Killswitch Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ryktebørsen en fin greie, her påståes det at Nikon D4 specsene har lekket ut: Rykte! Syns ikke det bildet så veldig troverdig ut men... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Noen som har (lest/hørt om) en fotoramme de kan snakke varmt om? Planlegger å gi en til mormor i julegave. kjøpte selv en Kodak Easyshare til både mine foreldre og svigers. Enkel å bruke, med fjernkontroll og bevegelsessensor, og plass til en helvetes masse bilder. Helt grei, hverken mer eller mindre. Tror det var en P86. Var egentlig ute etter en ramme jeg kunne administrere over nett, men de løsningene som har kommet så langt ser litt jalla ut. Sender heller et minnekort med noen hundre bilder hver 3 måned, rammen importerer selv, så den er ganske idiotsikker. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ryktebørsen en fin greie, her påståes det at Nikon D4 specsene har lekket ut: Rykte! Syns ikke det bildet så veldig troverdig ut men... Er vel heller en eller annen fanboys våte drøm... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Bildet er nok manipulert, men speclisten er kopiert fra Nikonrumors, og hevdes å være så godt som spikret. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Ikke dumt isåfall. Eneste jeg har å "utsette" på spec lista er at Nikon isåfall legger seg på færre bilder pr sekund enn Canons nye flaggskip, til tross for et færre antall MP. Ellers, min juleferie har offisielt startet, men fikk også godkjent tema for bacheloroppgaven jeg skal skrive over jul: Pressefotografens fremtid. Endret 13. desember 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
egilh Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg tenkte jeg skulle bestille en 50x70 akvarell utskrift fra fotovideo til jul. Jeg har eksportert fila i maks størrelse fra LR i beste JPG kvalitet, likevel sier programmet til FV at det er dårlig kvalitet? Kan det stemme? Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Oppskaler filen i PS eller LR. 8268 x 5907 piksler (50x70cm med 300 pixels/inch). Endret 13. desember 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Hvordan søker man opp egne bilder på nettet? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ble vel nevnt for et par sider tilbake at man her kan laste opp sitt eget bilde ved å trykke på kameraet http://www.google.no/imghp?hl=no&tab=wi Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Hehe, tok ikke lang tid å finne bildene mine på andre nettsider... Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hvordan søker man opp egne bilder på nettet? Tenker du på å avsløre eventuell ulovlig bruk og slikt? I teorien skal vel TinEye funke til det, men mine erfaringer tilsier at den ikke alltid er helt til å stole på. Det burde også funke å søke på serienummeret til kameraet med Stolen Camera Finder, men det har jeg aldri prøvd ut. Det burde eksistere en søkemotor for å søke etter annen exif-informasjon også, det er jo et eget felt for copyright-info i exifen, men jeg har aldri funnet noe verktøy som kan brukes til det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Det som er litt skummelt er at jeg fant et bilde på en asiatisk side, men google klarte ikke å finne det som lå på foto.no, hvor jeg hentet versjonen fra. Så tipper de bruker exifen til å søke med, samt noen algoritmer for å se selve bildet. Interessant uansett... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Helt genial - skal sees: 1 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Eneste konklusjonen jeg fikk ut av den Trondster, er at jeg må kaste meg i dekning neste gang jeg ser en canonsk 70-200:P Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Eller når du ser noen ta ladegrep på en 100-400! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det som er litt skummelt er at jeg fant et bilde på en asiatisk side, men google klarte ikke å finne det som lå på foto.no, hvor jeg hentet versjonen fra. Så tipper de bruker exifen til å søke med, samt noen algoritmer for å se selve bildet. Interessant uansett... Alle mine fotballbilder i fra 2011 er på www.kfl.no fikk derimot ikke opp noen treff i fra den når jeg søkte på noen av mine bilder... Derimot kom diskusjon.no opp :!: Fikk noen tyske fotballforum, og en litauisk blogg men ikke av noen store "skader". Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ser dere problemer med å printe ut 60x90 cm svart hvitt bilde fra min 12 mpx Sony A500? Er 12 mpx nok for å kunne dekke 90 x 60 cm uten at det blir pikslete eller grøtete? Jeg har laget en tabell som viser sånn noenlunde hva du kan forvente ift antall MP/DPI vs betrakningsavstand. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Egentlig er vel optimal oppløsning på print ene og alene avhengig av hvor stor del av synsfeltet bildet skal dekke når du betrakter bildet - størrelsen på mediet, betraktningsavstand og ppi er egentlig bare interessant for å finne hvor stor del av synsfeltet bildet skal dekke og for å beregne oppløsningen. Det burde være likegyldig om det er et lite bilde du holder tett mot nesen eller et stort bilde du ser på avstand - så lenge bildet dekker like mye av synsfeltet kan du ut fra det finnes optimal oppløsning. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Egentlig er vel optimal oppløsning på print ene og alene avhengig av hvor stor del av synsfeltet bildet skal dekke når du betrakter bildet - størrelsen på mediet, betraktningsavstand og ppi er egentlig bare interessant for å finne hvor stor del av synsfeltet bildet skal dekke og for å beregne oppløsningen. Det burde være likegyldig om det er et lite bilde du holder tett mot nesen eller et stort bilde du ser på avstand - så lenge bildet dekker like mye av synsfeltet kan du ut fra det finnes optimal oppløsning. Jada. Det er mange variabler. Tabellen jeg har laget gir bare en indikasjon, og er ingen fasit. Langtifra. T.o.m. bildetype har sitt å si. Duse bilder kan sikkert skrives ut større, men bilder med mye struktur må ha lengre betrakningsavstand med samme oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå