Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Du kan nok ta kameraet over skulderen - da er det for de fleste ikke en gang et personal item.

Sist en kompis var i USA hadde han med hjem en proppet størst mulig rullebag, en kamerabag, løst kamera rundt halsen og så mye optikk og drit han fikk plass til i lommene i en jakke fra Scottevest. Det var mange kilo til sammen, men som sådan innenfor reglementet. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På fotballkampene her til lands jeg har hatt akkreditering til, har det vært strenge regler om det å få "proff utstyr" med inn samt begrensninger på hvor man kan stå eller ta bilder fra. Kan vel lønne seg å sende en epost eller ta kontakt med arrangørlaget på annen måte og undersøke reglene hvis det ikke er nevnt på lagets hjemmeside.

Lenke til kommentar

Ok, takk, jeg får ta en kikk på hjemmesiden og se om det står noe der.

Men hva med tyverifaren? Er det noen av dere som har hatt med dslr på fotballkamp i England? Som vanlig tilskuer altså.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hadde meg met et mindre DSLR på Old Trafford, sekken min ble sjekka uten at det var noe problem. Riktignok var dette 400D med kit objektiv på øverste standen...

Edit: Enda vi var på pub før kamp som var stappa fullt så var jeg ikke noe redd for tyveri. Inne på stadion var det egnelit ikke noe trengsel, men det varier vel fra stadion til stadion...

Endret av Sveern
Lenke til kommentar

Hva skjer hvis man kommer med en sekk som veier 10 kilo og de begynner å mase om at 8 kg er maksgrensen? Flyselskapene anbefaler ofte at man ikke skal sende fotoutstyr og pc i innsjekket bagasje, så kan de da kreve at du likevel gjør det (eller legge igjen noe)? Eller får man tilbud om å betale en sum?

Jeg har fått beskjed om å veie sekken en gang (KLM), men da hadde jeg godt under 8 kg.

I år nærma jeg meg 9 kilo, og jeg tenkte at jeg i verste fall kunne dytte et par objektiver i lomma, men selskapet jeg fløy med er ikke kjent for å veie håndbagasje.

Dessuten er det vel fullt lovlig å ta kameraet over skulderen?

Det kommer nok an på selskapet og dagsformen til den som sjekker det. Er det RyanAir kan du sikkert ta det med mot ett tillegg på 2 millioner pund eller.no

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal på fotballtur til England og lurer på et par ting om fotografering på kampen:

- Hva er risikoen for å få beslaglagt et sånt "slagvåpen" som dslr-en i inngangen?

- Hvordan er tyveri-risikoen i tregselen?

Det er i utgangspunktet ikke lov å ta med profesjonelt kamerautstyr inn som tilskuere på fotballkamper i Norge. (på de fleste stadioner)

I England er det også slik at klubber har rettigheter til bilder, slik at det kanskje ikke er lov å ta bilder der i det hele tatt uten å søke om det.

Lenke til kommentar

Tips til sted man kan bestille visittkort? Ikke vistaprint, og gjerne billig;)

Nautica kan vell presse til noe med det beistet der ! laugh.gif

Ikke noe problem hvis du klarer deg med 10mm tykke kort :)

En titals sider tilbake her var det noen som nevnte at de bestilte kort relativ rimelig fra USA.

Luringen vistaprint skal man finlese alt på alle sider under bestilling, eller så kan man ende opp med noen tusen kort og må betale en dyr pris samt toll/mva siden kortene blir sendt fra utlandet, men de er såpass seriøse at har man kommet seg igjennom nåløyet og bestilt en såkalt gratispakke så får man den.

Har vurdert og bruke dem selv men har holdt tilbake siden jeg har fått blandete tilbakemeldinger fra personer som har bestilt fra dem.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem hvis du klarer deg med 10mm tykke kort :)

Det blir iallefall visittkort folk ikke glemmer så lett^^

En titals sider tilbake her var det noen som nevnte at de bestilte kort relativ rimelig fra USA.

Hmmm, får prøve å snoke litt imorgen bakover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...