Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Sålenge reglene sier følgende, så kan du ikke det, nei.

 

Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder.

Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag.

Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden.

 

 

Blir litt som miljøfartsgrense debatten dette.. miljøgrensen er der, men du kan ikke straffes for overtredelse av den. Moderatorene jobber etter forumreglene, og ikke brukerlagde anbefalinger.. :) Så du kan nok poste flere bilder enn hva anbefalingene sier for den spesifikke tråden.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Permban brukes ikke lenger. I stedet brukes utestengelse på ubestemt tid slik at man i realiteten kan søke om å få tilgang igjen om man har blitt eldre og visere og lover bot og bedring. Dessuten er jeg ganske sikker på at om man var utestengt og hadde sendt en epost til [email protected] og bedt om at sine åndsverk ble fjernet ville forespørselen blitt etterkommet. Ikke en problemstilling jeg har vært borti da, men teoretisk finnes den jo.

Lenke til kommentar

En ny og optimistisk fotoentusiast kommer hjem fra ferien sin med 10 000 bilder tatt med det nye kameraet sitt. Synes iStereo det hadde vært greit å bla gjennom 1000 av disse bildene bare fra den ene brukeren? Selv om den optimistiske nykomlingen viser frem bilder av dårlig kvalitet og lite variasjon? Type, "jeg dumper minnekortet i bildetråden, så har jeg backup"?

 

Jeg synes bildene bør holde så god kvalitet og i sum legges ut i et tempo som ikke gjør bildetråden til et kjedelig ork å oppdatere seg på.

 

En god lakksmusstest på kvaliteten er å la bildet ligge et par dager og så vurdere om det var så bra som man syntes for et par dager siden. Var man bare litt overivrig den dagen så lar man bildet ligge. Er bildet fortsatt godt nok til å være verdig veggplass hjemme hos deg, så legger man det ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir litt som miljøfartsgrense debatten dette.. miljøgrensen er der, men du kan ikke straffes for overtredelse av den. Moderatorene jobber etter forumreglene, og ikke brukerlagde anbefalinger.. :) Så du kan nok poste flere bilder enn hva anbefalingene sier for den spesifikke tråden.. :)

 

Det er strengt tatt helt feil. Regler er til for å følges, det er ikke en anbefaling.

Som ett lite tips: Å bryte miljøfartsgrensen kan du straffes for. Anbefaler deg å sjekke dette før du drar til Oslo neste gang ..

 

Hvis du ikke ønsker å følge reglene for en tråd, så går det strengt tatt bare utover deg selv i lengden.

Hvis du har ett så stort behov for å dele alle bildene dine kan du jo fritt gjøre dette på mange andre steder, som f.eks. flickr. Kjøp deg flickr pro og last opp alt du ønsker.

 

Skulle alle lastet opp bilder i månedstråden med den tankegangen, så ville månedstråden vært ufattelig kjedelig, og ikke noe jeg hadde brukt min tid på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som ett lite tips: Å bryte miljøfartsgrensen kan du straffes for. Anbefaler deg å sjekke dette før du drar til Oslo neste gang ..

 

 

Litt OT i forhold til temaet: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10032287

 

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10043580

 

Var i noen dager det var 70 sone på R4 innover, og da er det en 70 sone uten miljøfartsgrense skilt. Det betyr at det er en nedsatt fartsgrense som "ikke" har noe med miljøet å gjøre.

 

Og du kan straffes ved å kjøre i 70/80 km/t i miljøfartgrensene på 60km/t også. Anbefaler deg å sjekke ut litt mer før du kjører inn til Oslo neste gang, ellers kan budsjettet til innkjøp av kamerautstyr krympe fort inn.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Synes iStereo det hadde vært greit å bla gjennom 1000 av disse bildene bare fra den ene brukeren? Selv om den optimistiske nykomlingen viser frem bilder av dårlig kvalitet og lite variasjon? Type, "jeg dumper minnekortet i bildetråden, så har jeg backup"?

 

 

Greit å se at brukere som bestandig er saklig, kan også være usaklig.. blir litt mere menneskelig da.. :)

 

 

 

----------------------------------------

 

Begynner å bli lei av denne diskusjonen, har redegjort for mitt syn mere enn godt nok, og jeg gidder ikke å diskutere spissfindigheter frem og tilbake i uoversiktlig lang tid frem over.. Så jeg hopper av diskusjonen mens leken ennå er god.. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Det som for deg handler om spissfindigheter, handler for meg om noe så grunnleggende som respekt. Respekt for bildet som medie, for dine evner som fotograf, og (sist men ikke minst) min tid.

 

Det at grinebiterinnlegget mitt utløste såpass sterke og entydige reaksjoner burde tale for seg.

 

Javel, du sier det. Jeg får slutte med å misbruke tiden din da.

Lenke til kommentar

Blir bildene dine stjålet? Slik avslører du bildetyvene

 

kanskje gammelt nytt for noen, men for andre er det kanskje kjekk lesning

Har tidligere brukt tineye en del, men nå støtter bildesøket i google denne funksjonen, og min erfaring er at man der finner mye mer.

 

Denne funksjonen gjør at du kan søke på en bildefil direkte.

Gå til google.com, velg bildesøk og trykk på det lille kamera-ikonet til høyre for søkefeltet. Der limer du inn nettadressen til bildet hvis du har lagt det på nett selv, eller laster opp en egen fil.

 

Har funnet bildene mine (fra flickr) på de merkeligste sider rundt om kring i verden... Av en eller annen grunn har et halvdårlig lemenbilde jeg tok for mange år siden gått sin seiersgang på diverse franske nettsider :roll: Til og med som facebook-bilde for ett eller annet kvinnfolk i USA!

Lenke til kommentar

Blir bildene dine stjålet? Slik avslører du bildetyvene

 

kanskje gammelt nytt for noen, men for andre er det kanskje kjekk lesning

Har tidligere brukt tineye en del, men nå støtter bildesøket i google denne funksjonen, og min erfaring er at man der finner mye mer.

 

Denne funksjonen gjør at du kan søke på en bildefil direkte.

Gå til google.com, velg bildesøk og trykk på det lille kamera-ikonet til høyre for søkefeltet. Der limer du inn nettadressen til bildet hvis du har lagt det på nett selv, eller laster opp en egen fil.

 

Har funnet bildene mine (fra flickr) på de merkeligste sider rundt om kring i verden... Av en eller annen grunn har et halvdårlig lemenbilde jeg tok for mange år siden gått sin seiersgang på diverse franske nettsider :roll: Til og med som facebook-bilde for ett eller annet kvinnfolk i USA!

 

Mener man kan bare drag 'n'dropp'e bilde ditt i google søk. Stemmer ikke det? Funker på Linux i alle fall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, du sier det. Jeg får slutte med å misbruke tiden din da.

Nå har du nok fått vel mye tyn her. Men det er nok verdt å tenke litt over hva fototim egentlig prøver å si. For det er ikke deg vi er ute etter. Men det er mange som har en "Er det så nøye'a" holdning, og jeg fikk en følelse at du også er litt der. Og for å være helt ærlig, så er det nøye. Uten regler så blir det faktisk bare surr.

 

Diskusjonen begynte med at pybalto spurte om vi skulle endre reglene til Bildtråden, eller begynne å håndheve de vi har. Jeg tror de fleste er enig at en forenkling av reglene er greit; men å fjerne de helt, det tror jeg det ikke er noe flertall for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det endte nesten med at han ble bannet på nytt. Eller ble han det?

 

Og 140 fluebilder er like lite interessant som 140 portretter av samme person. Eller 140 bilder av rust. Eller 140 bilder fra en fotballkamp. Det er noe som heter moderasjon og selvkontroll.

Neei. Ble vel ikke det. Men en viss regelendring ble foretatt. I ettertid syns jeg kanskje det var unødvendig. Til syvende og sist er det litt merkelig å endre reglene på grunn av enkelthendelser. Eksempelvis er det fint mulig å reagere mot 140 tråder på en time ved å kalle det spam. Det er også mulig å reagere på overdreven posting av bilder i bildetråden på samme måte.

 

Og den er jo litt spesiell egentlig.. man stenger ute en bruker som mister tilgangen til sine verk her inne.. Lukter tyveri det, i fra Akam sin side.. Skulle man få en permban her inne, så vil man permanent miste kontrollen og tilgangen over sine egne verk.. spesielt.

Det er i og for seg en interessant problemstilling. :p

 

Det er ikke spissfindigheter - det handler bare om å forholde seg til det samme settet regler som de andre brukerne av samme forum/tråd gjør.

Njaaa.. denne diskusjonen handler vel om hvorvidt man skal endre litt på de reglene.

 

:)

 

Selv kan jeg godt finne på å lage en reportasje på mer enn fem bilder, og da er ærlig talt grensen noe arkaisk, og for all del også arbitrær.

 

Jeg tror som tidligere nevnt at det blir som med den amerikanske dommeren, men noe omskrevet. Å definere spam er ikke lett, men jeg kjenner det igjen når jeg ser det..

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...