TGB Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Fra rød løper til pressekonferanse for SVs ledelse i forkant av det ekstraordinære landsmøte. Landsstyret leter høyt og lavt etter motkandidater til Lysbakken, noe som igjen betyr at Lysbakken ikke har full støtte i landsstyret. Politikk og intriger på høy plan; elsker det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Fra rød løper til pressekonferanse for SVs ledelse i forkant av det ekstraordinære landsmøte. Landsstyret leter høyt og lavt etter motkandidater til Lysbakken, noe som igjen betyr at Lysbakken ikke har full støtte i landsstyret. Politikk og intriger på høy plan; elsker det Dette er det jeg kaller en skikkelig såpe-opera. Jeg synes det interessant å se at Kristin sier at Audun har tatt ansvar ved å gå av. Men det gjorde jo han ikke før det begynte å bli skikkkelig varmt rundt øra. Og hadde han tatt ansvar, så hadde han vel trukket seg som kandidat som SV leder også. På den andre siden, så virker det som mye av dette som disse folka har gjort, har vært ganske vanlig. I så fall er det vel fler som burde pakket snippesken? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Fra rød løper til pressekonferanse for SVs ledelse i forkant av det ekstraordinære landsmøte. Landsstyret leter høyt og lavt etter motkandidater til Lysbakken, noe som igjen betyr at Lysbakken ikke har full støtte i landsstyret. Politikk og intriger på høy plan; elsker det Dette er det jeg kaller en skikkelig såpe-opera. Jeg synes det interessant å se at Kristin sier at Audun har tatt ansvar ved å gå av. Men det gjorde jo han ikke før det begynte å bli skikkkelig varmt rundt øra. Og hadde han tatt ansvar, så hadde han vel trukket seg som kandidat som SV leder også. På den andre siden, så virker det som mye av dette som disse folka har gjort, har vært ganske vanlig. I så fall er det vel fler som burde pakket snippesken? Tror dette med å dele ut til "venner og kjente" er mer vanlig enn folk liker å si høyt, men dette kan bli enda bedre på det ekstraordinære landsmøte i morgen. Jeg og et par sekker med Nikon utstyr tar turen Edit: Benyttet anledningen i dag til closeups med forskjellige ansiktsutrykk. Magisk arkivmateriale Endret 9. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Planlegger å ta en helgetur fredag - søndag. For å fotografere og se litt av en ny by og land. Men hvor skal man reise? Ikke noe bereist av meg, eneste jeg har vært i er Danmark med København og de fleste byer i Danmark. Italia med Venezia x 2, Verona og Milano. Kroatia med Split, Pula og porec. Og Berlin. Rimelig tur, med rimelig hotell men med variert og spennende å se på. Og ikke minst fotografere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Det er rimelig hotell som fort kan bli "bøygen". Rimelig tur er stort sett alle steder som Ryan Air og Norwegian flyr til. Bare du bestiller tidlig nok Jeg har den holdning at alle steder har noe å ta bilde av til det motsatte er bevist. Hva har du lyst til å se og oppleve? Storby? Småsteder med pittoresk natur? Flyr du til Hahn, så kan du dra ned i Moseldalen der hvitvin og små landsbyer kan friste, til Stuttgart med et sjarmerende bysentrum og to konge bilmuseer (Porsche og Mercedes) eller Frankfurt. Hva Frankfurt har å by på, har jeg ingen anelse om; men det er sikkert masse å finne på. Amsterdam, Stockholm, Helsinki, London, Paris osv har alle sine interssante sider. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Tanker om bayer-sensorenes fremtid Jeg setter pris på innspill og videre diskusjon i tråden. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Stuttgart med et sjarmerende bysentrum Sjarmerende? Byen er oppsatt med firefelts motorvei i hovedgaten for restauranter og utesteder. Men i området rundt er det mye fint – en vårtur der kunne nok gjort seg. Jeg ville aldri giddet å fly til Hahn for å dra til Frankfurt en helg. Jeg vet heller ikke om det er den tyske byen jeg ville valgt å dra til om jeg var ute etter noe annet enn penger. Essen, Dresden, Köln, Bonn, München, Berlin, Oldenburg, Osnabrück, Berlin, Wismar og mye annet kan jeg gjerne bruke en helg eller måned i – Frankfurt egner seg best for dagstur med høy timepris. Tallinn er verdt en tanke. Reiser man litt utenfor gamlebyen finnes det fremdeles rikelig med østblokkemner å fotografere; Riga ligger et lite hakk foran i moderniseringen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Sjarmerende? Byen er oppsatt med firefelts motorvei i hovedgaten for restauranter og utesteder. Men i området rundt er det mye fint – en vårtur der kunne nok gjort seg. Tenker du på veien foran jernbanestasjonen? Eller Friedriechstrasse - det er jo ikke der man skal gå Jeg ville aldri giddet å fly til Hahn for å dra til Frankfurt en helg. Jeg vet heller ikke om det er den tyske byen jeg ville valgt å dra til om jeg var ute etter noe annet enn penger. Essen, Dresden, Köln, Bonn, München, Berlin, Oldenburg, Osnabrück, Berlin, Wismar og mye annet kan jeg gjerne bruke en helg eller måned i – Frankfurt egner seg best for dagstur med høy timepris. Jeg har heller ingen tro på Hahn som flyplass hvis jeg skal til Frankfurt. Tror gjerne at Franfurt også kan forbigås medstillhet. Men jeg skulle nok klart å finne noe å ta bilder av der. Litt OT; var det ikke du som var lunken til Ulm? Det var faktisk en kjempefin by. Tallinn er verdt en tanke. Reiser man litt utenfor gamlebyen finnes det fremdeles rikelig med østblokkemner å fotografere; Riga ligger et lite hakk foran i moderniseringen. Problemet med Tallin; er at det ikke alltid er lett å finne billige flybilletter dit. Ikke det; man kan jo fly til Helssinki og ta båten over. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Frankfurt har ett rimelig sært sentrumsområde hvor det på 70 tallet bla ble gjenoppbygget en diger kirke m.m. som fikk litt medfart på 1940 tallet, mens ikke langt unna ligger flere hightech skyskrapere. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Litt OT; var det ikke du som var lunken til Ulm? Det var faktisk en kjempefin by. Mistenker at jeg her forbrøt meg mot min egen regel om å aldri forlate en by før jeg har hatt en solskinnsdag der. Og det illustrerer kanskje det generelle prinsippet: jeg synes det er kjipt å være stuck bak en bilrute når jeg er i en by, og de jeg har besøkt i Stuttgart mener at bilen bør brukes til alt, til enhver tid; i Frankfurt har jeg primært møtt mennesker som også ønsker å komme seg på første fly hjem – eventuelt drikke bort sorgene over oppkjøpet som kollapset. Ikke hør på meg. Bare reis. Det ordner seg. Alt er bra. Du bestemmer sjøl når det gjør vondt. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Planlegger å ta en helgetur fredag - søndag. For å fotografere og se litt av en ny by og land. Men hvor skal man reise? Ikke noe bereist av meg, eneste jeg har vært i er Danmark med København og de fleste byer i Danmark. Italia med Venezia x 2, Verona og Milano. Kroatia med Split, Pula og porec. Og Berlin. Rimelig tur, med rimelig hotell men med variert og spennende å se på. Og ikke minst fotografere. Reiseanbefalinger er kjempegøy. Foreslår London hvis du ikke har vært der! Mye fint å se, fotografere og kjøpe... Billig hotellkjede, vinner neppe designpriser, små rom og noe lytt, men fin beliggenhet og rent og ordentlig: http://www.easyhotels.com/ Anbefaler hotellet som ligger i Earl's Court, bra beliggenhet med restauranter som faktisk har god mat! Tyskland har vært nevnt som forslag, ser jeg, og denne hotellkjeden har jeg nevnt før her på forumet: http://www.motel-one.com/uk/index.html Her får du mye for en rimelig penge. Jeg har bodd på hotellet på Alexander platz i Berlin, og det var en meget bra erfaring. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Mistenker at jeg her forbrøt meg mot min egen regel om å aldri forlate en by før jeg har hatt en solskinnsdag der. Og det illustrerer kanskje det generelle prinsippet: jeg synes det er kjipt å være stuck bak en bilrute når jeg er i en by, og de jeg har besøkt i Stuttgart mener at bilen bør brukes til alt, til enhver tid; i Frankfurt har jeg primært møtt mennesker som også ønsker å komme seg på første fly hjem – eventuelt drikke bort sorgene over oppkjøpet som kollapset. En solskinnsdag i enhver by er viktig. Å bedrive sightseeing i en by fra bilsetet er også en dårlig ide. Folk som ønkser å drikke bort problemene sine finnes overalt. Tydeligvis finansfolk i Frankfurt Ikke hør på meg. Bare reis. Det ordner seg. Alt er bra. Du bestemmer sjøl når det gjør vondt. Klart vi skal høre på deg; du har kommet med mange god råd tidligere. Som det du sier her - fra "Bare reis" osv. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Takker for alle tips hittil. Får ikke tid til å se på alle linker nå i natt, men i kveld så skal jeg få sett på de. Blir nok ingen tur til Berlin nå med det første da jeg var der i oktober, skal dit igjen i oktober 2012 også. Og mest sannsynlig en tur til sommeren. En by jeg vet jeg kommer til å reise mye til, var mye spennende og se der. Noe annet en Berlin denne gangen. London skal undersøkes, og alle andre forslag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Siden vi er inne på reisetips. Har lenge lurt på å ta en tur til Amster. Noen som har tips til noen greie, men rimelige plasser å overnatte? Og steder man må innom. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Praha er også en kjempefin by med flotte gater, bygg og gode fotomuligheter. Dessverre har jeg kun vært der om sommeren, og da er det så mye folk at det knapt er nødvendig å dra med seg kameraet ut på dagtid. Men jeg antar det er bedre på denne tiden av året. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Ikke tenk på hotellpriser. Bo på hostel! Ikke bare er det rimeligere, men man blir også mye lettere kjent med andre reisende. Om man reiser alene er dét ialllefall gull verdt. Om du er redd for dyrt kamerautstyr så ser du bare etter et hostel som har oppbevaringsskap. Hostelbookers.com er grei side å finne hosteller på. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Idag fikk jeg Moo sample-pack, vanskelig valg med korta ja Liker tykkelsen til Luxe, men misliker at hvitfargen på papiret er såpass "gult"/ikke like hvitt som de andre korta. De vanlige korta er mer for meg, de har fin finish og bra tykkelse/stivhet. De har også Green kort, miljøbeviste kort, disse liker jeg hvitfargen på best, men tror jeg ender opp med de normale. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 De lanseringsdatoene på enkelte produkter i prisguiden er helt fantastisk feil, f.eks. Canon Extender EF 1.4x III står ble lansert 28. mars 2003. Har bestilt den og er spent på å få prøvd den. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 http://www.benq.com.au/product/monitor/gl2240 er denne skermen horribel til foto? etter min lacie 20" døde så kjører jeg på en 19", og den er horribel i fargene, VET hvordan ting skal se ut men alt er bare fælt med det jeg har nå. Kan få den for 400 nemlig, nesten ikke brukt, verdt det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 http://www.benq.com.au/product/monitor/gl2240 er denne skermen horribel til foto? etter min lacie 20" døde så kjører jeg på en 19", og den er horribel i fargene, VET hvordan ting skal se ut men alt er bare fælt med det jeg har nå. Kan få den for 400 nemlig, nesten ikke brukt, verdt det? Den er sikkert bedre enn 19"-tommeren du har, så den er nok verdt 400,- Men om den er like god som reklamen sier, tviler jeg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå