Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en tid tilbake fant jeg et par eldre Nikkor objektiver etter min far. I dag fant jeg enda et, nærmere bestemt Nikkor 50mm 1.2 som må stamme fra 80-90 tallet. Jeg skulle gjerne fått testet objektivet på et canon dslr. Noen som har erfaring med slike adaptere som ikke koster skjorta (er jo tross alt ikke autofokus, så AF bekreftelse er ikke nødvendig) :)

Lenke til kommentar

Nikkor 50mm f/1.2 er et kult objektiv, og det er i produksjon enda. :yes:

Fokusbekreftelse er utrolig kjekt, særlig når man ikke har autofokus. Jeg har ingen erfaring med adaptere til Canon, men har prøvd mye fra billigste ræl til dyre originaladaptere på µ4/3, og det funker like bra alt sammen. De billigste har mer slark, kjennes litt mindre pålitelige ut, men de funker.

Lenke til kommentar

Nikkor 50mm f/1.2 er et kult objektiv, og det er i produksjon enda. :yes:

Det kan jeg bekrefte, kjøpte mitt nytt for et par år siden... magisk :)

Edit:

Måtte vente 6 måneder før de produserte det da men... verdt all ventingen

Endret av TGB
Lenke til kommentar

For en tid tilbake fant jeg et par eldre Nikkor objektiver etter min far. I dag fant jeg enda et, nærmere bestemt Nikkor 50mm 1.2 som må stamme fra 80-90 tallet. Jeg skulle gjerne fått testet objektivet på et canon dslr. Noen som har erfaring med slike adaptere som ikke koster skjorta (er jo tross alt ikke autofokus, så AF bekreftelse er ikke nødvendig) :)

Ingen problem, bestill fra eBay og bruk gjerne Roxsen, og kjøp med fokusbekreftelse.

Lenke til kommentar

Nikkor 50mm f/1.2 er et kult objektiv, og det er i produksjon enda. :yes:Fokusbekreftelse er utrolig kjekt, særlig når man ikke har autofokus. Jeg har ingen erfaring med adaptere til Canon, men har prøvd mye fra billigste ræl til dyre originaladaptere på µ4/3, og det funker like bra alt sammen. De billigste har mer slark, kjennes litt mindre pålitelige ut, men de funker.

Takk for svar. Da havner det forhåpentligvis inn et adaptaer mot slutten av nyårets første måned. Tenker det tar litt tid med postverket i disse dager :)

Nå må dere ikke glemme og putte en hundrelapp eller to i gryta til frelserarmen før jul, eneste "frivillige" organisasjon som jeg respekterer :)

En hundrelapp og to er levert i gryta til frelsesarmeen mot et bilde av den frivillige som voktet pengene og gavene som lå bak. Av erfaring pleier mennesker å vise sitt sanne "jeg" om du allerede har gjort noe for å glede. På samme måte fikk en tigger (etnisk norsk vel og merke)en kopp kaffe og pepperkaker mot at jeg fikk et bilde. Supert når begge parter kan gi litt fra seg :)

snip

Takk for svar. I en jungel med adaptere er det ikke lett å finne fram. Linkene dine kom godt med :)

Lenke til kommentar

For min del tenker jeg alltid to ganger over hva jeg legger ut, kun venner med folk jeg virkelig kjenner, har skjult profilen mot offentlige søk, alle bilder hvor jeg er tagget på må godkjennes før de blir tilgjengelige, og jeg har selv valgt hvem som kan se bilder jeg er i, har lagt ut, statuser, veggmeldinger osv. Føler jeg har god oversikt over hvem som kan se meg, og hva jeg har lagt ut :)

Lenke til kommentar

Fjeseboka blir bare bedre og bedre :)

Link

Tjenesten er i praksis en ny profilside hvor alt du har skrevet og gjort på Facebook, blir synlig i en kronologisk tidslinje.

Jepp, timeline var en etterlengta oppgradering. :) Har hatt den en stund nå og bare gått å venta på at det endelig skal bli lansert.

Skjønner ikke helt hvorfor folk lager noe oppstyr rundt det. Det er jo ikke som at facebook plutselig har publisert masse nytt innhold for deg. Det er jo akkurat det samme som før, bare mye lekrere og mer brukervennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...