Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Adobe Lightroom4 lanseres i morgen ifølge B&H Photo LR4 er lansert i følgje Matt Kloskowski. http://lightroomkillertips.com/2012/lightroom-4-is-here-and-a-quick-qa/ Den er tilgjengeleg på nettbutikken til Adobe, fullversjon til knapt 1100kr, oppgradering for drøyt 600kr, om eg hugser rett no. Endret 6. mars 2012 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 En av ulempene ved å ha lukket råfilformat. DNG Hjelper jo jævla lite at DNG er åpent, når man må vente på profiler for de forskjellige kameraene for å få gode resultater, uansett. Da kan man jo like gjerne skyte JPEG. Lykke til med: - å få ikke-støyfjernede og ikke oppskarpede bilder fra jpeg. - å få mer enn 8 bit dynamisk område uten å komprimere (HDR) så man taper fargetoner. - å få kikke på råfilene til ulanserte/nylanserte kameraer. Kan hende jeg tar feil, men er ikke jpg ferdig fremkalte bilder direkte fra kameraet, og da har vel produsentene brukt beste algoritmen til denne prosessen, altså beste bildekvalitet som mulig utifra produsentens ekspertise. Man kan vel ikke sammenlingne raw/jpg siden de har forskjellige oppbygninger over samme tema. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Adobe Lightroom4 lanseres i morgen ifølge B&H Photo LR4 er lansert i følgje Matt Kloskowski. http://lightroomkillertips.com/2012/lightroom-4-is-here-and-a-quick-qa/ Den er tilgjengeleg på nettbutikken til Adobe, fullversjon til knapt 1100kr, oppgradering for drøyt 600kr, om eg hugser rett no. Det er tilgjengelig, men kjøpeknappen er ikke aktiv hos meg i det minste. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Hm, den er aktiv hjå meg, på adobe.no. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det er tilgjengelig, men kjøpeknappen er ikke aktiv hos meg i det minste. Prøvd Norske adobe ?, se litt ned til høyre der finner du en kjøpeknapp son virker, gikk ikke hele veien for og fullføre handelen så vet ikke hvor langt du kommer. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kan se ut som det ligger for salg via adobe.no ja. Nesten mistenkelig billig pris kontra prisen på LR3. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Lykke til med: - å få ikke-støyfjernede og ikke oppskarpede bilder fra jpeg. - å få mer enn 8 bit dynamisk område uten å komprimere (HDR) så man taper fargetoner. - å få kikke på råfilene til ulanserte/nylanserte kameraer. Lykke til med å få adobe genererte DNG filer fra nylanserte kameraer til å virke på annen progrmavare sier nå jeg. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 LR4 er lansert i følgje Matt Kloskowski. Den er tilgjengeleg på nettbutikken til Adobe, fullversjon til knapt 1100kr, oppgradering for drøyt 600kr, om eg hugser rett no. Det ble ett kjøp for meg, for 1100kr er det helt klart verdt. - Kolbjørn Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det synes jeg er en hyggelig og mer edruelig pris. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Fikk kjørt gjennom bestilling (Lightroom4); måtte bare refreshe siden x ganger før den skjønte at bestillingsknappen skulle kunne trykkes på. Endret 6. mars 2012 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det synes jeg er en hyggelig og mer edruelig pris. For 0.6K er det også forsvarlig og oppgradere LR3 til LR4 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det synes jeg er en hyggelig og mer edruelig pris. For 0.6K er det også forsvarlig og oppgradere LR3 til LR4 Mer CaptureOne farger; så dette blir stas. Bare håpe D4 ruller inn neste uke også Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Litt skuffa over download-serveren til Adobe da jeg ligger å ruger på rundt 50-100kB/s. - Kolbjørn Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Litt skuffa over download-serveren til Adobe da jeg ligger å ruger på rundt 50-100kB/s. - Kolbjørn Mistenker det er litt press på den akkurat nå Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Litt skuffa over download-serveren til Adobe da jeg ligger å ruger på rundt 50-100kB/s. - Kolbjørn Mistenker det er litt press på den akkurat nå Tenker de tjener noen millioner i timer for øyeblikket Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Litt skuffa over download-serveren til Adobe da jeg ligger å ruger på rundt 50-100kB/s. - Kolbjørn Gjekk på rundt 2MB/s her. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 jeg har over 5MB/s (byte, ikke bit) fra Adobe, så muligens problemet ligger lokalt? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Tok en test på speedtest.net, har litt over 11mb/s(~1.3MB/s) til nærmeste server, så mistenker at jeg har fått den 286-en de har stående i kjellern som download-host... - Kolbjørn Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Lr4 trial for de som er usikre på om det er verdt det Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Lr4 trial for de som er usikre på om det er verdt det Det er verdt det ikke noe å lure på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå