Kenneth Solfjeld Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg finner ikke ord..Lee Jeffries. Imponerende? Gripende? Det er tydelig at fotgrafen har rimelig vid vinkel på en del av portrettene. Ikke at det gjør noe. Beklager å bli nødt til å quote dette innlegget en gang til. Men jeg må få si noe om den etablerte oppfatningen om at man ikke skal bruke vidvinkel til portretter. Vel.. De mest interresante portrettene jeg har sett i det siste har vært tatt med vidvinkel. Jeg vet ikke hvem som har funnet på den regelen at vidvinkel ikke bør brukes til portretter. Men det er bullshit i mine øyne. I noen tilfeller kan man forsterke uttrykket ved bruk av vidvinkel. 2 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Poenget er avstanden til motivet, som gir perspektivet. Å skyte tettere på motivet gir mindre flatterende trekk, men gir en annen nærhet - at man får en nærhet til motivet fordi personen oppleves veldig tett på - noen ganger ubehagelig tett på - og det fungerer veldig bra hvis det er gjort riktig. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Den mediaskapte smørpanikken begynner og bli veldig gøy å følge med på. Russer tatt med 60kg smugglersmør på svinesund, svartebørsen tilbyr smør for 1200.- kg, smøreturer til Danmark etc. Er redd vi ser begynnelsen på smørkarteller og om ikke lenge så råder smør-mafian Norge med sine smørbare forbrytelser, og frismørerlosjer vil dukke opp med sine hemmelige smurte lefsemøter. Trodde agurktider hørte sommeren til jeg 3 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Nå som du har fått en tilståelse på svart/hvit. Hva med og sende en mail hvor du opplyser at normalt så er prisen dobbel av standard satser "18hundre og noe ?" samtidlig at du forteller at det er en prinsippsak siden denne type av tyverier har øket de siste årene og at fotomiljøene er klar over dette og ikke vil at dette skal utvikle. Man må også ta med i betraktning om du skal har noe forretningsmessigst med avisen på et senere tidspunkt. Ja, fikk dette tipset av en annen også. Men også legge på 1000kr som et straffegebyr for ulovlig bruk. Altså 1500kr. Enda så er vi jo langt unner "standard". Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 7d'en min har begynt å levere korrupte raw-filer :-/ Ca. 1 av 40 bilder.. ikke verdens undergang akkurat, men irriterende. ..og ja, det er selvpåført skade x) Flislagt såpeglatt gulv holdt på å knuse bakdelen min i samme slengen : p http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=164286 your lucky day? en som vil kjøpe 7d dele-kamera 1 Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 7d'en min har begynt å levere korrupte raw-filer :-/ Ca. 1 av 40 bilder.. ikke verdens undergang akkurat, men irriterende. ..og ja, det er selvpåført skade x) Flislagt såpeglatt gulv holdt på å knuse bakdelen min i samme slengen : p http://foto.no/cgi-b...e.cgi?id=164286 your lucky day? en som vil kjøpe 7d dele-kamera Oh my.. takker for den!! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Den mediaskapte smørpanikken begynner og bli veldig gøy å følge med på. Russer tatt med 60kg smugglersmør på svinesund, svartebørsen tilbyr smør for 1200.- kg, smøreturer til Danmark etc. Er redd vi ser begynnelsen på smørkarteller og om ikke lenge så råder smør-mafian Norge med sine smørbare forbrytelser, og frismørerlosjer vil dukke opp med sine hemmelige smurte lefsemøter. Trodde agurktider hørte sommeren til jeg Ja de første will f### for smør har allerede dukket opp... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Syns hele smørkrisa er et margarinalt problem.... Ihvertfall så lenge begge butikkene innenfor gangavstand fortsatt har nok smør. Lenke til kommentar
gulnisse Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Syns hele smørkrisa er et margarinalt problem.... Ihvertfall så lenge begge butikkene innenfor gangavstand fortsatt har nok smør. Ja, må si meg enig der. Bruker egentlig ikke noe særlig smør, men har da fått med meg at vi har blitt rammet av en stor krise her i landet. Så overraskelsen var stor da jeg tuslet bort til nærmeste butikk, midt i sentrum av en ganske stor norsk by, og oppdaget av det var mer enn nok smør der Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Den mediaskapte smørpanikken begynner og bli veldig gøy å følge med på. Russer tatt med 60kg smugglersmør på svinesund, svartebørsen tilbyr smør for 1200.- kg, smøreturer til Danmark etc. Er redd vi ser begynnelsen på smørkarteller og om ikke lenge så råder smør-mafian Norge med sine smørbare forbrytelser, og frismørerlosjer vil dukke opp med sine hemmelige smurte lefsemøter. Trodde agurktider hørte sommeren til jeg Ja de første will f### for smør har allerede dukket opp... Lurer på hva de bruker som glidemiddel Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Fløte! Smøret kjernes underveis... Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Fløte! Smøret kjernes underveis... ewwww... Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ja, må si meg enig der. Bruker egentlig ikke noe særlig smør, men har da fått med meg at vi har blitt rammet av en stor krise her i landet. Så overraskelsen var stor da jeg tuslet bort til nærmeste butikk, midt i sentrum av en ganske stor norsk by, og oppdaget av det var mer enn nok smør der Sikker på at det var smør og ikke var margarin du så? For der er det ingen mangel. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Noen lager smør sjøl. Så skriver dem det i avisa. Tar ikke så lang tid egentlig. http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article5842369.ece Lenke til kommentar
Fract Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Edit: jeg bomma vist med noen år... Slett meg Endret 12. desember 2011 av Vindihaaret Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Elkjøp har timestilbud i dag, foto har fått sin time fra 23-24. Står ikke noe om hva som kommer på tilbud. http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-Start?PageletUUID=f0WsGQVp6a8AAAE0dCgnGzEf&scid=EXT_NEWSLETTER_TIMESTILBUD_W50-11 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Litt humor på en ellers meget grå dag: Endret 12. desember 2011 av tomsi42 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) http://www.hardware.no/artikler/lacie_photon_vision_ii_20/11130 FIKK denne nettopp, venter på den skal "tine" (vært kald lenge) før jeg kobler den til. noen som har no erfaring med den? edit: da er den kobla opp og sammenligner med andre skjermen min: merker jeg skulle kalibrert skjermene mine ja, er så totalt forskjellig mellom min benq" 19" og denne Endret 12. desember 2011 av Bjørnli Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Nå, har du fått tinet opp skjermen Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 ja, du hvis ser posten min redigerte jeg den når det var gjort, anyways: http://fotovideo.no/Produkter/Kompaktkamera/Tilbeh%C3%B8r-video/Stativ/Stativ---Tripod/Gorillapod/Gorillapod-Focus-T%C3%A5ler-opptil-5-kg-119444-p0000110312.aspx hva er grei pris for den? passe brukt, aner ikke helt hva disse går for brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå