tomsi42 Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Mener det ble diskutert rimelig grundig for en stund tilbake. Og konklusjonen var vel at det skulle en del til. Så en fotograf med et par blitser med diffusere er nok helt greit. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Tror uansett at det er greit for både foreldre og unge å slippe å ha ørten pressefotografer midt i trynet de første dagene... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg er fasinert over dårlig håndtverk på bilder som det svenske kongehuset pusher ut til verdens media: for meg er dette du typisk eksempel på at budskapet er viktigere enn evnene til fotografen. seriøst... hva de deler er viktigere enn de fotografiske evnene til fotografen. og jeg er ikke royalist Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Ser for meg et hundretalls gale fotografer med powerblitz. Ville ikke utsatt en unge for noe slikt. Hverken lys eller lyd. Det er jeg i første omgang ikke så nervøs for. Jeg tenker mer på at en familie som sålangt har vært barnløs skal få lov til å venne seg til å være foreldre. Barnet tar nok ikke mer skade av blitslys enn det gjør av sollys, men det kan hende at sterke blink kan være skremmende for et barn. Det vet jeg ingenting om. Ellers ser jeg knapt behovet for blitslamper. En enklere og smidigere løsning vil vel være å si "Deres kongelige høyhet, kunne De stilt dem ved vinduet?" for så å forevige foreldre og barn med naturlig lys. Det er i alle fall slik jeg ville løst det. Men nå er jo bruken av blits til slikt kraftig overvurdert i mine øyne. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Var vel ikke mangel på blits som er hovedproblemet her, men bildet er uskarpt, bein er kappet og eksponering er helt feil. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Finnes det noe bevis på at blitser er farlig for spedbarn ? Myten om at synet går i dass hvis man leser i for lite lys er i allefall kun en dårlig myte Hva som er bevist eller ikke er et fett når det er snakk om ditt spedbarn. Det kan jeg love deg. Dessuten sa jeg hundrevis av fotografer ikke en. Du kan jo prøve å kjøre 10 blitsinger i øynene dine og se hvordan du føler det etterpå. Så kan du tenke på at det er øynene til et 2-3 dager gammelt spedbarn som har levd i ni måneder i mørket. Det er lov å tenke... Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Hva het den nettsiden for gjennomsnittspris på brukt kamerautstyr? En sånn ski/olympisk side.. ? Team Biathlon var det. Endret 24. februar 2012 av Wiciwato Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Man bør vise paret såpass respekt at man gir de ro og privatliv disse dagene, samme hvor mye blitsmyten er en myte. Dessuten tror jeg det blir mye bedre bilder av å ha én fotograf i en rolig setting, enn et glefsende kor av fotografer, der hver eneste vil være bedre enn de 99 andre. Epp: Det er lov å bruke hodet når man tenker i stedet for hjertet. Det du driver med der er følerier. Babyen vil mest sannsynlig sove seg gjennom det hele og ikke merke noe. Endret 24. februar 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sånn, endelig ny datamaskin! Da kan jeg gå tilbake til redigere litt bilder igjen... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg er fasinert over dårlig håndtverk på bilder som det svenske kongehuset pusher ut til verdens media: for meg er dette du typisk eksempel på at budskapet er viktigere enn evnene til fotografen. seriøst... hva de deler er viktigere enn de fotografiske evnene til fotografen. og jeg er ikke royalist Tja, det var vel selveste "knugen" som skulle ta det første offisielle bildet av prinsessan, så da vil de vel ikke legge lista "for høgt" for å si det sånn!!! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sånn, endelig ny datamaskin! Da kan jeg gå tilbake til redigere litt bilder igjen... Gratulerer - er det noe Niko i tegneserien Lunch ville sikle på? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Epp: Det er lov å bruke hodet når man tenker i stedet for hjertet. Det du driver med der er følerier. Babyen vil mest sannsynlig sove seg gjennom det hele og ikke merke noe. Du har tydeligvis ikke barn selv, eller tatt noe særlig med bilder av spedbarn? Mest sannsynlig vil ikke ungen sove seg gjennom det hele, nei. Endret 24. februar 2012 av egilh Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 En god krok skal tidlig krøkes eller alternativt, en god kjendis skal tidlig fotograferes. Den ungen er "ødelagt" allerede før den ble født, stakkaren har et helt liv foran seg med fotografering og da er det like greit å hoppe i det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Du har tydeligvis ikke barn selv, eller tatt noe særlig med bilder av spedbarn? Joda til begge deler. Jeg snakker av erfaring. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Joda til begge deler. Jeg snakker av erfaring. Vel, min erfaring tilsier det motsatte. Så da får vi vel bare si det sånn 1 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sånn, endelig ny datamaskin! Da kan jeg gå tilbake til redigere litt bilder igjen... Gratulerer - er det noe Niko i tegneserien Lunch ville sikle på? Jeg har tatt på meg turtleneck og firkanta briller. Jeg er en sau, hør meg breke. Bææææ...! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Woohoo back from the dead, med 5D Mark II hus i hus () og snart ny sesong, ble aaaaaltfor lite tid og ork til bilder i fjor, håper det forandrer seg i år (burde jo det mtp jeg bare hadde en uke ferie i fjor) 1 Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Epp: Det er lov å bruke hodet når man tenker i stedet for hjertet. Det du driver med der er følerier. Babyen vil mest sannsynlig sove seg gjennom det hele og ikke merke noe. Føleri? Nå får du gi deg. [ironi] Fotografer som tar bilde av spedbarn for å trykke avis og tjene penger på det, gjør det selvsagt kun ut i fra dokumentarisk viktighet og edle prinsipper om å informere folk [\ironi] Tabloid føleri. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Mine likte ikke blits i fjeset, men lot ikke til å la seg affisere noe som helst av blits i taket. Men - holdt meg allikevel på stor blender og høy ISO, da. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Epp: Det er lov å bruke hodet når man tenker i stedet for hjertet. Det du driver med der er følerier. Babyen vil mest sannsynlig sove seg gjennom det hele og ikke merke noe. Føleri? Nå får du gi deg. [ironi] Fotografer som tar bilde av spedbarn for å trykke avis og tjene penger på det, gjør det selvsagt kun ut i fra dokumentarisk viktighet og edle prinsipper om å informere folk [\ironi] Tabloid føleri. Mange gjør det nok for å finansiere de mer meningsfylle reportasjene. For andre er det konkurransen, å få det beste bildet blant hundre konkurrenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå