Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og min fru har tenkt å begynne å få noen av bildene våre inn i en fotobok. I den anledning så tenkte jeg at det kunne være en ide å kjøpe et billig kompaktkamera, for så å få et gavekort på fotobok. Jeg vurderte å poste denne i kompaktkameraforumet, men der var siste tråd besvart for 2 dager siden, så jeg anser mulighetene til å få svar her som større (og bedre svar).

De kamerane jeg har sett på er disse 4. Hvis noen andre har noen andre tips (maks 1500) så bare post dem.

canon-ixus-210

canon-ixus-300-hs

canon-ixus-1000-hs

canon-ixus-310-hs

Det jeg lurer på er, hvem er best.

Lenke til kommentar

Utrolig morsomt noe jeg fant ut i går kveld.

Elge-bildet mitt har blidt trekt frem i noen uoffisielle kåringer av bilder over hele verden. Og det i fra samme uke, og mnd som det var 10års markering på Terrorangrepene mot wtc og USA.

Her som det 29. bildet Photos of the Week 36 2011.

http://www.franklinnow.com/blogs/communityblogs/129612248.html

Dette er da bilder i fra hele verden, og jeg har mitt bilde her.

I uke 36 i 2011 var det også datoen 9.11. Det var 10.års markering på terrorangrepet på WTC.

:new_woot:

Her er det noe som heter Nexus Images. (unummerert) Her er det "World coolest pix of week 36 "

http://nexusimages.blogspot.com/2011/09/world-coolest-pix-of-week-36.html

I teksten skrives det også om bildet. Inne i mellom bilder av krig, og konflikter i hele verden så dukker bildet mitt opp.

Og i iMaverick så er det "A month in pictures - September".

http://c714222.r22.cf2.rackcdn.com/iMaverick_30_September_optimised_02.pdf

Der inne i mellom viktige hendelser i Europa og midtøsten konflikter dukker mitt bilde opp. (på PDF side 21)

Og det i hele mnd september 2011!

:w00t:

Endret av k-h-s
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så det vi kan konkludere med her, er at elger fenger! Men veldig artig da, fant du ut av det via tinyeye eller ble du varslet fra de forskjellige kåringene osv?

Googlet bare navnet mitt med " " rundt.

Er skjedd en en glipp ved navnet at å er blitt til to aa. Var jeg som glemte å eksportere med å i exif. Så min egen feil. Men er jo i prinsippet det samme da.

Lenke til kommentar

5D Mark III sine raw filer, er ikke lett å få til å redigere disse. Finner ingen som klarer å lese de.

Får ikke oppdatert Canon DPP heller.

Litt tidlig ennå kanskje?

Bare håper Adobe får ut fingeren og støtter D4 før den ruller ut i butikkene, ellers er kamera helt ubrukelig for meg :(

Det er vell noen programvarer som støtter raw filene, må da ha vært testet i en god stund 5D Mark III. Men spørs om vi "vanlige" får se noe til programvaren.

Vi skal vell egentlig ikke få ta våre egne raw filer heller :whistle:

Lenke til kommentar
5D Mark III sine raw filer, er ikke lett å få til å redigere disse. Finner ingen som klarer å lese de.

Får ikke oppdatert Canon DPP heller.

Litt tidlig ennå kanskje?

Bare håper Adobe får ut fingeren og støtter D4 før den ruller ut i butikkene, ellers er kamera helt ubrukelig for meg :(

En av ulempene ved å ha lukket råfilformat.

DNG :love:

Lenke til kommentar

Tilfeldig spørsmål: hvis jeg bytter ut den håpløse Motorolaen min med en Blackberry, er jeg da nødt til å ha abonnement fra Trigcom for å kunne bruke trege-nettet i Norge? Eller kan jeg beholde OneCall-abonnementet mitt? Hva skjer hvis jeg putter OneCall-SIM-kort i en Blackberry? Ringing og SMS vil fungere, antar jeg, men hva med sånn litt treigere datatrafikk (EDGE eller hva det heter), og MMS?

Lenke til kommentar

Tilfeldig spørsmål: hvis jeg bytter ut den håpløse Motorolaen min med en Blackberry, er jeg da nødt til å ha abonnement fra Trigcom for å kunne bruke trege-nettet i Norge? Eller kan jeg beholde OneCall-abonnementet mitt? Hva skjer hvis jeg putter OneCall-SIM-kort i en Blackberry? Ringing og SMS vil fungere, antar jeg, men hva med sånn litt treigere datatrafikk (EDGE eller hva det heter), og MMS?

Hvorfor i all verden vil man kjøpe seg en bb nå?

Lenke til kommentar

Ville sjekket på amobil sitt forum eller med Trigcom. Har aldri brukt Blackberry men lest at de har en del egne løsninger, men er det noen som bruker disse lenger egentlig ?

Mange bruker Blackberry, men ikke frivillig. Blackberry er elendighet utlevert av arbeidsgivere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
En av ulempene ved å ha lukket råfilformat.

DNG :love:

Hjelper jo jævla lite at DNG er åpent, når man må vente på profiler for de forskjellige kameraene for å få gode resultater, uansett. Da kan man jo like gjerne skyte JPEG. :p

Lykke til med:

- å få ikke-støyfjernede og ikke oppskarpede bilder fra jpeg.

- å få mer enn 8 bit dynamisk område uten å komprimere (HDR) så man taper fargetoner.

- å få kikke på råfilene til ulanserte/nylanserte kameraer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...