Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er lei av å vente på Tilt/Shift objektivet mitt. Det er fremdeles hos serviceproffen etter 4 uker. På serviceproffen vet de tydligvis ikke hva de holder på med. Vedkommende som holder på med objektivet måtte visst nok få råd til fra Sverige. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan innse sin inkompetanse og bare sende objektivet til Sverige eller Tyskland. Får vell objektivet tilbake om 9 uker, med samme feil. Yes I mad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Heiv inn FF 9 beta, og den er faktisk rask og stabil, minner meg om den gangen jeg gikk i fra IE til FF. En god ytelses økning føles det ut som.. Kanskje det blir FF fremover gitt.. :)

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er lei av å vente på Tilt/Shift objektivet mitt. Det er fremdeles hos serviceproffen etter 4 uker. På serviceproffen vet de tydligvis ikke hva de holder på med. Vedkommende som holder på med objektivet måtte visst nok få råd til fra Sverige. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan innse sin inkompetanse og bare sende objektivet til Sverige eller Tyskland. Får vell objektivet tilbake om 9 uker, med samme feil. Yes I mad.

Synes på generelt grunnlag at servicenivået har sunket kraftig de siste årene. Men en ting skal Panasonic ha, de sendte i hvertfall objektivet mitt til Tyskland rimelig raskt. Men de klarte ikke å fikse det de heller, så jeg endte opp med en ny en. Men de tok totalt to måneder fra objektivet ble sendt til jeg fikk det tilbake.

Lenke til kommentar

Synes på generelt grunnlag at servicenivået har sunket kraftig de siste årene. Men en ting skal Panasonic ha, de sendte i hvertfall objektivet mitt til Tyskland rimelig raskt. Men de klarte ikke å fikse det de heller, så jeg endte opp med en ny en. Men de tok totalt to måneder fra objektivet ble sendt til jeg fikk det tilbake.

Kan nok være enig med deg der. Jeg har intet å utsette på ur og foto, hvor jeg handler. Jeg forventer derimot at Serviceproffen er i stand til å reparere proff utstyr rimelig raskt. Det er helt utrolig kjipt å gå uten utstyr man har betalt mange penger for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

7d'en min har begynt å levere korrupte raw-filer :-/ Ca. 1 av 40 bilder.. ikke verdens undergang akkurat, men irriterende. ..og ja, det er selvpåført skade x) Flislagt såpeglatt gulv holdt på å knuse bakdelen min i samme slengen : p

Høres mer ut som et minnekortproblem.

Lenke til kommentar

7d'en min har begynt å levere korrupte raw-filer :-/ Ca. 1 av 40 bilder.. ikke verdens undergang akkurat, men irriterende. ..og ja, det er selvpåført skade x) Flislagt såpeglatt gulv holdt på å knuse bakdelen min i samme slengen : p

Høres mer ut som et minnekortproblem.

Trodde jeg og først, men nå har jeg prøvd 2 andre (fra forskjellige produsenter), samt prøvd minnekortet i en 5d uten problemer etter 1000+ eksponeringer. Camera & Videoteknikk hadde heller ingen andre forslag enn å leve med det

Lenke til kommentar

Trodde jeg og først, men nå har jeg prøvd 2 andre (fra forskjellige produsenter), samt prøvd minnekortet i en 5d uten problemer etter 1000+ eksponeringer. Camera & Videoteknikk hadde heller ingen andre forslag enn å leve med det

Det hadde ikke jeg klart å leve med. Tror også den er vanskelig å fikse, så du må nok belage deg på å erstatte den. Har du forsikring du kan bruke?

Lenke til kommentar

Klarer du å tvinge frem feilen? Høykant, opp/ned, riste hardt mens du knipser? I såfall kan det være en dårlig kontakt. Jeg kjøpte en gang en tv, den virka fint om den lå på siden. Da var det bare en løs kontakt.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke jeg klart å leve med. Tror også den er vanskelig å fikse, så du må nok belage deg på å erstatte den. Har du forsikring du kan bruke?

Ingen forsikring nei.. helt ærlig så er jeg godt fornøyd med at den i det hele tatt tar bilder - tross alt, jeg knuste det ned i flisbelagt gulv : (

Klarer du å tvinge frem feilen? Høykant, opp/ned, riste hardt mens du knipser? I såfall kan det være en dårlig kontakt. Jeg kjøpte en gang en tv, den virka fint om den lå på siden. Da var det bare en løs kontakt.

Har sett over de korrupte filene nå, og det er litt flere ødelagte av de tatt horisontalt enn vertikalt, men jeg tror nok det bare er tilfeldig. Nedre høyre del av bildet er masse fargerike streker..

Skal prøve å riste litt og se hvor korrupt jeg klarer å få bildene :p

Endret av H_Treider
Lenke til kommentar

Såg nettop litt gjennom bildekritikken, og begyndte å lure:

Har bildenivået sunket etter at digit.no og akam.no blei slått sammen?

Bildetrådene held etter mitt syn høgre kvalitet enn bildekritikken. Og bildetrådene er meint som "tømmingstasjon" for bilder du ikkje ville legge inn i bildekritikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...