Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå bare å venter på at Canon kommer med et kamera med D3 sin ytelse i en 30D/40D kropp. Det kan ta sin tid, så jeg får spe på med litt god optikk imens.

Ditto. Men alt jeg mangler av optikk nå, er 17-40/4L (eventuelt en billigere løsning, Sigma eller Tamron), 85/1.8 (som jeg får billig gjennom jobben) og en ordentlig fisheye. Da har jeg vel det meste jeg trenger. :)

 

(Hva skal jeg kjøpe først? :ermm: )

 

Lagde en egen tråd for fisheye'n jeg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915787&hl=

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter nå bare å venter på at Canon kommer med et kamera med D3 sin ytelse i en 30D/40D kropp. Det kan ta sin tid, så jeg får spe på med litt god optikk imens.

Ditto. Men alt jeg mangler av optikk nå, er 17-40/4L (eventuelt en billigere løsning, Sigma eller Tamron), 85/1.8 (som jeg får billig gjennom jobben) og en ordentlig fisheye. Da har jeg vel det meste jeg trenger. :)

17-40 på kameraet ditt tror jeg kan være ganske morsomt i og med at du har kun 1.3x crop.

 

(Hva skal jeg kjøpe først? :ermm: )

Det er et verre dilemma. 85mm f/1.8 kan jeg tenke meg selv, men den må nok vente til jeg er tilbake fra Vietnam. Den er rå til portrett, men ettersom ejg ike tar mye protrett, så får den vente.

 

Lagde en egen tråd for fisheye'n jeg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=915787&hl=

Fisheye er jeg helt blank på - men jeg ser at rullebrett og tricks-folka har mye glede av sånt.

 

Tom

Lenke til kommentar

Hmm. Ikke lett dette. Jeg vil egentlig ha alle tre nå, men fisheye frister mest pga. den utrolig fete effekten. Dog vet jeg ikke om jeg trenger mer vidvinkel (det videste jeg har nå er 35mm), og jeg vet heller ikke om jeg trenger 85/1.8, selv om den også er utrolig fet til portretter. Men jeg tar jo egentlig ikke så mye portretter. Men trenger jeg fisheye egentlig? Hehe.

 

I tillegg skulle jeg hatt en 2x konverter, men jeg har jo ikke betalt kameraet mitt engang? :whistle:

Lenke til kommentar

Det er dette med prioriteringer, noe jeg aldri har vært flink til.

 

Tror det lureste er å prøve å finne ut hva som u saver mest eller mener er viktigst, og kjøpe det først, og ta det derfra.

 

Det er slik jeg kommer til å gjøre det - sommerens innkjøp blir prioritert i forhold til hva jeg har mest nytte av på neste års Asia tur.

 

Det om alltid er surt, er jo at jeg har lyst på sakene NÅ! Og den følelsen gir seg ikke etter fylte førti heller ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen som vil kjøpe:

AF-S 24-120mm f3,5-5,6G VR ED?

 

Skal ha 3500,- for den.

 

Off-topic: Nei, men jeg vil dope deg og ta fotoutstyret ditt :p

Jeg er med.

Så snakenor, med på en fest til helga eller :cool: ?

 

Jeg tar D3 + D300 + 14-24 + 24-70 + 24-120 + 70-200 og de 2 SB-800 blitsene, så kan du få resten ;)

Lenke til kommentar

Er det et greit tilbud med brukt D200 med batteri, lader, reim og bruksanvisning til 6500?

16500 eksponeringer

 

Edit: Eller 7317 eksponeringer 6900,- med 3mnd garanti

 

Isåfall må jeg leve med bare 30mm F/1.4 på en stund... Kanskje fint til aprilfesten men ellers litt upraktisk

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
hehe Gissan, du vil ha objektiver , men du vet ikke helt om du trenger dem. Sånn som det høres du så har du alt :)

Hehe. Tja, kanskje jeg har det, men...

 

Jeg har nå 1D Mark II, 35-70mm f/3.5-4.5, 70-200mm f/4L og 300mm f/4L IS USM.

 

Jeg bruker mest 300mm'en, men kunne trengt en 2x konverter for de fuglene som er langt vekke.

Jeg bruker også 35-70mm'en ofte, men jeg har egentlig aldri savnet at det skulle vært videre. Det er bare det at på arket virker det så utrolig trangt, men det er vel kanskje bare vrangforestillinger.

85mm f/1.8 vil jeg ha for å ta fine portretter med god blurret bakgrunn og fin bokeh, men også for å ha noe som er utrolig lyssterkt (på papiret, igjen). Men 70-200 tar de portrettene jeg vil ha, egentlig.

Fisheye vil jeg ha til ... ehhm, alt mulig egentlig. Jeg bare digger den effekten, til skibilder og i sommer og greier. Men fisheye er dyrt.

 

Baah', ikke lett dette.. :)

Lenke til kommentar
hehe Gissan, du vil ha objektiver , men du vet ikke helt om du trenger dem. Sånn som det høres du så har du alt :)

Hehe. Tja, kanskje jeg har det, men...

 

Jeg har nå 1D Mark II, 35-70mm f/3.5-4.5, 70-200mm f/4L og 300mm f/4L IS USM.

 

Jeg bruker mest 300mm'en, men kunne trengt en 2x konverter for de fuglene som er langt vekke.

Jeg bruker også 35-70mm'en ofte, men jeg har egentlig aldri savnet at det skulle vært videre. Det er bare det at på arket virker det så utrolig trangt, men det er vel kanskje bare vrangforestillinger.

85mm f/1.8 vil jeg ha for å ta fine portretter med god blurret bakgrunn og fin bokeh, men også for å ha noe som er utrolig lyssterkt (på papiret, igjen). Men 70-200 tar de portrettene jeg vil ha, egentlig.

Fisheye vil jeg ha til ... ehhm, alt mulig egentlig. Jeg bare digger den effekten, til skibilder og i sommer og greier. Men fisheye er dyrt.

 

Baah', ikke lett dette.. :)

Hva med å kjøpe en 100mm macro til å ha i sekken når du er i bushen? Er jo en haug med fine motiver som dyr å planter.

Lenke til kommentar
hehe Gissan, du vil ha objektiver , men du vet ikke helt om du trenger dem. Sånn som det høres du så har du alt :)

Hehe. Tja, kanskje jeg har det, men...

 

Jeg har nå 1D Mark II, 35-70mm f/3.5-4.5, 70-200mm f/4L og 300mm f/4L IS USM.

 

Jeg bruker mest 300mm'en, men kunne trengt en 2x konverter for de fuglene som er langt vekke.

Jeg bruker også 35-70mm'en ofte, men jeg har egentlig aldri savnet at det skulle vært videre. Det er bare det at på arket virker det så utrolig trangt, men det er vel kanskje bare vrangforestillinger.

85mm f/1.8 vil jeg ha for å ta fine portretter med god blurret bakgrunn og fin bokeh, men også for å ha noe som er utrolig lyssterkt (på papiret, igjen). Men 70-200 tar de portrettene jeg vil ha, egentlig.

Fisheye vil jeg ha til ... ehhm, alt mulig egentlig. Jeg bare digger den effekten, til skibilder og i sommer og greier. Men fisheye er dyrt.

 

Baah', ikke lett dette.. :)

Hva med å kjøpe en 100mm macro til å ha i sekken når du er i bushen? Er jo en haug med fine motiver som dyr å planter.

Hmm.. Er ikke så interessert i makro, egentlig.. Men jeg får en grei forstørrelsesfaktor med 300/4L og 2x konverter.

Insects%20Dragonfly%20109.jpg

Ingen oppskarping at all. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...