L4r5 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) For min del tok det 14 timer fra sendingen ble lastet opp fra MPX i Sandefjord til det lå på min lokale ICA som er tre minutters rolig gange fra døra mi. Bor ca. halvtime, tre kvarters kjøring fra Bergen sentrum. Det er litt mindre enn de 3-4 dagene det pleier å ta med Posten. Har heller ikke opplevd noe tull med MyPack. Men det er bare andre gang jeg bruker det da. Endret 6. januar 2012 av L4r5 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Har bare gode erfaringer med mypack, pakker fra Komplett er stort sett klar til henting to dager etterpå. Posten bruker gjerne en dag ekstra. Prismessig er det vel litt lavere også. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Spørs om det ikke blir litt som med tjenester som UPS og Fedex. Avhenger mye av den lokale representanten, eller i dette tilfellet utleveringsstedet EDIT: Anbefaler dere å lese dette åpne brevet til Leica fra Ashwin Rao. Ikke tvil om at han er inne på noe: http://www.stevehuffphoto.com/2012/01/06/another-open-letter-to-leica-by-ashwin-rao/ Endret 6. januar 2012 av Krølle Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) F/2.8 eller f4.0 med IS? Vurderer Canon 24-70 2.8 L eller Canon 24-105 4.0 IS L, men klarer ikke helt å bestemme meg. Endret 6. januar 2012 av awesnes Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Trenger du f2.8 eller ikke? For meg er det ikke ble tema da f2.8 er noe jeg må ha, uansett det er IS på 4.0. Endret 6. januar 2012 av k-h-s Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Jeg hadde gått for 24-70/2.8. Begge er jo gode glass, men den ekstra lysfølsomheten kommer svært godt med mange ganger. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 For en mentalitet blant de eldre : http://dittoslo.no/nordstrands-blad/nyheter-nordstrands-blad/ikke-ta-fra-oss-bussen-var-1.6697120 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Har nå et Tamron 17-55mm 2.8, og er jo absolutt greit å ha 2.8, men tror jeg klarer meg uten. Spørsmålet er jo hvor mye IS veier opp for manglende lysstyrke? Dessuten koster jo 70mm 1500 kroner mer (veiledende bruktpris) enn 105mm og er jo kjekt med de ekstra 35 mm. Ikke lett dette gitt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 F/2.8 eller f4.0 med IS? Vurderer Canon 24-70 2.8 L eller Canon 24-105 4.0 IS L, men klarer ikke helt å bestemme meg. Ikke lett - begge har egenskaper som ikke er i den andre. Mange tråder om emnet - gode oppsummeringer her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1309161 Tipper 24-70-etterfølgeren kommer i løpet av våren. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Dæven døtte - Corel har kjøpt opp Bibble. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Dæven døtte - Corel har kjøpt opp Bibble. Oi! Det er bra, ikke sant? Det står i den posten at de beholder støtte for Linux, det er det som er det viktigste for min del. Høre flott ut det som skrives om at de får flere ressurser til UI-design og kvalitetstesting, for det virker det som de trenger. Jeg ser fram til det nye produktet som omtales i posten. Håper det blir problemfritt å kombinere det med eksisterende xmp-filer og kataloger generert av Bibble. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Genial kommentar fra @PopPhoto: "Instead of reading rumored specs of unreleased cameras, we suggest you flip through the manual for your current camera." :D Endret 6. januar 2012 av Trondster 2 Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Han der Ken Rockwell som mange elsker å hate. I tillegg til å teste og mene noe om alt Nikon, så regner jeg med at han også tar en del bilder. Jeg har såvidt sjekket bildene han har publisert på nettsiden, men er usikker på hva jeg synes om de. Hva mener dere? Det er jo en grunn til at jeg undrer meg over dette. Og det er jo selvfølgelig basert på at når man lever av å selge seg ut som en autorietet innen foto og kamerautstyr,også bør kunne levere bilder som bekrefter ens kompetanse og troverdighet på området. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Hva mener dere? Han har jo en distinkt stil, vil jeg si. Og den passer godt til noen av motivene han foreviger. Det er jo en grunn til at jeg undrer meg over dette. Og det er jo selvfølgelig basert på at når man lever av å selge seg ut som en autorietet innen foto og kamerautstyr,også bør kunne levere bilder som bekrefter ens kompetanse og troverdighet på området. Synes de bildene hans stort sett viser at han kan sakene sine. Men det betyr ikke at du må like det. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Oi! Det er bra, ikke sant? Det er klart bedre enn å fortsette slik som de har gjort det i 2011, ihvertfall. Det står i den posten at de beholder støtte for Linux, det er det som er det viktigste for min del. Høre flott ut det som skrives om at de får flere ressurser til UI-design og kvalitetstesting, for det virker det som de trenger. De trenger også folk til å utvikle RAW delen for å legge inn nye kameraer, samt fikse bugs med enkelte eksisterende profiler. Jeg ser fram til det nye produktet som omtales i posten. Håper det blir problemfritt å kombinere det med eksisterende xmp-filer og kataloger generert av Bibble. Jeg tror det blir interessant. Er nok mer en videreføring av dagens program, men med noen forbedringer. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Vi kunne jo for en liten tid tilbake lese at fujifilm satset på hud og kosmetikkprodukter. Tydeligvis har Canon hengt seg på trenden og satser tungt på blomsterbransjen Hvorvidt det selges blomster i termos som vase har jeg aldri sjekket, dessverre Endret 6. januar 2012 av Krølle Lenke til kommentar
cFc Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Han der Ken Rockwell som mange elsker å hate. I tillegg til å teste og mene noe om alt Nikon, så regner jeg med at han også tar en del bilder. Jeg har såvidt sjekket bildene han har publisert på nettsiden, men er usikker på hva jeg synes om de. Hva mener dere? Det er jo en grunn til at jeg undrer meg over dette. Og det er jo selvfølgelig basert på at når man lever av å selge seg ut som en autorietet innen foto og kamerautstyr,også bør kunne levere bilder som bekrefter ens kompetanse og troverdighet på området. Stakk innom siden for å ta en kjapp titt, og fant dette bildet: Styggeste PP noensinne? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Styggeste PP noensinne? Langt derifra - det når ikke opp til tåneglene en gang på enkelte ting jeg har sett. Men ikke det beste jeg har sett fra Herr Rockwell. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Fotohumor i Snowdogs humortråd. Gidder ikke reposte bildet. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Apropos humor. Resultatet blir nok noe slikt når Kai fra Digitalrev skal male Fuji Xpro1 Endret 6. januar 2012 av Krølle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå