Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en tur å klådde litt på Canon 5D mark III. Blir vell kanskje et kamera jeg har med meg.

Men fy så annerledes menyer det var!

Skjønte ikke noe særlig av de dype menyene, men knappene var jo plassert samme sted.

Veldig spennende med den nye funksjonen av se to bilder samtidig, og dybdeskskarphet knappen var flyttet.

Kanskje den vil bli brukt?

Likte også hvordan bytte mellom video og bilde var. Samme knappen som på 7D, men dn var ikke lik som 7D. Ingen motstand, men en slags myk fjær.

7d knappen min er i allefall forferdelig.

1dx likte jeg også, men føltes rart å holde i "det andre grepet" var no4 firkantet og lite og fylte ikke opp håndflaten. Ikke som på mark IV. Eksemplaret hadde også to knapper som var "ødelagt" i motstanden.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Jeg gjorde også om på en fotoveske* i går. Jeg sydde på 4 nye reimfester sånn at jeg kan feste den til styret på snøskuteren. Oppi der kan jeg ha ett skuddklart kamera med opptil 70-200 påmontert. Er så mye styr med kamera i ryggsekk, det er ikke tilgjengelig nok der..

*Egentlig en biltema sykkelveske som jeg har gjort om til fotoveske tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde også om på en fotoveske* i går. Jeg sydde på 4 nye reimfester sånn at jeg kan feste den til styret på snøskuteren. Oppi der kan jeg ha ett skuddklart kamera med opptil 70-200 påmontert. Er så mye styr med kamera i ryggsekk, det er ikke tilgjengelig nok der..

*Egentlig en biltema sykkelveske som jeg har gjort om til fotoveske tidligere.

Ikke noen dum ide det der gitt! Har pønsket litt på å sy inn et filtklede i en canvas fiskeveske, slik at den blir noe lignende av de fotobagene som var på markedet i gamle dager...

Kjekt med mange små rom i tillegg til plass nok til både kamera m/zoom og ekstra objektiv.... :thumbup: (Dagens fotovesker/bager er enten for små eller for store..).. :hmm:

Lenke til kommentar

Ikke noen dum ide det der gitt! Har pønsket litt på å sy inn et filtklede i en canvas fiskeveske, slik at den blir noe lignende av de fotobagene som var på markedet i gamle dager...

Kjekt med mange små rom i tillegg til plass nok til både kamera m/zoom og ekstra objektiv.... :thumbup: (Dagens fotovesker/bager er enten for små eller for store..).. :hmm:

Hva med en NG-ripoff ?

Lenke til kommentar

Hva med en NG-ripoff ?

Ikke dum den du! Ser at den "billigvarianten" er utsolgt, men skal nok vite å sjekke igjen....

Minner faktisk vedlig mye onm den gode gamle utslitte som jeg har i behold fra tidlig på 70-tallet..... (greier liksom ikke å kaste den heller, får vel til å se om det går an å fikse reimer og skinnstroppene....) , en flott og anonym sak til "slitebruk"! Blir aldri helt fornøyd med disse nuppete neopransakene eller hva det nå heter nå til dags!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen ide om krav man kan sende til en kommersiell nettside som har vært så snill å bruke mitt bilde som hovedbilde på startsiden. Denne har mange treff fra ørten land.

Bare for utdype ingen som har spurt om å bruke det, heller ingen kred.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Ikke dum den du! Ser at den "billigvarianten" er utsolgt, men skal nok vite å sjekke igjen....

Minner faktisk vedlig mye onm den gode gamle utslitte som jeg har i behold fra tidlig på 70-tallet..... (greier liksom ikke å kaste den heller, får vel til å se om det går an å fikse reimer og skinnstroppene....) , en flott og anonym sak til "slitebruk"! Blir aldri helt fornøyd med disse nuppete neopransakene eller hva det nå heter nå til dags!! :thumbup:

Om du vil ha skikkelig retrobag, lages Domke F2 - som ble introdusert i 1976 fortsatt etter omtrent samme oppskrift: http://www.tiffen.com/displayproduct.html?tablename=domke&itemnum=700-02s

700-02S_F-2_OrigBag_Lg.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Noen ide om krav man kan sende til en kommersiell nettside som har vært så snill å bruke mitt bilde som hovedbilde på startsiden. Denne har mange treff fra ørten land.

Først må man vel vite litt mere føler jeg.. En link til siden og bildet hadde ikke vært å forakte.. :) så man har en reel mulighet til å gjøre seg opp en mening om saken.. :)

Lenke til kommentar

Om du vil ha skikkelig retrobag, lages Domke F2 - som ble introdusert i 1976 fortsatt etter omtrent samme oppskrift: http://www.tiffen.co...itemnum=700-02s

700-02S_F-2_OrigBag_Lg.jpg

Jo takk, ligner på min gamle "slitne" fra 70-tallet denne... Fikk en litt god følelse for denn ja... :dribble:

Lenke til kommentar

Først må man vel vite litt mere føler jeg.. En link til siden og bildet hadde ikke vært å forakte.. :) så man har en reel mulighet til å gjøre seg opp en mening om saken.. :)

Skal vurdere det, stor sjanse for at det bildet blir fjernet i løpet 0,3 sek hvis noen tipser de.

Lenke til kommentar

Skal vurdere det, stor sjanse for at det bildet blir fjernet i løpet 0,3 sek hvis noen tipser de.

Det finnes noe som heter "print screen", du finner'n på tastaturet :p

Jøss tell me more !

Skal ikke ljuge og si at det ikke er gjort inkl html n til siden, men tenkte mer på å unngå at noen eventuelt tipser de hvis jeg går ut med URL og eller bilder før jeg finner ut hva jeg evt skal foreta meg.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Det finnes noe som heter "print screen", du finner'n på tastaturet :p

Jøss tell me more !

Skal ikke ljuge og si at det ikke er gjort inkl html n til siden, men tenkte mer på å unngå at noen eventuelt tipser de hvis jeg går ut med URL og eller bilder før jeg finner ut hva jeg evt skal foreta meg.

Lagre bevisene på at bildet er blidt brukt. Selv om det blir fjernet har du å stå på ditt at bildene er vært brukt ulovlig.

Bare ta printscreen av alle sider som det er på, og få med dato og tid nede i hjørnet så blir det nok ingen som kan nekte for at de er brukt, selvom de blir fjernet etter du har postet her.

Lenke til kommentar

Er det en ikke standard pris ?, ca 1800.- ganger tre som man pleier og forlange for uautorisert bruk av bilder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nikon driter på legge

Er det mulig? Skulle tro de hadde nok yen og profilerte fotografer til å lade noe som er lagd med D800. Videoen med D4 var no imponerende, så forstår ikke hvorfor D800 skulle være et problem å bruke...

Synd å se at et så stort selskap prøver å dra en så stor lurendreier, men jeg er veldig glad for at Terje får den internasjonale oppmerksomheten han fortjener. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...