Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nå: redigere, skrive bildetekster og sende inn bilder? :p

Bilder sendes fortløpende... tok meg tid til å rulle dem gjennom Lightroom4 denne gang. Litt småbitter at Netcom dør midt i Oslo sentrum da men (50 meter fra Karl Johan).

 

Edit:

Bildetekst fikk andre ta seg av :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle vært et eget frekvensband tilgjengelig bare for presse med deadline. :p

Vurderer mobil ruter med telenor sim; så har jeg en av hver... telenor fungerer generelt sett bedre, fryktet det verste når jeg byttet - nå angrer jeg bittert.

Lenke til kommentar

Tror jeg må lese meg opp på nordlys, jeg...

 

Vært ute flere timer i kveld, og kjørt ganske langt østover for å komme til klarvær, siden det skyet over i Trondheim idet sola gikk ned. Og jeg fant klarvær - men ikke nordlys. Og det enda alle nordlysvarsel, både frem i tid og "her og nå", viste at det var nordlys. Det viser jo fortsatt nordlys - synlig helt ned til midt-Danmark!

Jeg tror ikke helt på de varslene lenger jeg.

Lenke til kommentar

Tror jeg må lese meg opp på nordlys, jeg...

 

Vært ute flere timer i kveld, og kjørt ganske langt østover for å komme til klarvær, siden det skyet over i Trondheim idet sola gikk ned. Og jeg fant klarvær - men ikke nordlys. Og det enda alle nordlysvarsel, både frem i tid og "her og nå", viste at det var nordlys. Det viser jo fortsatt nordlys - synlig helt ned til midt-Danmark!

Jeg tror ikke helt på de varslene lenger jeg.

 

Tja. Jeg leste litt om nordlys i går kveld, og det er ikke alltid nordlyset er like synlig (har ikke tid til å utbrodere nå).

Lenke til kommentar
Tja. Jeg leste litt om nordlys i går kveld, og det er ikke alltid nordlyset er like synlig (har ikke tid til å utbrodere nå).

I følge målingene ble det kraftigere utover natta og toppet seg mellom kl 4 og 5 norsk tid. Her i Tromsø begynte det å lysne i den tida så vi fikk ikke fullt utbytte av det. Siste bilde fra nordlysobservatoriet er kl 03.21 og viste kraftig nordlys. Dere som befinner dere lengre sør ville også slitt med å se nordlyset siden det befinner seg nord for dere og det begynte å lysne her nord.

 

Nordlys som er rett over Tromsø kan sees over nord-horisonten så langt sør som Trondheim.

Lenke til kommentar

Nei si det, varselet mener du? Ser jo at det som står akkurat nå gjelder 11-15 men aner ikke hvor ofte dem oppdaterer.

Jeg tenkte vel både-og. Hvor fort oppdaterer de varselet, og hvor langt kan faktisk nordlyset flytte på seg. Hvis det er over Svalbard en dag, kan det da være over Sør-Norge dagen etter?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hvor blir av artikkelen «brukernes bilder i fra februar» da? Vi er nå snart 10 dager inn i mars, altså har snart halve mars måned passert. Det kan umulig være så vanskelig å skrive mindre enn halv side med tekst, og klistre inn noen bilder? Dette burde man klare glatt før det går 10 dager av ny måned!!

 

På den andre siden så er det betydelig vanskelig å skrive noe egenprodusert enn å basere artiklene sine på «copy'n'paste» i fra google translate.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...