inkognym Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) "World Press Photo of the Year 2011" er kåret: http://www.worldpressphoto.org/ Bilder fra Utøya vant andreplass i kategorien Spot News Stories. Advarsel: sterke bilder! http://www.worldpressphoto.org/photo/2012niclashammerstromsns2-al?gallery=2634 Endret 10. februar 2012 av inkognym Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Fy f**n så ekkelt. Så bare på noen få før jeg X-et bort siden. 1 Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ikke noe verre enn andre bilder på samme siden. Men vi er uvant med å se slike bilder fra hjemlige trakter. Dette er fra en terroraksjon i Kabul, som vant andreplass i samme kategori, men for enkeltbilde: Advarsel: sterkt bilde: http://www.worldpressphoto.org/photo/2012massoudhossainisn-2?gallery=2634 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Fy f**n så ekkelt. Så bare på noen få før jeg X-et bort siden. Det er ikke meningen å være ekkel på noen som helst måte!!! Men disse bildene er snille, i forhold til hva vi ser i fra andre kanter av verden. Har sett «grovere» bilder av barn i fra det afrikanske kontinentet, Gaza og opprørene i midt-østen. X-er vi bort de bildene?? Eller er dere mer følsomt å se ett hvit menneske liggende der, død. Kontra et med brun eller sort hudfarge? Jeg kjenner ingen som var på Utøya, ei heller noen som har blitt berørt at dette heller. Så for meg så vekker disse bildene ikke noen spesielle følelser, utover at det er trist og jeg får medfølelse med ofrene og deres familier. Men slik er det med bilder i fra den 3 verden/midt-østen også, det vekker en følelse av tristhet og oppgitthet. Men jeg X-er ikke ut bilder i fra Utøya, eller andre for den saksskyld. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Nei, jeg bruker ikke se på slike bilder som du beskriver. Hverken fra Afrika eller andre steder. Hadde nok syntes de var for ekle de også. Det at dette var bilder fra Norge fikk meg til å ville se dem, men jeg skulle ønske jeg lot være. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser at AUF og AP har gått APe pga bildene, greit nok det men så lenge det finnes ytringsfrihet og man godtar all slags drit fra resten av verden som til og med blir latterliggjort i norsk media så får de finne seg i dette også. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg syns det er feil å angripe bildene. Ja, de er sterke, men vi tillater verre bilder fra andre kanter av verden. Om vi skal begynne å sensurere bilder bare fordi de er "for nærme" så beveger vi oss inn på en skummel vei. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Min reaksjon var bare at jeg personlig syns det er ekkelt å se på. Ikke at jeg vil forby at slike bilder publiseres eller sees på av andre. Bare sånn for å poengtere det, i tilfelle noen misforstår. Regner med at alle forstå at å X-e bort et bilde, er å trykke på krysset "Lukk vindu". 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Min reaksjon var bare at jeg personlig syns det er ekkelt å se på. Ikke at jeg vil forby at slike bilder publiseres eller sees på av andre. Bare sånn for å poengtere det, i tilfelle noen misforstår. Regner med at alle forstå at å X-e bort et bilde, er å trykke på krysset "Lukk vindu". Det var ihvertfall slik jeg tolket deg. Og er helt enig - død og fordervelse er ikke bilder jeg søker etter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Min reaksjon var bare at jeg personlig syns det er ekkelt å se på. Ikke at jeg vil forby at slike bilder publiseres eller sees på av andre. Bare sånn for å poengtere det, i tilfelle noen misforstår. Regner med at alle forstå at å X-e bort et bilde, er å trykke på krysset "Lukk vindu". Skjønte den.. Det var ihvertfall slik jeg tolket deg. Og er helt enig - død og fordervelse er ikke bilder jeg søker etter. Når man skal se et prisvinnende bilde, er det gjerne i fra kategoriene; krig, katastrofer, død og fordervelse.. Så det er ikke helt til å unngå den typer bilder.. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jeg syns det er feil å angripe bildene. Ja, de er sterke, men vi tillater verre bilder fra andre kanter av verden. Om vi skal begynne å sensurere bilder bare fordi de er "for nærme" så beveger vi oss inn på en skummel vei. Det er vel få om noen som seriøst mener man skal sensurere disse bildene; dette går utelukkende på skjønnsvurderinger. At Ap og AUF synes dette er ubehagelig har jeg full forståelse for. Konkurranser er noe folk flest forbinder med ski-VM, kubjeller og sparkeballspill, språklig sett blir overføringen litt krøkkete. Hadde man heller kalt det en markering av fjorårets sterkeste pressebilder er det mindre grunn til å reagere. Eddie Adams' bilde fra Saigon er heller ikke et behagelig skue, men Pulitzer-statusen skulle nok de fleste mene er velfortjent. Priser forbindes med hysterisk glade sportsidioter med gullmedaljer, ikke journalister med lange, søvnløse netter etter grusomme opplevelser. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser dere raskt hva figurene forestiller, eller bør jeg utforme dem på en annen måte? http://img.digit.no/...y_rabbit_-_.jpg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser dere raskt hva figurene forestiller, eller bør jeg utforme dem på en annen måte? http://img.digit.no/...y_rabbit_-_.jpg Raske penger og trege penger? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Ser dere raskt hva figurene forestiller, eller bør jeg utforme dem på en annen måte? http://img.digit.no/...y_rabbit_-_.jpg pengene kommer sakte inn i lommeboka, men de flyr fort ut igjen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) De går tregt inn og raskt ut. Altså pengene, i lommeboka. .. eller som k-h-s sier det., Endret 10. februar 2012 av pybalto Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 pengene kommer sakte inn i lommeboka, men de flyr fort ut igjen. Bør kanskje gjøre forskjellen mellom foran og bak på skilpadden tydeligere. Hadde jeg bare hatt origamiskills og kunne improvisere utover oppskriftene. Jeg spiller heller banjo. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 pengene kommer sakte inn i lommeboka, men de flyr fort ut igjen. Bør kanskje gjøre forskjellen mellom foran og bak på skilpadden tydeligere. Hadde jeg bare hatt origamiskills og kunne improvisere utover oppskriftene. Jeg spiller heller banjo. Kanskje noen prikker som øyne kunne utgjort forskjellen? Utrolig mye kreativt og morsomt som kommer i fra deg nå for tiden! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Bør kanskje gjøre forskjellen mellom foran og bak på skilpadden tydeligere. Hadde jeg bare hatt origamiskills og kunne improvisere utover oppskriftene. Jeg spiller heller banjo. Det var det som jeg snublet på trodde alle pengene gikk ut, men noe raskere enn andre. Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Herregud jeg er lei av å vente på at NEX-møkka skal komme på lager. Nå når kameraene endelig har begynt å bli litt lagervare her og der så er det faen meg objektivene som er klin umulig å få tak i. Innen denne driten har kommet ut i butikkene så er det vel allerede lansert en ny generasjon. FU sony! Dagens utblåsning. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Herregud jeg er lei av å vente på at NEX-møkka skal komme på lager. Nå når kameraene endelig har begynt å bli litt lagervare her og der så er det faen meg objektivene som er klin umulig å få tak i. Innen denne driten har kommet ut i butikkene så er det vel allerede lansert en ny generasjon. FU sony! Dagens utblåsning. NEX-7? Ifølge prisguide.no er det ingen som har på lager, men de som har forhåndsbestilt har kanskje fått? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå