Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

God Jul til alle på Akam.no og spesielt hardcore ligaen i Chatte-tråd(en) !

post-46959-0-06526300-1324509602_thumb.jpg

Nikon D700 2 SB-900 med røde fargefilter, 1 SB-900 forfra med gullparaply, innpakkingspapir som bakgrunn og 6 meter LED lysslange hengende bak på hver side. Konvertert til sort-hvit, lagt på rødfargetone som er fjernet på huden og herjet med levels and curves i Nik Capture NX2. Som muligens gravlegges i romjula og erstattes helt av LR3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon D700 2 SB-900 med røde fargefilter, 1 SB-900 forfra med gullparaply, innpakkingspapir som bakgrunn og 6 meter LED lysslange hengende bak på hver side. Konvertert til sort-hvit, lagt på rødfargetone som er fjernet på huden og herjet med levels and curves i Nik Capture NX2. Som muligens gravlegges i romjula og erstattes helt av LR3.

Du har fått med deg at Nikon Capture NX2 har kommet i 64bit utgave? Rimelig brutalt mye raskere rendering vs forrige utgave som kun var 32bit. Bruker forøvrig selv Lightroom3 til det aller meste, har kun Capture NX2 i de få sære tilfellene det kan være nyttig. Capture NX2 gir best kvalitet fra råfilene, men differansen er minimal; så derfor like greit å bruke LR3.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Yaay - 14mm f/2.8 Samyang! :)

Bilder av godsaken:

post-71211-0-63342500-1324567761_thumb.jpg post-71211-0-78196900-1324567768_thumb.jpg

Bilde med godsaken:

post-71211-0-33850900-1324567755_thumb.jpg

Artig å samtidig kunne ta bilde av bensinstasjonen utenfor og - uhm - føttene sine. :D

Exif og sånt i bildene. Vel - ikke fullt så mye i bildet med Samyangen (som forøvrig var på full åpning) - uten noen kontakter på EF-versjonen vet ikke kameraet en gang om det er et objektiv på huset.. ;)

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har fått med deg at Nikon Capture NX2 har kommet i 64bit utgave? Rimelig brutalt mye raskere rendering vs forrige utgave som kun var 32bit. Bruker forøvrig selv Lightroom3 til det aller meste, har kun Capture NX2 i de få sære tilfellene det kan være nyttig. Capture NX2 gir best kvalitet fra råfilene, men differansen er minimal; så derfor like greit å bruke LR3.

Jupp skal teste det litt i romjula - årsaken til jeg at vil over på LR3 hvis jeg får brukt det skikkelig er at det støtter RAW filene til både Nikon D300/D700 og Olympus E-P3 så slipper å sjonglere mellom flere systemer. Bare å legge på logo/watermarks er en drøm i LR3 så en del testing framover vil avgjøre hva jeg satser på framover.

Lenke til kommentar

Yaay - 14mm f/2.8 Samyang! :)

Bilder av godsaken:

post-71211-0-63342500-1324567761_thumb.jpg post-71211-0-78196900-1324567768_thumb.jpg

Bilde med godsaken:

post-71211-0-33850900-1324567755_thumb.jpg

Artig å samtidig kunne ta bilde av bensinstasjonen utenfor og - uhm - føttene sine. :D

Exif og sånt i bildene. Vel - ikke fullt så mye i bildet med Samyangen (som forøvrig var på full åpning) - uten noen kontakter på EF-versjonen vet ikke kameraet en gang om det er et objektiv på huset.. ;)

Siklet på den litt selv. Men hopper rett på 16-35/4 litt uti neste uke! :) Dyrere, men ser for meg at 14mm + 24-70 hadde blitt et veldig stor sprang mellom 14-24. :) Får håpe du blir fornøyd med objektivet!

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Flickr og opplastningen fra Lightroom 3 til nevnte bildetjeneste. Bildet jeg laster opp har en størrelse på 3746 x 2841, men innen det havner på flickr er størrelsen blitt stusselige 1024 x 777. Jeg har ikke krysset av for å automatisk nedskalere bildet i lightroom instillingene ved bruk av Flickr, og kan ikke fatte hvorfor jeg ikke får størrelsen jeg er ute etter. Noen som har et svar på lur? :)

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med Flickr og opplastningen fra Lightroom 3 til nevnte bildetjeneste. Bildet jeg laster opp har en størrelse på 3746 x 2841, men innen det havner på flickr er størrelsen blitt stusselige 1024 x 777. Jeg har ikke krysset av for å automatisk nedskalere bildet i lightroom instillingene ved bruk av Flickr, og kan ikke fatte hvorfor jeg ikke får størrelsen jeg er ute etter. Noen som har et svar på lur? :)

Du har ikke flickr pro.

Lenke til kommentar

Du har ikke flickr pro.

Løsningen er såpass simpel som det altså. Takk for svar. Da får nesten Pro kjøpes som en førjulsgave :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Canon 24-70 F/2.8 L eller Canon 24-105 F/4 IS på 7D (eller andre crop-kameraer)?

Mitt Tamron 17-50mm fikk seg en ufrivillig tur i bakken forleden og har siden det vært noe utsabilt. Får en feilmelding etter hvert bilde. Feilmeldingen forsvinner etter et par sekunder og sånn sett fungerer objektivet fortsatt, men noe irriterende er det jo.

Så da spørs det om jeg ikke må ut på jakt etter et nytt normalzoom-objektiv. Har lyst til å gå over til et L-objektiv. Ulempen med de to nevnte er at jeg er redd for at de kan bli for trange. 17-40 mm føler jeg har litt for lite zoom, er en del ganger jeg har savnet litt mer zoom på Tamron'en. Dessuten har det ikke IS.

Av "ikke-L"-objetiver har vel 15-85mm fått en del skryt, er dette "godt nok" til 7D? Men lysstyrken er jo ikke veldig bra, men IS veier vel litt opp for det. Og Canon 17-55 mm F/2.8 IS er vel bra.

Jeg har jo Sigma 10-20 mm, så sånn sett er jo vidvinkeldelen dekket opp (resten av utstyret er listet opp i signaturen). Har ingen umiddelbare planer om å gå over til FF, men ikke utenkelig at det kan skje en gang.

Budsjettet vil nok være på ca. 5000, og handler gjerne brukt.

Lenke til kommentar

Våknet til en melding på telefonsvareren fra en interiørarkitekt.

De er igang med å skulle bygge nytt hotell i Narvik og ønsket å kjøpe ett av bildene mine fra Narvik til bruk på den ene veggen i baren :)

(så var det bare det lille problemet med at orginalfila var stjålet og at jeg kun sitter med en 1800x1111 stor fil).

Edit: De får det jo evt. ganske billig, så tror det blei salg her :)

Endret av egilh
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...