Euklid Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 - Bildene tas, man drar til redaksjonen og sendes ut for å ta bilder av en grønn elg. Dette kan nok være en vel så god teori som noe annet; for mine øyne ser dette ut til å være gjennomført venstrehåndsarbeid, men om fotografen gjennom hele prosessen ikke har hatt annet enn en venstrehånd å holde på prosjektet kan det godt være at resultatet han fikk ut av det var helt greit gitt omstendighetene. Vi glade amatører har det veldig greit når vi kan velge å ikke legge ut et eneste bilde hvis latskapen eller udugeligheten kommer over oss en måned eller tre. Da er den gjenværende tragedien at det som har prøvd å fremstå som en oppegående avis skaper omstendigheter som dette om et VM arrangert i Oslo. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg kan ikke forstå at det skal ha vært noe tidspress inne i bildet her da arrangementet har vart i en uke så jeg er fortsatt mildere provosert av bildereportasjen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Det positive i snøbrett-VM er at en av verden beste ski-fotograf/video fotfulgte deltageren nedover løypene, er ikke så veldig interessert i denne sporten men fulgte med på VM siden video-vinklingen var veldig bra samt kommenteringen. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Tidspress og pressebilder hører sammen. Kan komme med et eget eksempel fra fredagen og åpningen av festivalen Blåfrost: Bildeserie. Samtlige bilder ble tatt, redigert og publisert på rundt 2 timer sammenlagt, og jeg var på konserten i ca halvannen time... Edit: Andre bildeserier fra helga: Pogo pops Dumdum Boys Litt diverse (Forøvrig ikke mine bildetekster, var noen artige formuleringer der). Kaizers Alle bildene ble redigert "fort og gæli" i de 15 -20 min lange pausene mellom artistene eller utover nettene. Edit2: Kaizers bildeserien ble akkurat publisert. Endret 20. februar 2012 av Killswitch Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Nå er jo den aktuelle Snowboard bildeserien fra Snowboard VM's siste dag. Altså fra samme dag som de ble lagt ut. Men jeg er enig i det burde vært mulig å få til noe mer spennende fra Snowboard VM - har jo sett litt på TV, og det så rimelig spenstig ut. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Tidspress og pressebilder hører sammen. Kan komme med et eget eksempel fra fredagen og åpningen av festivalen Blåfrost: Bildeserie. Samtlige bilder ble tatt, redigert og publisert på rundt 2 timer sammenlagt, og jeg var på konserten i ca halvannen time... Edit: Andre bildeserier fra helga: Pogo pops Dumdum Boys Litt diverse (Forøvrig ikke mine bildetekster, var noen artige formuleringer der). Kaizers Alle bildene ble redigert "fort og gæli" i de 15 -20 min lange pausene mellom artistene eller utover nettene. Edit2: Kaizers bildeserien ble akkurat publisert. Morsomt å se at Chip Foose har vært i Bodø.. Hvilke restriksjoner var satt på foto under DDB forresten? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Simon Aldra - Haha, tenkte jeg ikke over før du sa det, han ligna faktisk. Kun tilgang til piten fra sang #2 og så til og med nr 5. Ellers fritt til å knipse fra resten av lokalet. Samme på Kaizers, bortsett fra at der var det pit access på de tre første sangene. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hrm.. slike begrensninger er totalt unødvendige og idiotiske. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Nikonboys. Fan eller ikke: Driver å prøver å øke kvalifikasjonene mine når det gjelder rådgiving på rimelig eller halvrimelig tele på Nikon. Nikon AF-S DX Nikkor 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR eller Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55–200 mm f/4–5,6G IF-ED? Jeg har oppfatta det som om den siste er brukbar og gir mye for penga. Men den første, er det noe å samle på? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1088/cat/13 http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1359/cat/13 ? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) ? Jada Regna nesten med et sånt svar. Noen andre som har noe på hjertet? Endret 20. februar 2012 av fototim Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Om det er mulig å strekke seg til 70-300VR hadde vel det vært en mer ideell løsning. Men det blir jo selvfølgelig litt dyrere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 De som har prøvd begge, anbefaler 55-200mm. Den gier mye for pengene. Vil man ha noe mer, så er det nok 70-30mm VR som er greia. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg har vel det samme inntrykket Tomsi42. Desverre så er det vanskelig å holde prisen på 70-300 innafor det folk er villige til å betale, så jeg holdt den bevisst unna lista mi. Men hva med Tamron 70-300 VC, går den for å være brukbar? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Vi glade amatører har det veldig greit når vi kan velge å ikke legge ut et eneste bilde hvis latskapen eller udugeligheten kommer over oss en måned eller tre. Joda, men så er det ikke noen som betaler deg for det heller da... Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det har vel hendt, men både regulariteten og mengdene er ganske begrenset. Trives greit å være blåskjortemann med siviløkonomhatt når det skal tjenes penger og ryggsekkslappfisk med kamera, diktsamlinger og mørkebrune væsker når pliktene er unnagjort. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Kan jeg mellom linjene skimte en henvisning til whisky? Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Usj. Sitter her og klør i fingrene etter å etterbehandle bilder etter en tur ut i blesten, men har ikke mulighet før onsdag når jeg drar hjem til trondheim igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 ? Jada Regna nesten med et sånt svar. Noen andre som har noe på hjertet? Synes Thom Hogan har en god anmeldelse av 55-300: http://bythom.com/ni...lens-review.htm Her står det også litt om 55-200 og 70-300. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Men hva med Tamron 70-300 VC, går den for å være brukbar? Den har fått skryt flere steder - en klar forbedring i forhold til den uten VC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå