Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen gode og billige nakkereimer å anbefale? F.eks på Ebay?

 

Hvis du liker skinnreimer; link

Har to sånne matin reimer selv, en til X100en og en til FM2en

 

Jeg aner ikke hva jeg liker. Jeg vet bare at Canon sine originale (som er de eneste jeg har brukt til nå), ikke er gode å ha på seg særlig lenge av gangen.

Lenke til kommentar

Hmm. Tror kit-objektivet skal byttes ut med en annen normalzoom.

 

Canon 17-55 f/2.8 is usm eller 24-70 f/2.8 L...

 

IS er jo en fin ting, men med L-glasset er jeg jo litt bedre stilt hvis jeg en gang finner ut at jeg skal gå opp i sensorstørrelse.

 

Noen synspunkter?

 

Jeg ville holdt meg på objektiver beregnet på crop-formatet. 24mm på crop er altfor trangt på en normalzoom - synes jeg gi alle fall.

 

Du får veldig mye for pengene om du går for Tamron 17-50 f/2,8 (uten stabilisering). Eneste L-alternativet med 17mm er vel 17-40 f/4. Ikke testet dette selv på crop enda, så jeg aner ikke om det funker bra der, men det blir veldig kort område å jobbe med.

 

 

Neinei, F/4 er ikke noe alternativ :)

 

Ja jeg er også redd for at 24mm på crop er trangt, men så har jeg jo en 10-22. Kjipt å måtte bytte hele tiden, men så er det jo snakk om 70 vs 55 i den andre enden. Muligens mindre viktig, men da føler jeg at jeg har dekket mere av området siden jeg kan komplettere med 70-200?

 

Min største bekymring er at f/2.8 likevel ikke er raskt nok, så jeg vil savne IS hvis jeg går for L-glasset. Kanskje jeg må forhøre meg om noen eier et sånn stykke glass jeg kunne prøvd noen kvelder.

 

Takk for input :)

Lenke til kommentar

Neinei, den skal erstatte kit-zoomen. Altså, f/2.8 er jo en vesentlig oppgradering i forhold til den, men spørsmålet er jo om det lar seg gjøre uten IS.

Jeg klarte meg godt med Tamron 17-50mm f/2.8 på Canon når jeg hadde det. men er IS et krav, så vil jeg satse på en 17-55mm IS, og heller ta tiden til hjelp å sjekke bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Noen som har noen gode og billige nakkereimer å anbefale? F.eks på Ebay?

 

Har en slik som jeg liker godt til DSLR:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=camera+strap+chic-35&_sacat=0&_odkw=camera+strap+chic&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

 

Kan legge til at bruker det på SD14 + optikk som tilsammen veier mellom ~1-2kg uten at det har vært plagsomt. God kvalitet på lærreima syns jeg.

 

Fins tynnere varianter for mindre kamera. Har til DP2 og DP1.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Årets bilde 2011 er kåret og jeg er ikke akkurat overrasket over hvem som vant. Kraftfullt.

 

http://foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=44597

 

Så igjennom alle bildene som var valgt ut. Og med ett unntak så dreide alle seg om 22. juli. Hvordan vurderes slike bilder? Hvordan vektlegges det bildetekniske opp mot begivenheten det reflekterer?

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...