henbruas Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Vi har visst forskjellige oppfatninger av det deilige ved litt vind. Hvor oppholder du deg, forresten? Selv er jeg på Torvastad. Kort vei til sjøen. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Kansje jeg skal la deg få en liten plass i "Mine Helter" kategorien jeg har på hele den ene langveggen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Kansje jeg skal la deg få en liten plass i "Mine Helter" kategorien jeg har på hele den ene langveggen. Endelig en ungdom med fornuft og god smak. Jeg har oppholdt meg i Skudenes i dag, der jeg har spist filippinsk grillmat og drukket cola. Mange bilder ble det dessverre ikke, for jeg fant ikke Skudedagene så inspirerende i dag. Men grillspydene med mayale som jeg gikk rundt og knasket på smakte ypperlig. Men jeg skjønner ikke helt dem som går rundt og balanserer på en stor middagstallerken med ris og full pakke. Gående og stående. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Endelig en ungdom med fornuft og god smak. Gutter, dette var kjedelig... Er det noen tråder det foregår noe ekstra i idag som jeg ikke har fått med meg, eller det bare dødt? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Karmøy er deilig i dag, takket være litt havbris. Simon: Hvis slike kulinariske interesser er grunnlaget for at jeg skal være din helt, så avstår jeg fra det. Det er Zettecs helt jeg ønsker å være. Siden du er så opptatt av måkegrilling i Bergen så bør du sjekke opp hvilke medlemmer som var der den aktuelle dagen. Fra mitt to ukers eksil på Karmøy så har jeg mine misstanker om hvem som har en så imponerende skjeggpryd. Jeg kan bare drømme om å få så flott skjegg med min flekkete hårvekst i ansiktet. Men jeg skal innrømme at jeg hadde befatning med med et ganske skittent dyr den dagen også, om enn i bildeform. Og nå bør du tenke på at hvis ikke den saken snart slipper taket, så kommer jeg og spyr utover ditt tastatur i steden. Jeg vet du bor i Sandnessjøen, og det bør ikke bli for vanskelig å finne en nerd uten bart der oppe. You can run, but you can't hide. Gammel kollegialitet holder sikkert til å få hjelp av de lokale dørvaktene til å finne rett tastatur. Og da bør du ha noe skikkelig godt på grillmenyen for å stille min kvalme. Watch out for the barfing mad photographer, boy PM, du skremmer meg omentrent like mye som plakaten min med Lou og Andy fra Little Britain. Marius, skjer ikke en drid. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Gutter, dette var kjedelig... Er det noen tråder det foregår noe ekstra i idag som jeg ikke har fått med meg, eller det bare dødt? Det er stille og rolig foreløpig. Går igjennom noen bilder jeg tok idag i forbindelse med uskarp uke utfordringen. Så skal jeg lese denne testen av Canon EOS 450D ... Etterpå blir det middag og Lange Flate Ballær II på video Tom Lenke til kommentar
fototim Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 PM, du skremmer meg omentrent like mye som plakaten min med Lou og Andy fra Little Britain.Du har ingen grunn til å være redd. PM hevder at han er på Karmøy, mens i virkeligheta er han på Nordfjordeid og forsøker å lete opp meg. Han er Canonist og har fordelen av hurtighet, mens jeg som Petnax misbruker må satse mer på timing. Skumle greier akkurat det, hvis jeg ikke greier å holde fokus. Planen er og å sørge for at han ikke finner meg før det mørkner, jeg satser da på at høy ISO egenskapene mine vil gi meg et fortrinn. En annen mulig fordel er at fyren er anal når det gjelder å komponere riktig i søkeren. Jeg for min del velger nok å skyte fra hofta og croppe etterpå, siden jeg har flere pixler. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Det er bare å skrive, jeg skal sitte på flyplassen i Miami i 3 timer til Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Det er bare å skrive, jeg skal sitte på flyplassen i Miami i 3 timer til På vei hjem ? Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Nei han bare sitter der sånn uten vidre. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Det er bare å skrive, jeg skal sitte på flyplassen i Miami i 3 timer til På vei hjem ? Tom Mm Nei han bare sitter der sånn uten vidre. Moroklumpen Lenke til kommentar
wollollo Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Slapt her nå, ja. Jeg flyr til Berlin i morgen, skal være der noen dager. Har noen tips til noe som er verdt å se/gjøre/fotografere? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) PM, du skremmer meg omentrent like mye som plakaten min med Lou og Andy fra Little Britain.Du har ingen grunn til å være redd. PM hevder at han er på Karmøy, mens i virkeligheta er han på Nordfjordeid og forsøker å lete opp meg. Han er Canonist og har fordelen av hurtighet, mens jeg som Petnax misbruker må satse mer på timing. Skumle greier akkurat det, hvis jeg ikke greier å holde fokus. Planen er og å sørge for at han ikke finner meg før det mørkner, jeg satser da på at høy ISO egenskapene mine vil gi meg et fortrinn. En annen mulig fordel er at fyren er anal når det gjelder å komponere riktig i søkeren. Jeg for min del velger nok å skyte fra hofta og croppe etterpå, siden jeg har flere pixler. Du har avslørt meg, Tim. Men du tar feil på et punkt. Jeg skyter nok mer fra hoften enn de fleste, og det uten live view. Cropping har jeg et ganske avslappet forhold til, jfr tidligere diskusjoner. Dessuten er jeg ganske treffsikker, så du er nok ikke så godt bevæpnet som du tror. Jeg er heller ikke redd for støy, så du får håpe at været blir dårlig i natt, slik at Pentax utallige O-ringer beskytter deg mot lumske angrep. I morgen er nemlig faren over, for det er begrenset hvor mye tid jeg har til disse commando-raidene mine. Stakkars Simon på den annen hånd er både langsom, ser dårlig i mørket og er ikke forberedt på ruskevær. Men det er liten grunn til å tro at jeg drar til et sted der bart og skjegg med lukt av torsk tilhører konfirmasjonsdrakten, hvis ikke noen derfra til slutt klarer å få meg til å spy over tastaturet på laptop-en. Så det er bare til å oppføre seg pent, for jeg reiser ikke så langt mot nord uten skikkelig grunn. Som nevnt hater jeg transmak, og mat som kan inneholde et hint av slike kulinariske unoter. Det er derfor jeg heller spiser ørret enn laks i dag. Det er forøvrig veldig synd på de som har vokst opp med laks av den typen som normalt tilbys i dag. Fryktelige saker for en som en gang var glad i røykelaks. Endret 5. juli 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 PM, du hadde likt min avdøde bestefar. Han fisket sin egen laks, røkte sin egen laks, og den ble jevnt over meget, meget god. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Det vil jeg tro jeg hadde gjort. Med litt god krydderdrikke i glasset, hjemmebakt brød og en hyggelig slarv om forne dager kunne det blitt en hyggelig opplevelse. God selvrøykt vill-laks er det altfor lenge siden jeg har smakt, så den typen mennesker har jeg altfor lite omgang med i disse dager. Grepa folk har grepa smaksløker, og tar ikke til takke med tøys i plast. Jeg så et innslag på tv om noen som forsker i mosjon for oppdrettslaks. Når man tenker på livsstilen til den laksen så er det ikke rart at kjøttet har en bismak av tran, for makan til unaturlig livsstil skal man lete lenge etter. Vi kjemper mot naturen på de mest latterlige måter, kun for profittens skyld. Profittjag har ødelagt den naturlige norske laksestammen, for ingen kan vel hevde at norsk oppdrettsnæring har gjort noe for matmangelen i verden. De er kun opptatt av å tjene penger på merkevaren Norsk Laks fra rike utlendinger. Mens laksen er blitt et produkt for daglig konsum av laber kvalitet i gamlelandet. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Blablabla. 1 hour to boarding. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Blablabla.1 hour to boarding. Ta med noe godvær'a - her forsvant sommeren med et brak. Nå er det bare varmt og klamt. Tom Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Det er faktisk veldig vekslende vær her. Alt fra 35 grader og full sol til lyn og torden, bare på en dag. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Har det vært noe annet enn middellange innlegg fra PM om alt og ingenting de siste tidene? Jeg kjeder meg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 5. juli 2008 Som her (Sandvika) med andre ord, bare litt varmere ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå