Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Hvor får man Tri-X 400 i 35mm format billigst?

Kommer litt an på hvor du er, men i Oslo fant jeg Studio Technika i Gøteborggata rimelig. Se http://bilder.as/studiotechnikabu.html for mer info.

Har hatt iPad i snart ett år og har ennå ikke merket noe av denne tvangstrøya Apple operer med. Ja, man må bruke iTunes og Apples egen butikk, men det er da ikke så ille? Tror kanskje jeg ville brydd meg mer for 10 år siden enn hva jeg gjør nå. I disse dager vurderer jeg jo til og med en iMac! :\

For oss som faktisk kan tenke oss å lage noen egne programmer, så er det faktisk en tvangstrøya da man må gå igjennom AppStore. Eller jailbreake - og det blir bare for dumt.

Den er jeg enig i, men om man ikke skal lage egne programmer så er det ikke så ille igjen. Det kommer jo helt an på hva man skal bruke den til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er jeg enig i, men om man ikke skal lage egne programmer så er det ikke så ille igjen. Det kommer jo helt an på hva man skal bruke den til.

Jeg er av den holdningen at selv om det ikke er ille for meg, så er det fortsatt ingen grunn til å støtte slike krumspring.

Lenke til kommentar

Hvor får man Tri-X 400 i 35mm format billigst?

Kommer litt an på hvor du er, men i Oslo fant jeg Studio Technika i Gøteborggata rimelig. Se http://bilder.as/studiotechnikabu.html for mer info.

Jeg er i Stavanger, så tenker over nettet.

Fotoimport har til 50,- per rull, og jeg tenker at kanskje jeg får litt kvantumsrabatt om jeg kjøper 30-40 ruller.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Jeg er av den holdningen at selv om det ikke er ille for meg, så er det fortsatt ingen grunn til å støtte slike krumspring.

Skjønner veldig godt hva du mener, jeg har bare ikke noe tro på at det hjelper. Lukka systemer (som for de aller fleste funker rett ut av boksen) har dessverre kommet for å bli. :(

Lenke til kommentar

Jeg har ipad, og liker den godt, men samtidig så er det et par ting som irriterer meg grenseløst. Manglende støtte for flash/java er det mest plagsomme, med itunes på tredjeplass.

Fikk ipad'en i julegave fra jobben i fjor, men hvis den skulle bli ødelagt så hadde jeg ikke kjøpt en ny. Da ville jeg gått for en kindle, og så ventet på neste generasjon android.

Lenke til kommentar

*) Edit - det gjelder altså også et program man har laget for å kjøre på ens egen iPad uten noen som helst intensjon å dele selsamme program med noen som helst. Og det er ganske så mye Red Tape som man må igjennom for å få til en AppStore avtale.

Skal du kun bruke det på egen enhet er det eneste du trenger 99 dollars.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Lenge siden jeg har vært her. Aner ikke om noen husker meg i det hele tatt :whistle:

Iallefall: Det har dukket opp et problem. Et bilde jeg tok vinteren 2009 av snø, har nå blitt publisert på en relativt stor blogg (uten kreditt eller spørsmål), og via denne bloggen har minst en annen blogger lagt ut bildet i tillegg. Jeg er lei av at bloggere tror de bare kan ta bilder helt uten videre. What to do? Frister å ta dette opp i media, via tv2 hjelper deg eller noe lignende. Når skal de skjønne at det er galt å stjele bilder sånn? Vil selvsagt også be de om å fjerne bildet. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Lenge siden jeg har vært her. Aner ikke om noen husker meg i det hele tatt :whistle:

Iallefall: Det har dukket opp et problem. Et bilde jeg tok vinteren 2009 av snø, har nå blitt publisert på en relativt stor blogg (uten kreditt eller spørsmål), og via denne bloggen har minst en annen blogger lagt ut bildet i tillegg. Jeg er lei av at bloggere tror de bare kan ta bilder helt uten videre. What to do? Frister å ta dette opp i media, via tv2 hjelper deg eller noe lignende. Når skal de skjønne at det er galt å stjele bilder sånn? Vil selvsagt også be de om å fjerne bildet. Hva mener dere?

Welcome to my world. I skrivende stund har det ene bildet mitt blitt gjenbrukt på sikkert 100++ blogger. Jeg gav opp for lenge siden å prøve å få dem til å slutte å bruke det..

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Welcome to my world. I skrivende stund har det ene bildet mitt blitt gjenbrukt på sikkert 100++ blogger. Jeg gav opp for lenge siden å prøve å få dem til å slutte å bruke det..

Seriøst? Hvilket bilde er det? Kanskje jeg har sett det, jeg også. Tror man må få litt mediadekning, eventuelt en sak hos politiet, for at bloggerne skal få litt vett i knollen. Kan da ikke fortsette sånn.

Lenke til kommentar

Av de jeg fant frem nå så virker denne avisen å være ganske seriøs.

http://www.sodahead.com/living/youre-so-far-away-life-is-hard-to-cope-with/blog-392745/

Kanskje jeg skal sende inn en regning pr mail..

Edit: Takk :]

Edit2: Vet forøvrig at det er mange som sliter med samme problemet.

Mener å huske at sn0dig også fant det ene bildet sitt over alt. Et som han tok på en mark ute ved Sola.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Hva er det man kjøper for de $99 ?

Noen hovedpunkter:

–To supporttilfeller årlig, med hjelp til kodeproblemer, feilsøking etc.

–Tilgang til App Store og gjennomgang av de programmer du måtte ønske å selge/gi bort der

–Mulighet til ad hoc-distribusjon til opp til 100 enheter

–Et stort bibliotek med supportdokumenter, veiledninger, videoer ++

Ser en del brukstilfeller der iOS er en dårlig deal, men det bør knapt komme som en overraskelse at de som liker å fikle bør innfinne seg på andre plattformer ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...