Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

prøvd å google om den er no tess til foto, men heller vanskelig å finne no tester som ikke bare er om åssen den er til gaming

 

jaja, får prøve prute ned prisen til 300, koster 990 ny, og fyren virker desperat, den er btw kjøpt i desember 2011 og er ifølge han bare vært på i 10 timer ca

 

edit: da får jeg den for 300, da må jeg bare få ordnet meg transport fra halden til sarpsborg, hehe :p

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BenQ-skjermene jeg har vært borti har alltid vært litt småsuspekte, men om alternativet er en skjerm som er helt på bærtur er det sikkert en fin oppgradering.

 

... og det er kanskje ikke særlig aktuelt å trekke inn Eizo ColorEdge i regnestykket uansett? Tester av skjermer til foto pleier å være myntet på et ganske spesielt publikum.

Lenke til kommentar

Hvor mye kostet den moroa?

*gråter stille*

 

 

Var blant de som kjøpte de første par timene den var ute for salg og så til de grader ble utsolgt. :)

 

Den funker knirkefritt. Det er ingen nedblendingsknapp, men ettersom NEX blender ned "hele tiden" er det i stedet en oppblendingsknapp, som blender opp til full blender for finfokusering. Genialt!

 

Autofokus fungerer ikke men det er mulig at akkurat det ikke blir det største problemet til mitt spesifikke bruksmønster :whistle: - men bildestabilisering fungerer visst som bare det.

 

Ingen ekstra batterier - den drives av huset, og alt bare virker. Solid laget, og har stativfeste som er langt å foretrekke framfor festet i selve huset.. :)

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter en hel dag med regn og sludd er det faktisk stjerneklart her i Bodø, så da får man ta turen ut og speide etter nordlys utover natta. Men først en ny konsert for lokalavisa.

Har ventet siden fredag nå i håp om det skulle klarne opp - så man fikk seg noen nordlysbilder, men nei.. Ser mørkt ut di kommende dagene også. Var det ikke en x solstorm som skulle ta av i løpet av helgen?

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Åssen var det med krava for at ett bilde skal bli valgt ut i måneds-tråd oppsummering på akam.no? var det minst 1200 i enten bredde eller høyde? eller var det 800?

 

For å være helt ærlig så husker jeg ikke.. men det at det ikke har kommet noen måneds-tråd ennå.. så har nok ingen av bildene møtt krava til bredden!! :p

Lenke til kommentar

1280px i bredden og 1024px i høyden pleier vi å si; så 1200px er helt fint.

 

edit: Det er ikke veldig strengt; hvis bildene linkes til på flickr, så kan de være større der.

 

Størrelsen er for opplastede bilder, for at det ikke skal bli for seigt når siden lastes opp over en treg linje.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Trenger litt hjelp her.. får ikke fokuspunktet på kameraet..? Det sitter helt ute til høyre, og jeg får ikke flyttet det. Kameraet virker som normalt da jeg la det bort.. og nå så sitter det "fast". Noen som har noen forslag her??

 

EDIT: fant ut av det gitt.. mye jobbing og litt trøtt og lettere syk for ta skylda for dette.. hadde låst fokuspunktet.. :p

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...