Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Av de jeg fant frem nå så virker denne avisen å være ganske seriøs.

http://www.sodahead.com/living/youre-so-far-away-life-is-hard-to-cope-with/blog-392745/

Kanskje jeg skal sende inn en regning pr mail..

Edit: Takk :]

Edit2: Vet forøvrig at det er mange som sliter med samme problemet.

Mener å huske at sn0dig også fant det ene bildet sitt over alt. Et som han tok på en mark ute ved Sola.

et kjapt søk på et av bildene mine. Fikk 8000 spenn for det når jeg fant ut at en nederlandsk DJ hadde brukt det på flere av sine covre. Alle wallpaper sidene og bloggene det ligger på har jeg gitt opp. Har et bilde som har blitt brukt på natgeo.com som har blitt stjålet av alt-for-mange mennesker.

Bruk google sitt søkeverktøy. http://www.google.no/imghp?hl=no&tab=wi

Klikk på fotoapparatet i søkeboksen.

Edit: Fikk plutselig energi til å ta fatt i problemet igjen. Skal skrive et kort sammendrag med krav osv og sende til samtlige som benytter seg av bildene mine.

Dette bare bekrefter mine mistanker om et vanlig problem. Jeg er heldig med det bildet, siden det "bare" har blitt publisert på 17 forskjellige blogger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste løsningen er og vannmerke bildene, blir ikke så fint men det blir færre som gjenbruker det da.

Edit: mener jeg har sett en eller annen plass at bilder er uten vannmerke og når man da prøver å kopiere de så er det et vannmerke på tvers over hele bildet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Den eneste løsningen er og vannmerke bildene, blir ikke så fint men det blir færre som gjenbruker det da.

Edit: mener jeg har sett en eller annen plass at bilder er uten vannmerke og når man da prøver å kopiere de så er det et vannmerke på tvers over hele bildet.

Hva mente du med det?

Skal helt klart begynne å vannmerke bildene mine hele tiden (gjør det nå og da).

Lenke til kommentar

Da ble det en Samsung Galaxy tab 10.1" (uten 3G) som julegave til familien gitt. Prisen var under 3000 kroner, (2990 på Smart Club).

Har tenkt til å prøve å la den være uåpen til julaften, det kjenner jeg kan bli en utfordring...

Jaja, klarte å vente to dager da iallefall.... Fant ut at siden jeg skal et sted uten trådløst internett i julen at det kunne være lurt å slenge inn noen spill og applikasjoner på den.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Jaja, klarte å vente to dager da iallefall.... Fant ut at siden jeg skal et sted uten trådløst internett i julen at det kunne være lurt å slenge inn noen spill og applikasjoner på den.

Det er det som er faren med å allerede ha kjøpt julegaven. Jg må vente til fredag før jeg får hentet min tablet. Men det er en førjulsgave, så den kan jeg åpne med en gang :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mente du med det?

Skal helt klart begynne å vannmerke bildene mine hele tiden (gjør det nå og da).

Tja, var vel for et par år siden jeg skulle laste ned/kopiere et par produktbilder, og når jeg åpnet de i bildemappen så var det et vannmerke på tvers over bildene. sikkert en form for beskyttelse de hadde på hjemmesiden deres.

Canon har noe tilsvarende på de elektroniske brukermanualene, på skjermen er de helt normale men hvis jeg skriver ut noen så står det COPY over hele siden "vannmerke".

Lenke til kommentar

Folk har nada peiling på copyright, ei jeg har tatt bilder av så jeg en fin oppdatering på FB da alle tydeligvis deler alt om dagen og det var en som hadde tatt bilde og brukt som wallpaper. Hu skrev at det hadde ikke han lov av, hvor han svarte at så lenge man la det ut på nettet så kunne alle bruke det som man ville...yey

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, var vel for et par år siden jeg skulle laste ned/kopiere et par produktbilder, og når jeg åpnet de i bildemappen så var det et vannmerke på tvers over bildene. sikkert en form for beskyttelse de hadde på hjemmesiden deres.

Canon har noe tilsvarende på de elektroniske brukermanualene, på skjermen er de helt normale men hvis jeg skriver ut noen så står det COPY over hele siden "vannmerke".

Høres jo ut som at de har vannmerket orginalen (les: brukbar oppløsning), mens thumbnailen, som linker til det større bildet, ikke har noe merke. Finnes nok bedre løsninger, men dette er jo noe de fleste kan mekke selv uten store krumspring.

Edit: Fjernet noen quotes.

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar
Japanphoto.no

God morgen alle sammen!

Da ser det ut som at dere har kåret en vinner av vår første ¨Bestem-ditt-eget-tilbud-konkurranse!¨

Gratulerer Samyang 35mm f/1.4!

Sjokkprisen vil bli publisert på vår vegg kl, 12.00!

Det blir et eksklusivt tilbud reservert kun for våre Facebook-venner!

Kampanjen vil gjelde fra og med kl. 12:00 i dag til og med lørdag 9.12.2011!

Førjulshilsen,

Japan Photo

link

Suck it, dere som ikke har facebook ;)

Har allerede Samyang 35mm, ellers hadde jeg nok gått for den i dag.

Når JP melder om sjokkpris tror jeg de mener det, går nok noen kronasjer ut av reklamebudsjettet.

Endret av sn0dig
  • Liker 1
Lenke til kommentar

link

Når JP melder om sjokkpris tror jeg de mener det, går nok noen kronasjer ut av reklamebudsjettet.

Hum, er ikke dette en kopi av FotoVideo sin kampanje? eller motsatt? :p

Vi nærmer oss 6000 personer som liker FotoVideo. Siden det er jul, kommer vi med et særdeles godt og unikt tilbud KUN til våre entusiaster på Facebook.

Endret av egilh
Lenke til kommentar

link

Vi nærmer oss 6000 personer som liker FotoVideo. Siden det er jul, kommer vi med et særdeles godt og unikt tilbud KUN til våre entusiaster på Facebook.

Er nok neppe FV eller JP som er først med en sånn kampanje...

Lenke til kommentar

link

Jeg også synes det ser ut som JP henger seg på kampanjene til FV, de har kanskje ikke fantasi nok til å lage egne :)

Lenke til kommentar

Er nok neppe FV eller JP som er først med en sånn kampanje...

Det har du nok rett i.

Reagerte mest på at jeg så den på FotoVideo igår før JP slapp sin.

Forøvrig virker det til å ha vært mye av slikt i det siste, FV kjører en kampanje og JP følger etter.

Mulig det er jeg som ikke har fått det med meg, men virker som JP har lite fantasi når det kommer til tilbud om dagen.

Lenke til kommentar

Ble det Asus Transformer på deg?

Det ble det - henter den i morgen.

Jeg har bare kjøpt selve tablet'en, og en USB dongle. Og et lite microSD kort til musikk, da. Mest for å se hvor langt jeg kommer med det oppsettet. Føler jeg for behovet, så kommer jeg til å kjøpe tastatur-dokken også.

Lenke til kommentar

Hvem som henger seg på hvem er vel likegyldig for oss.

Om de bestemmer seg for å konkurrere på den måten, så er vel konsekvensene for oss forbrukere ingenting annet enn positive :thumbup:

For de av oss som ikke er på Facebook, så er det vel kun negative konsekvenser. For når det er tilbud på Facebook, så er det et annet tilbud som ikke er der. Så dermed blir vi diskrimimert.

Og før dere kommer med "Men det er bare å melde seg inn på Facebook", glem det. Det er ikke et tema.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...