Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del ser det ut som det første virkelig spennende speilløstsystemet. Skulle ønske det var en 23mm der også - men de vil kanskje ikke kanibalisere X100-salget. :hmm: Hadde ikke gjort noe om 60mmen var uten macro og en stop raskere, heller for min del. Ellers er det fantastisk at man endelig får pene kamerahus med innebygd søker - uten speil.

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Har drevet og kjørt ut samme test-bilde på forskjellige typer papir idag. Noe papir fikk jeg med da jeg kjøpte skriveren, og noe har jeg kjøpt i etterkant selv (ca 50/50). På en rull med singleweight matt står det absolutt ingenting om papirtype ellerno' - også er det det papiret som fungerer best med photo-sort-oppsett. Har noe Epson doubleweight matt papir her, men det ble langtifra så bra på sortnivået som det ukjente papiret.

Typisk. :ohmy:

Lenke til kommentar

Blir en tur til Oslo sentrum i morgen for å kjøpe 35mm film :D

Hvilken butikk anbefaler dere meg å svinge innom for å kjøpe 2-3 ruller?

Skulle også hatt en rull som var i kamera fremkalt til negativer som jeg kan scanne selv.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan Ren Kockwell hadde en advarsel oppe på siden sin tidligere i dag, hvor det var klart og tydelig at en "phishing-site" med URL wellsfargoadvisors.mworld.com hadde "informasjon" om diverse lekkede produkter, og at dette var phishing for å få folk til å tro det var Wells Fargos webside. Tjah - sånn bortsett fra at mworld-domenet eies av Wells Fargo, at Wells Fargo linker til mworld-sidene og at IP-adressene alle er i samme subnett, forøvrig det også eid av Wells Fargo, så var dette sikkert et alvorlig "phishing-forsøk". Ikke overraskende forsvant nå "plutselig" advarselen fra Kenny Bois webside.

Tror det til tider hadde vært fryktelig morsom lesning hvis Kenny hadde hatt et webforum på sidene sine.. :D

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Dette er hva PEN skulle vært.

Tja, jeg vil nå si at Pen har blitt akkurat det som det burde ha blitt. X-Pro 1 er noe annet. Vil ikke bli overrasket om søkeren er tilpasset objektiver med fast brennvidde, slik at det ikke kommer zoomobjektiver til det.

Spesielt 35mm 1.4 er pirrende, men frykter at den blir litt i overkant stor og ikke minst kostbar...

Det er et bilde av huset med de 3 objektivene. Og 35mm-en ser ut til å ha en grei størrelse. Men er ikke sikker på om priser blir det :)

Lenke til kommentar

Min mor ønsker seg en fotobok med noen av mine bilder til bursdagen hennes i slutten av januar. Vil kjøpe noe i god kvalitet og som er pent å se på - pris er ikke så nøye. Forslag/erfaringer hadde vært supert :)

Jeg har er godt fornøyd med det jeg får hos Japan Photo (du har kanskje sett Akamboka?). Men det er viktig å gjøre godt forarbeid og skru litt på de innstillingene som finnes.

Lenke til kommentar

Noen her som har kastet seg på GTD* bølgen? Ser på rimelige (dvs. gratis) løsninger som er kompatibelt med Windows/Linux og Android.

Ser det finnes programmer som Astrid og Remember the Milk? Er det veien å gå, eller er en løsning med datafil på dropbox smartere?

*) GTD - Getting things done

Denne druknet vel litt i X-Pro 1 og D4 feberen. Er det noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar

Vel...

Tollpost klarer nå å rote til ting de også da. Av de 5-6 pakkene jeg har fått fra dem, har de rota voldsomt med 2 av dem. Vet ikke om de har skjerpet seg, men de hadde for vane å si at en pakke var ankommet utleveringssted dagen før den faktisk kom (utleveringsstedets egne ord).

Lenke til kommentar

For min del foretrekker jeg posten fremfor Mypack. Ikke bare er det null system på mypack (som blir utlevert på min lokale rimi hvor de letet i 30min etter pakken min sist), men jeg opplever også at de er noe trege med sendingene.

Posten har fire-fem butikker hvor de utleverer post innenfor en halvtime av huset mitt (nærmeste to minutter unna, og en rett ved skolen) noe som gjør det praktisk for meg å hente pakker. I tillegg opplever jeg at det heller er butikken som har vært treg med pakkingen enn posten om en vare kommer forsinket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...