkelte, helt klart. Men det er bilulykker, branner, bilder fra steder der det har skjedd overgrep og bilder fra steder det har skjedd drap også. Og ja, jeg ser at omfanget er et helt annet, men prinsippet mener jeg blir det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...